Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Skiftet HK, problemer med boote fra gamle disker

kalak

Anbefalte innlegg

Ok, jeg lurer på om det skal være mulig i det hele tatt å skifte ut hovedkort+CPU+RAM og boote ifra samme gamle HD?

Jeg får opp boot menyen, og den bynner å laste windows, men etter kort tid så får jeg blåskjerm og den påstår jeg bør ta chkdsk, men jeg vet at diskene er helt ok. Samme skjer både på win98 og win2k (har dual boot).

Gammelt HK: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7A266&langs=01

Nytt HK: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...S-6590%20Ver2.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke trenge å reinnstallere OS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Jeg bygde ny pc til datter`n, 845PE Brikkesett, ny Celeron prossesor.

Stappet inn den gamle HDD som hadde sittet i en Compaq med AMD K7(Tror jeg?) 500 mhz. Var i hvertfall en AMD prossesor. Og da snakker vi vel ikke om samme brikkesett som 845PE.

Startet pc`n, rakk ikke engang å gå innom setup, før pc`n var oppe og gikk. OS Win ME.

Har du problemer vil jeg tro du må inn i setup og gjøre de riktige innstillingene først.

Man skal tydeligvis ikke stole på alle svar her på forumet.

Hvorfor svarer folk så konkret når de egnetlig ikke har peiling på hva de svarer på? Kontakt meg gjerne hvis det er noe du lurer på!

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Du skal ikke trenge å reinnstallere OS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Jeg bygde ny pc til datter`n, 845PE Brikkesett, ny Celeron prossesor.

Stappet inn den gamle HDD som hadde sittet i en Compaq med AMD K7(Tror jeg?) 500 mhz. Var i hvertfall en AMD prossesor. Og da snakker vi vel ikke om samme brikkesett som 845PE.

Startet pc`n, rakk ikke engang å gå innom setup, før pc`n var oppe og gikk. OS Win ME.

Har du problemer vil jeg tro du må inn i setup og gjøre de riktige innstillingene først.

Man skal tydeligvis ikke stole på alle svar her på forumet.

Hvorfor svarer folk så konkret når de egnetlig ikke har peiling på hva de svarer på? Kontakt meg gjerne hvis det er noe du lurer på!

Mvh Bjørn

Ja det lurer jeg også på

Lenke til kommentar

Blåskjerm etter hovedkort/chipset bytte er et vanlig problem i Windows 2000 og XP. Dette kan ofte løses med å kjøre en reperasjon fra 2000/XP CD'en hvis du ikke har lyst å reinstallere.

Windows 98 og ME pleier som oftest være litt enklere å få opp, ofte nok å boote opp å legge inn drivere for hovedkort og evt. annet utstyr og rydde litt opp. I ditt tilfelle kan du prøve å starte opp i sikkermodus og rydde opp i enhetsbehandleren. Går ikke dette bør du nok reinstallere. Reinstallasjon gir best resultat uansett, så det er ingen ulempe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...