Gå til innhold

[HTC Sensation] Får ikke sendt epost

skogrypa

Anbefalte innlegg

Hei.

Ny på forumet med HTC Sensation.

Veldig godt fornøyd med telefonen, men som med min forrige (Desire HD) får jeg stadig beskjeden "Kunne ikke sende epost" når jeg har forsøkt å gjøre det.

Jeg kan nevne at alt ellers fungerer, lese epost, nettsurfing og bildeopplasting.

Hva kan jeg gjøre med dette? Hadde vært kjekt å kunnet svare på epostene også!

Kan noen komme med råd og tips til hva det er som må gjøres?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sender du eposten når du er på WiFi eller GSM? Dersom du har online-konto og sender via WiFi fra en annen leverandør enn Telenor, tillater ikke serveren forwarding av mailen.

Lenke til kommentar

Med online-konto mener du at du går inn gjennom telefonens nettleser til gmail/hotmail/e.l., og ikke bruker en app/ telefonens e-postleser?

Ja, såvidt jeg har forstått vil htc gjerne at man skal bruke gmail, men jeg fikk til å sette opp telenors online-konto som den som i hovedsak brukes. Hvis det er tilfelle at telenor sperrer mine svar på mailer, når jeg har deres abonnement og i tillegg har kjøpt telefonen der, ja da har de nok mista en kunde, gitt. Eller fins det en trygg App som løser problemet, i så fall hvilken?

Endret av skogrypa
Lenke til kommentar
Hva med å hjelpe trådstarter i stedet for å diskutere og krangle om off-topic saker? 4 poster er blitt slettet. Hva som er den beste måten å løse autentisering overfor en SMTP-server er for trådstarter ravende likegyldig. Det hjelper ikke henne å få sendt epost fra telefonen hennes.
Lenke til kommentar

Med online-konto mener du at du går inn gjennom telefonens nettleser til gmail/hotmail/e.l., og ikke bruker en app/ telefonens e-postleser?

Ja, såvidt jeg har forstått vil htc gjerne at man skal bruke gmail, men jeg fikk til å sette opp telenors online-konto som den som i hovedsak brukes. Hvis det er tilfelle at telenor sperrer mine svar på mailer, når jeg har deres abonnement og i tillegg har kjøpt telefonen der, ja da har de nok mista en kunde, gitt. Eller fins det en trygg App som løser problemet, i så fall hvilken?

Kan nok ikke løse problemet, men kan tipse deg om en mulig årsak. Når du sender via wifi tilkobling, virker det da? Hvis ja, vil jeg tro det er feil datakonto som er satt opp for internett tilkobling når du prøver å sende via telefon nettet. Du skal ikke bruke samme konto som du surfer med, men en egen datakonto for epost. Les på telenor for oppsett. Jeg kan garantere deg at telenor har null interesse i å sperre telefonen din for bruk av online.no ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...