Ocken Bom Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Er det mulig å sende informasjonen som er fylt inn i en HTML 5 form til e-posten min? Prøvde dette som jeg fant på verdensveven, men uten suksess. <form action="mailto:MIN E-POST" method="post" enctype="text/plain"> <input type="text" name="text"> <input type="submit" value="Submit" name="submit"> </form> Noen som kan se noe galt eller har forslag til hvordan jeg kan gjøre dette så enkelt som mulig? Må jeg bruke PHP e.l.? Endret 27. september 2011 av Ocken Bom Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Når HTML har blitt levert til klienten så er det opp til nettleseren å bestemme hvordan den vil oppføre seg. Støtte for <form action="mailto:" vet jeg ikke hvor utbredt er, men det var Netscape som kom med dette til å begynne med hvis jeg ikke husker feil så forsøk i Mozilla. Hvor det er definert hvilken SMTP-klient som skal brukes og slikt har jeg ingen anelse om. Det kan være at dette blir håndtert av serveren, men da må serveren være satt opp for å tillate dette ville jeg tro. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Slik kan et veldig simpelt mailscript i php se ut: <?php $text = $_POST['text']; $to = "[email protected]"; $subject = "example mail"; if(mail($to, $subject, $text)) echo "mail sent"; else echo "mail NOT sent"; ?> PHP støtter mange flere inputs som from, cc, bcc, html-tags osv. osv. Merk at for å sende en mail så må det være satt opp mailclient på serveren det sendes fra. Jeg vet ikke om noen nettlesere som har dette innebygd, da det krever en integrert mailbruker i så fall, noe som ødelegger hele meningen med et slikt script. PHP er nok løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå