Broseph Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg tror ikke det finnes på langt nær like mange fanatikere som holder med Samsung som med Apple. Det tror ikke jeg heller. Men jeg vil hevde at det finnes minst like mange fanatikere som er mot Apple som det finnes som holder med Apple. Samsung er bare en proxy her, det kunne vært hvem som helst på Androidlaget og de samme ville heiet. Grunnen til at folk håper Samsung får medhold er den samme som at folk håper bølla i klassen eller på jobben får svi. Skadefro, karma, etc. Nja. Flere av de som heier på Samsung - her og på andre fora - slaktet iPhone og alt annet fra Apple lenge før søksmålene begynte. Det er bare begrunnelsen som har endret seg. Geir Du har nok rett, men Apple har vært en bølle lenge før søksmålene begynte. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Du har nok rett, men Apple har vært en bølle lenge før søksmålene begynte. Har de? Hvordan? Geir Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Du har nok rett, men Apple har vært en bølle lenge før søksmålene begynte. Har de? Hvordan? Geir Det lurer jeg og på hehe. Men en annen ting som forundrer meg er hvorfor majoriteten ser ut til å se på apple som en bølle og en dårlig "taper". Er dette kun pga. at de gjør de så bra, eller er det måten apple fremstår på? Jeg kunne gjerne sett ut fyldig innlegg om akkuratt dette. Send gjerne til med på PM. Jeg vet bare det har vært en del skriv om Steve og hvordan han har fremstått som leder ovenfor sine ansatte og konkurrenter, men hva med apple som helhet? Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Kan dere være snille å ikke mate trollet? Og i mellomtiden går fanboys på begge sider og venter på nye produkter... Jeg tror ikke det finnes på langt nær like mange fanatikere som holder med Samsung som med Apple. Grunnen til at folk håper Samsung får medhold er den samme som at folk håper bølla i klassen eller på jobben får svi. Skadefro, karma, etc. Samsung leverer TV-er, DVD- og BluRay-spillere, projektorer, telefoner, Tablets, laptoper, kameraer, videokameraer, monitorer, printere, harddisker, vaskemaskiner, tørketromler, kjøleskap, mikrobølgeovner, oppvaskmaskiner og ovner, og dette er bare Samsung Electronics. I 2010 var Samsung Electronics' inntekter på 133.78 milliarder USD mot Apples 65.23 milliarder USD. Samsung tåler nok steken best. Samsung deltar i en konkurranse med mange andre firmaer og kniver om den beste teknologien. Apple vil være enestemann. Jeg ser det første søksmålet fra Apple som et unødvendig angrep på Samsung. Og selv om Samsung har så mange produkter har de ikke mer enn dobbelte beløpet av Apple. Og en annen ting. Selv om Samsung er et Konsert har de ulike fabrikkene egne budsjetter. Samsung har en langt mer sårbar økonomi enn Apple. 1 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Og selv om Samsung har så mange produkter har de ikke mer enn dobbelte beløpet av Apple. Og en annen ting. Selv om Samsung er et Konsert har de ulike fabrikkene egne budsjetter. Samsung har en langt mer sårbar økonomi enn Apple. Dette er vel kun kvalifiserte gjetninger. Samsung har økonomisk tyngde, mer enn Apple. Samsung har også tyngde i markedet. De er en stor leverandør av komponenter. Apple har vel kun et "luftslott" de selger. Den dagen folk ikke er villige til å betale overpris for å kjøpe seg en identitet, så er luftslottet en saga blott... 1 Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Du har nok rett, men Apple har vært en bølle lenge før søksmålene begynte. Har de? Hvordan? Men en annen ting som forundrer meg er hvorfor majoriteten ser ut til å se på apple som en bølle og en dårlig "taper". Er dette kun pga. at de gjør de så bra, eller er det måten apple fremstår på? Jeg kunne gjerne sett ut fyldig innlegg om akkuratt dette. Send gjerne til med på PM. Jeg vet bare det har vært en del skriv om Steve og hvordan han har fremstått som leder ovenfor sine ansatte og konkurrenter, men hva med apple som helhet? Nå beveger jeg meg litt utover min egen kompetanse på området, men Apples sterke sensur på appstore og sine lukkede operativsystemer synes for meg å være et godt bilde på saken. Du nevner jo også gode gamle Steves oppførsel; det virker for meg som markedsmonopol og satsning på, tja, hva skal man si, et image som stråler mer enn hva man får, står (stod) sentralt for Apple gjennom ham. Jeg har hvertfall fått inntrykk av at de gjør hva de kan for å få det som de vil. Dog, hvis folk kjøper greiene på tross av den stive prisen må det vel være noe med det. Shiny buttons? (Æsj, nå kom visst fanatismen min til syne også ) Og selv om Samsung har så mange produkter har de ikke mer enn dobbelte beløpet av Apple. Og en annen ting. Selv om Samsung er et Konsert har de ulike fabrikkene egne budsjetter. Samsung har en langt mer sårbar økonomi enn Apple. Også har Samsung mange flere konkurrenter, men her er jeg også utenfor mitt kompetanseområde. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Nå beveger jeg meg litt utover min egen kompetanse på området, men Apples sterke sensur på appstore og sine lukkede operativsystemer synes for meg å være et godt bilde på saken. Og her er et godt bilde på hvor langt utenfor din kompetanse du havnet nå, ettersom OS X er et åpent operativsystem sammenlignet med Windows: http://www.apple.com/opensource/ http://opensource.apple.com/release/mac-os-x-1071/ Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Nå beveger jeg meg litt utover min egen kompetanse på området, men Apples sterke sensur på appstore og sine lukkede operativsystemer synes for meg å være et godt bilde på saken. Og her er et godt bilde på hvor langt utenfor din kompetanse du havnet nå, ettersom OS X er et åpent operativsystem sammenlignet med Windows: http://www.apple.com/opensource/ http://opensource.apple.com/release/mac-os-x-1071/ Hvis man vil endre f.eks desktop environment på en OSX maskin, hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Nå beveger jeg meg litt utover min egen kompetanse på området, men Apples sterke sensur på appstore og sine lukkede operativsystemer synes for meg å være et godt bilde på saken. Og her er et godt bilde på hvor langt utenfor din kompetanse du havnet nå, ettersom OS X er et åpent operativsystem sammenlignet med Windows: http://www.apple.com/opensource/ http://opensource.apple.com/release/mac-os-x-1071/ Iogmed at han snakker om appstore, så er det vel nærliggende å tro at han hovedsaklig tenker på ios? AtW Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hvis man vil endre f.eks desktop environment på en OSX maskin, hvordan gjør man det? Det lar seg gjøre, OSX er basert på Unix og du kan kjøre X11 med mere (Det følger med.) Men hvis det er viktig for deg så velger du antagelig Linux. Der finnes det en masse mennesker som sitter og utvikler slikt. På Mac er det knapt noen etterspørsel etter slikt, og derfor ingen som urvikler det. Geir Lenke til kommentar
newnick Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hvis man vil endre f.eks desktop environment på en OSX maskin, hvordan gjør man det? Det lar seg gjøre, OSX er basert på Unix og du kan kjøre X11 med mere (Det følger med.) Men hvis det er viktig for deg så velger du antagelig Linux. Der finnes det en masse mennesker som sitter og utvikler slikt. På Mac er det knapt noen etterspørsel etter slikt, og derfor ingen som urvikler det. Geir Jeg tror rett og slett du holder noe tilbake her. Hvis Apple hadde sett at de kunne skvise enda noen kroner ut av sine kunder hadde de hatt et tilbud om dette for lenge siden. Det er sikker ikke så enkelt som du sier, for hadde det vært det, ja da hadde nok hobbyhackeren laget desktop environment i bøtter og spann Lenke til kommentar
Newton Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Nå beveger jeg meg litt utover min egen kompetanse på området, men Apples sterke sensur på appstore og sine lukkede operativsystemer synes for meg å være et godt bilde på saken. Og her er et godt bilde på hvor langt utenfor din kompetanse du havnet nå, ettersom OS X er et åpent operativsystem sammenlignet med Windows: http://www.apple.com/opensource/ http://opensource.apple.com/release/mac-os-x-1071/ Hvis man vil endre f.eks desktop environment på en OSX maskin, hvordan gjør man det? Hvis du har mye tid til overs så kan du ta Darwin og gjøre hva pokker du vil... https://trac.macports.org/wiki/GNOME 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg tror rett og slett du holder noe tilbake her. Tro hva du vil. Nå er det jo sånn at jeg ikke kan bevise at jeg ikke holder noe tilbake. Det er den som mener at noe eksisterer som må bevise det. Så vær så god, mener du det finnes informasjon jeg "glemmer" så er det bare å dokumentere det. Hvis Apple hadde sett at de kunne skvise enda noen kroner ut av sine kunder hadde de hatt et tilbud om dette for lenge siden. Men da får vi anta at Apple ikke tror de kan "skvise enda noen kroner" ut av sine kunder med slikt. Og det er vel sånn omtrent det jeg sier? Det er sikker ikke så enkelt som du sier, for hadde det vært det, ja da hadde nok hobbyhackeren laget desktop environment i bøtter og spann Det er ikke enkelt på noen OS, det er derfor "hobbyhackere" ikke gjør det. Så godt som alt som finnes av GUI til Linux er større open source-prosjekter, ikke enmannsprosjekter. Og grunnen til at disse Linux-DE'ene kommer er at Linux i seg selv ikke har det innebygget. På Mac må et slikt brukergrensesnitt konkurrere med Apples eget, og det er en helt annen utfordring. Men det lar seg gjøre. Se linken til Newton over. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg