Gå til innhold

Samsung vil stoppe både iPhone og iPad

Anbefalte innlegg

[Apple TROR de tåler steken (dog tror jeg de har rett), det er en vesentlig forskjell, bedrifter gjør det de tror er best, men likefullt går de konkurs i eninga, så de har ikke alltid rett :)

Sant nok. Og jeg er ikke synsk, så det vat en ubegrunnet gjetning fra min side.

Poenget mit var at Apple nok var forberedt på at dette kunne slå tilbake på dem. Hvis ikke har de fryktelig dårlige advokater. For å skrive om på ordtaket en smule: At de får smake steken er en selvfølge. Hvordan den smaker gjenstår å se...

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker vi får se Samsung gjøre det de kan aller best når dette er over, nemlig levere kjøleskap, og kun det. Mobiler og pad har de ikke mye peiling på.

*Reebooter telefonen*

Åh, herregud. Ser du noe igjennom de tykke Apple-brillene dine?

Samsung har jo gått forbi Apple med god margin, både på telefoner og på nettbrett. Samsung er kongen på haugen.

Lenke til kommentar

Saken her er at Apple har fått gjennomslag for sin anmodning til retten i Nederland om at Samsungs bruk av fire FRAND-patenter skal behandles i en egen høring før det tas stilling til resten av saken. Høringen angående FRAND-patentene var nå mandag (26. sept), og rettens konklusjon vil foreligge den 14. oktober.

Samsungs bruk av FRAND-patenter som pressmiddel er omdiskutert, og lisenskravet skal være på 2,4% av kostnadene til relaterte komponenter pr. patent, noe som av mange ansees som et uhørt høyt krav tatt i betraktning at smarttelefoner berøres av hundrevis av essensielle standardrelaterte (FRAND) patenter. Dette kan fort slå tilbake mot Samsung, dersom retten finner at de handler i strid med sine FRAND-forpliktelser:

http://fosspatents.blogspot.com/2011/08/apple-reinforces-its-frand.html

http://www.eweekeurope.co.uk/news/apple-says-samsung-rigged-the-3g-standards-40758

Patenteksperten Florian Mueller regner det som lite sannsynlig at Samsung vinner fram med kravene sine, og at selskapet vil få en smekk på lanken for misbruk av FRAND-patenter.

http://fosspatents.blogspot.com/2011/09/apple-samsung-court-hearings-in-south.html

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg sterk tilhenger av at forbrukere i et fritt marked stemmer med lommeboken. Men i dette tilfellet er ikke markedet fritt, det er regulert av et sammensurium av perverterte patentregler, og rettslige fortolkninger av de samme. Og da må vi først stemme vekk regelverket, før vi kan stemme med lommeboken. Fordi i dagens situasjon er lovens stemme i praksis sterkere enn vår.

Det mest fornuftige som er skrevet i alle disse patent/saksøker-trådene.

Og ikke bare at dette er med på å hindre oss i å stemme med lommeboka, mangelen på et fritt marked "stjeler" også deler av det såkalte konsumentoverskuddet fra oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

...som vil fjerne samtlige 3G-versjoner av iPhone og iPad...

iPhone har siden 2008 blitt levert med 3G, det finnes ikke en egen modell av iPhone med/uten 3G.

Men det finnes ipad uten 3g. Det ville nok vært mer presist å skrive iPhone og iPad med 3G eller noe i den duren, men jeg synes det som står der er helt kurant.

Lenke til kommentar

Ser geir skriver om brukere her på forumet som er på andre forum og slakter alt rundt apple, og han påstår sågar at dette er kun en ny unnskyldning.

Må si dette er noe av det mest arrogante jeg har lest i denne tråden. At jeg missliker apple og deres måte å fremtre overfor kunder og i forhold til sensur, har jeg ytrert flere ganger. Nå, når apple prøver å stenge en annen produsent ute fra markedet med bruk av tvilsomme patenter, så er ikke det "en annen unnskyldning". Dråpen som fikk begret til å renne over har for lengst dryppet i apple begeret, men nå tømmer de jaggu etter med en hel flod av grunner til å misslike dette selskapet. Du kallet det unnskyldninger, jeg kaller en spade for en spade, nemlig flere grunner til å misslike apple.

Det at du over hodet ikke er villig til å innrømme at apple fortjener en smekk på fingrene, fortellereg at du muligens tilhører den mer fanatiske brukeren enn jeg først fikk inntrykk av. Du sier vel noe slik at det er greit apple får en smekk på fingrene, men da får de jaggu slå litt på samsung også. Eller du angriper verktøyet i stedet fo den som holder i verktøyet. Du snakker om barnehagementalitet???? Jøss....

Lenke til kommentar

Saken her er at Apple har fått gjennomslag for sin anmodning til retten i Nederland om at Samsungs bruk av fire FRAND-patenter skal behandles i en egen høring før det tas stilling til resten av saken. Høringen angående FRAND-patentene var nå mandag (26. sept), og rettens konklusjon vil foreligge den 14. oktober.

Samsungs bruk av FRAND-patenter som pressmiddel er omdiskutert, og lisenskravet skal være på 2,4% av kostnadene til relaterte komponenter pr. patent, noe som av mange ansees som et uhørt høyt krav tatt i betraktning at smarttelefoner berøres av hundrevis av essensielle standardrelaterte (FRAND) patenter. Dette kan fort slå tilbake mot Samsung, dersom retten finner at de handler i strid med sine FRAND-forpliktelser:

http://fosspatents.blogspot.com/2011/08/apple-reinforces-its-frand.html

http://www.eweekeurope.co.uk/news/apple-says-samsung-rigged-the-3g-standards-40758

Patenteksperten Florian Mueller regner det som lite sannsynlig at Samsung vinner fram med kravene sine, og at selskapet vil få en smekk på lanken for misbruk av FRAND-patenter.

http://fosspatents.blogspot.com/2011/09/apple-samsung-court-hearings-in-south.html

Vi får se, det kommer ant på avtalene som er gjort i standariseringsprosessen disse er involvert i. FRAND eller RAND er ikke patenter i seg selv, men det er hvordan et salskaps patenter lisenseres ut til andre selskaper i forbindelse med en standariseringsprosess. Bregrepene i FRAND er ikke juridisk beskrevet, men fungerer som en veiledning til de aktuelle prosessene i industristandariseringen.

Deffinisjonen er altså fluktig, og hva som er dyr lisens på en forbrukerenhet behøver ikke være dyrt på industrielt utstyr som medisinske apparater, roboter etc.

At avtalen ikke skal være diskriminerende betyr heller ikke at prisen skal være lik for alle uansett. Den kan også settes ut fra volum, og kjøperselskapes betalingsevne. Altså, en stor aktør kan måtte betale mer enn en ny og liten aktør.

Hvordan dette slår ut avgjøres altså av den aktuelle standariseringen, ikke hvorvidt begrepet FRAND er benyttet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser geir skriver om brukere her på forumet som er på andre forum og slakter alt rundt apple, og han påstår sågar at dette er kun en ny unnskyldning.

Må si dette er noe av det mest arrogante jeg har lest i denne tråden. At jeg missliker apple og deres måte å fremtre overfor kunder og i forhold til sensur, har jeg ytrert flere ganger.

Følte du deg truffet, "nytt nick"? Jeg bare påpekte at "flere av de som" heier på Samsung alltid har slaktet iPhone. Er det arrogant? Stemmer det ikke? Jo, det gjør det visst:

Nå, når apple prøver å stenge en annen produsent ute fra markedet med bruk av tvilsomme patenter, så er ikke det "en annen unnskyldning". Dråpen som fikk begret til å renne over har for lengst dryppet i apple begeret, men nå tømmer de jaggu etter med en hel flod av grunner til å misslike dette selskapet. Du kallet det unnskyldninger, jeg kaller en spade for en spade, nemlig flere grunner til å misslike apple.

Det ser ut som om det er beskrivelsen "unnskyldning" du reagerer på. Som om det endrer noe at dere mener Apple fortjener dette. Selvsagt mener dere det, jeg håper i alle fall det, hadde dere ikke gjort det hadde det jo bare vært trolling...

Det at du over hodet ikke er villig til å innrømme at apple fortjener en smekk på fingrene, fortellereg at du muligens tilhører den mer fanatiske brukeren enn jeg først fikk inntrykk av.

Jada, det er vel en slags argument å kalle andre fanboys. Jeg sa som en del her husker (Bolson blant annet var vel med i de diskusjonene) det samme i konflikten mellom Intel og AMD, og den gangen Dell hadde Apples plass som den store skurken i IT-eventyret. Du må gjerne kalle meg fanboy, det er jeg nemlig. Fan av et fritt marked. Det er en påstand det er lett å overprøve, alle mine innlegg fra de siste 6-7 årene ligger der fortsatt.

Du sier vel noe slik at det er greit apple får en smekk på fingrene, men da får de jaggu slå litt på samsung også. Eller du angriper verktøyet i stedet fo den som holder i verktøyet. Du snakker om barnehagementalitet???? Jøss....

Nei, jeg sier at det hjelper ikke at hverken Apple eller Samsung får en smekk på fingrene, så lenge patentsystemet er som det er. Jeg har flere ganger sagt at jeg ikke synes det er mer eller mindre greit at noen av dem får en smekk, fordi det ikke gavner oss som forbrukere at de holder på med dette. Det skrev jeg da vitterligen i innlegget mitt:

Dette er som jeg har sagt før ingen sandkasse, og jeg ser ingen grunn til å heie på noen av partene. Det er i det lange løp uvesentlig hvem som hev den første neven med sand på den andre, resultatet er uansett at ingen av dem bygger slott, og at andre aktører skremmes vekk.

Det er du (blant andre) som er opptatt av å plassere skyld hos den ene parten. Jeg mener skylden ligger hos lovmakerne. Selvsagt har Apple som andre aktører ansvar for sine handlinger, men i en antatt demokratisk verden er det vi som er skyldige i å gi dem muligheten. Det er som å servere cola og gratis cheeseburgere i lunchen og klage på de ansatte hvis de blir feite. Både korrekt og blåøyd på en gang.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Muligheten for å drepe et annet menneske finner du over alt. Med din retorikk skulle man forby kniver da de kan brukes til et formål som hverken var tiltenkt eller ønsket. Er det slik vi skal forstå det? Eller skal vi straffe den som bruker et verktøy på en slik måte at andre lider av det? Blir akkurat det samme i denne saken. Patenter trenger vi og det må vi ha, men når noen begynner å missbruke de, så mener jeg at de bør straffes.

I din verden så skal man altså ikke det. Du ønsker å fjerne patenter slik at muligheten til å beskytte sine oppfinnelser og nyvinninger forsvinner? Mener du virkelig det du skriver? Det er iallefall lite gjennomtenkt...

Lenke til kommentar

Muligheten for å drepe et annet menneske finner du over alt. Med din retorikk skulle man forby kniver da de kan brukes til et formål som hverken var tiltenkt eller ønsket. Er det slik vi skal forstå det?

Nå ser jeg ikke sammenhengen mellom drap og fri konkurranse. Mennesker har rett til å ikke bli drept, men kommersielle firmaer bør ikke nødvendigvis ha en tilsvarende rett til å overleve.

Og nei, vi forbyr ikke kniver fordi de har flere positive bruksområder enn negative. Skjønt vi forbyr folk å bære dem på gata i byene. Derimot forbyr vi pistoler, fordi de ikke har så mange positive bruksområder.

Eller skal vi straffe den som bruker et verktøy på en slik måte at andre lider av det? Blir akkurat det samme i denne saken.

Det er helt fair å ønske at gjerningsmenn straffes. Men det er bedre å sørge for at misbruk ikke belønnes. Det er problemet med patentlovene, at gjerningsmannen vinner på det, selv om han risikerer å straffes.

Patenter trenger vi og det må vi ha, men når noen begynner å missbruke de, så mener jeg at de bør straffes.

Det er din, og manges, mening. Det var min en gang også. De som har fulgt mine diskusjoner opp gjennom årene vet at jeg selv er blitt "frastjålet" programvareideer, og følte sterkt for den lille manns beskyttelse. Men i ettertid innser jeg at patentbeskyttelse ikke at hadde hjulpet meg, fordi kostnaden ved å forsvare det langt hadde oversteget verdien. De fleste av oss utvikler ikke Facebook, og har annet å gjøre enn å sloss med advokater i Mercedes.

Så i dag er jeg ikke så sikker. Det skyldes ikke minst årevis med diskusjoner om emnet med folk som hadde en annen innstilling.

I din verden så skal man altså ikke det. Du ønsker å fjerne patenter slik at muligheten til å beskytte sine oppfinnelser og nyvinninger forsvinner? Mener du virkelig det du skriver?

Jeg mener alltid det jeg skriver, med mindre det åpenbart er ironisk. Gjør ikke du? Ja, siden dagens patenter nesten uten unntak eies av dem som har nok fra før (IBM & co.) så virker patenter mot sin opprinnelige hensikt. Jeg registrerer at du er enig, de gangene patentene er Apples.

Det er iallefall lite gjennomtenkt...

Nei, det er resultatet av mange års grubling. Du kan synes det er idiotisk, men det blir din mening.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Apple TROR de tåler steken (dog tror jeg de har rett), det er en vesentlig forskjell, bedrifter gjør det de tror er best, men likefullt går de konkurs i eninga, så de har ikke alltid rett :)

AtW

Apple har nok cash til å betale erstatningsoppgjøret etter Exxon Valdez 8-10 ganger.

Samsung

Founded 1938

Revenue US$ 172.5 billion (2009)

Net income US$ 13.8 billion (2009)

Total assets US$ 294.5 billion (2009)

Total equity US$ 112.5 billion (2009)

Employees 276,000 (2009)

Apple Inc

Founded April 1, 1976

Revenue US$ 65.23 billion (FY 2010)

Profit US$ 14.01 billion (FY 2010)

Total assets US$ 75.18 billion (FY 2010)

Total equity US$ 47.79 billion (FY 2010)

Employees 49,400 (2010)

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at du er enig, de gangene patentene er Apples.

Du registrerer tydeligvis kun det som kunne vri saken over til din favør. Jeg synes det er en uting at man skal bli tillagt meninger, iallefall når man gjentatte ganger har poengtert hva man står for.

Men for deg, kjære venn, skal jeg nok en gang gjenta meg selv.

Jeg støtter ingen som prøver å stenge andre ute av markedet, med bruk av tullepatenter. Det at man har fått patent på noe så idiotisk som en sort ramme med minimalistisk design, er ikke ensbetydende med at man _må_ saksøke alt og alle. Såpass vet også Apple. Når et selskap, i dette tilfellet reiser seg opp mot Apple, og lar dem få smake egen medisin, så synes jeg det er helt på sin plass. Hadde Samsung først gått til angrep på Apple med like idiotiske begrunnelser, for deretter å fått dem utestengt fra markeder, så hadde du ikke sett en eneste forsvarstale fra meg i den tråden. Men jeg vil tippe du hadde vært en av de som hadde ropt høyest om hvor slemme Samsung var. Men nå er det Apple som oppfører seg som idioter, og da skylder du på systemene, akkurat som om man er forpliktet til å missbruke dem. Sandkassementalitet?

Sannheten er vel at Apple har stagnert i markedet. De har panikk, og handler irrasjonelt. Man kan nesten begynne å spekulere om den nye iphone 5 rett og slett er en tragedie, som de skjønner er utdatert før den når markedet. Ikke at det betyr noe for den typiske i-kjøper, men de kommer heller ikke til å vokse i markedet med et utdatert proukt.

Fremtiden ser lys ut for Android. Men selv om jeg akkurat nå foretrekker Android, er det ikke sikkert det kommer til å vare så veldig lenge. Jeg håper virkelig WP7 er så bra som rapportene sier. Da får vi enda en konkurrent til monopol-ønskende Apple. Vil tippe mange av de nye i-kundene er gamle Nokiakunder, som forhåpentligvis finner hjem igjen den dagen Nokia lager et konkurransedyktig produkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du registrerer tydeligvis kun det som kunne vri saken over til din favør. Jeg synes det er en uting at man skal bli tillagt meninger, iallefall når man gjentatte ganger har poengtert hva man står for.

Takk i like måte. :)

Hadde Samsung først gått til angrep på Apple med like idiotiske begrunnelser, for deretter å fått dem utestengt fra markeder, så hadde du ikke sett en eneste forsvarstale fra meg i den tråden. Men jeg vil tippe du hadde vært en av de som hadde ropt høyest om hvor slemme Samsung var.

Her kunne jeg være fristet til å si: "Jeg synes det er en uting at man skal bli tillagt meninger, iallefall når man gjentatte ganger har poengtert hva man står for." Hvorfor skal du tippe om hva jeg ville ha sagt i en hypotetisk situasjon? Spill heller Lotto. (Det er over 70 millioner i VikingLotto-potten idag.)

Nå har jo Samsung faktisk saksøkt Apple, og jeg har ikke kalt dem slemme...

Min posthistorikk sier uansett noe annet, det er bare å søke. Jeg har aldri beskyldt noen firmaer for å være slemme, selv når andre har gjort det. Ikke Intel, ikke Dell, ikke Microsoft, og ikke Apple. Og jeg ville slett ikke sagt det om Samsung.

Hva du tror er ikke så vesentlig. Du må gjerne dokumentere det. Det er snart 15000 poster å ta av, så det skulle være nok av sjanser for å finne noe.

Jeg støtter ingen som prøver å stenge andre ute av markedet, med bruk av tullepatenter. Det at man har fått patent på noe så idiotisk som en sort ramme med minimalistisk design, er ikke ensbetydende med at man _må_ saksøke alt og alle.

Men synes du det er greit at de har fått patentet?

Sannheten er vel at Apple har stagnert i markedet. De har panikk, og handler irrasjonelt.

Hvorfor skulle Apple ha panikk? De tjener mest penger av alle aktører i markedet, og har en helt trygg markedandel. At de ikke vokser er ikke nødvendigvis negativt, hvis veksten vill koste mer enn den smaker. Som min gamle engelske sjef sa det: Det hjelper ikke å doble salget hvis man må halvere prisen.

Jeg tror Apple er omtrent der de ønsker å være. Det er min mening, og den er omtrent like mye verd som din. Selv om du sier at din er sannheten.

Edit:

Jeg håper virkelig WP7 er så bra som rapportene sier.

Jeg også. Konkurranse er en god ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apple har nok cash til å betale erstatningsoppgjøret etter Exxon Valdez 8-10 ganger.

Samsung

Founded 1938

Revenue US$ 172.5 billion (2009)

Net income US$ 13.8 billion (2009)

Total assets US$ 294.5 billion (2009)

Total equity US$ 112.5 billion (2009)

Employees 276,000 (2009)

Apple Inc

Founded April 1, 1976

Revenue US$ 65.23 billion (FY 2010)

Profit US$ 14.01 billion (FY 2010)

Total assets US$ 75.18 billion (FY 2010)

Total equity US$ 47.79 billion (FY 2010)

Employees 49,400 (2010)

Så sant du ikke er komplett analfabet hva finans angår vet du like godt som meg at dette er irrelevant for denne saken.

Men hvis det var et «pappaen min er sterkere enn pappaen din»-argument er det greit nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så sant du ikke er komplett analfabet hva finans angår vet du like godt som meg at dette er irrelevant for denne saken.

Men hvis det var et «pappaen min er sterkere enn pappaen din»-argument er det greit nok.

Bare påpekte at det er mer enn nok penger i omløp for begge parter her. Mange gange slutter slike søksmål i at ene parten ikke har nok penger til å fortsette. Dette kommer neppe til å skje denne gangen.

Og kan folk være så snill å slutte med usaklig drittslenging? Skulle nesten tro det var politikk vi diskuterte her..

Edit : Jo mer jeg tenker på det... Jo rarere syns jeg quotet svar er... En post lurer litt på finansiell situasjon, en annen svarer at Apple har tonnevis med penger.. Jeg gir litt fakta om finansen til de to firmaene, og noen reagerer tydeligvis ganske negativt på det..

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Sannheten er vel at Apple har stagnert i markedet. De har panikk, og handler irrasjonelt.

Hvorfor skulle Apple ha panikk? De tjener mest penger av alle aktører i markedet, og har en helt trygg markedandel. At de ikke vokser er ikke nødvendigvis negativt, hvis veksten vill koste mer enn den smaker. Som min gamle engelske sjef sa det: Det hjelper ikke å doble salget hvis man må halvere prisen.

Jeg tror Apple er omtrent der de ønsker å være. Det er min mening, og den er omtrent like mye verd som din. Selv om du sier at din er sannheten.

Edit:

Jeg håper virkelig WP7 er så bra som rapportene sier.

Jeg også. Konkurranse er en god ting.

Nei hvorfor Apple har panikk, vet jeg ikke, men handlingen deres viser et selskap i panikk. Du tror vel ikke seriøst at Apple er fornøyd med lillebror rollen de er tildelt? mye vil ha mer. Penger tjener de, og du burde egentlig stusse litt når du ser hvor mye inntjening de har pr enhet. Du vet innerst inne at du betaler overpris, men du er villig til å gjøre det? Dette beror vel enten på at de har et unikt produkt, som ingen andre har, men ifølge diverse søksmål fra Apple tyder det ikke på at de selv føler det slik. Eller de har skapt en illusjon om at deres produkt er bedre enn de andres, noe jeg tror er hva som har skjedd. I tillegg har de en kundegruppe som kjøper seg en identitet. Folk som er usikre og tror en hipp telefon vil gjøre dem sikrere. Folk som er litt naive, og tror Steve Jobs kan selge dem lykke. Folk som må ha en bekreftelese på at valget de har tatt er godt, noe VG og Dagbladet til stadighet gir dem. Vi som er litt mer hardbarkede mobilbrukere vet at Apple sine telefoner ikke er kongen på haugen, og har egentlig aldri vært det. Ingen som er trygge på seg selv og sin identitet ville funnet seg i de begrensninger Apple legger i sine produkter. Og så har vi jo siste kundegruppe, som består av hardbarkede fanboys. De som har fulgt Apple fra før de ble et hipt produkt. De er egentlig både fornøyd men samtidig litt missfornøyde. De har ikke et unike produktet lenger. Ingen hver på øyenbrynene lenger når de ser en Applelogo. Og det svir nok litt for den hardbarkede fanboyen... :)

Men som du sier. Disse patentene er idiotiske, og skulle aldri vært tildelt Apple. Det er vi enige om. Men vi er uenige i bruken. Du mener Apple gjør rett i å gå til søksmål så lenge de har disse patentene. Jeg mener det er helt forkastelig, og vil fryde meg ganske godt om Samsung gir de en mitt på trynet. Skal faktisk vurdere å kjøpe meg en Samsung telefon i ren seiersrus, hvis så skjer. :D

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Penger tjener de, og du burde egentlig stusse litt når du ser hvor mye inntjening de har pr enhet. Du vet innerst inne at du betaler overpris, men du er villig til å gjøre det?

Jeg synes det er fint at folk tjener penger jeg. Det gjelder ikke minst mine leverandører. Det er når de ikke tjener penger at jeg blir bekymret. Overpris er å kjøpe frossenfisken på Meny istedet for Rema, ikke å kjøpe en Audi istedet for en Skoda. (Uten noen sammenligning med Apple og Samsung, får jeg kanskje skynde meg å si, så slipper du å spørre.)

Lenke til kommentar

Audi er vel den mest oppskrytte bilen som til dags dato er solgt på det norske markedet. ;) Men de har klart å skape en illusjon om at du blir mer lykkelig i en audi enn i feks en skoda. Har selv eid en Audi, og aldri mer. Man kan alltids si man unner folk å tjene penger, men når verksmesteren står og gliser hver gang du kommer innom, så skjønner man til slutt at man har betalt overpris for et møkkaprodukt.

Men nå trenger ikke jeg å bevise min lykke med en dyr og fin bil, som egentlig er et møkkaprodukt fra a til å.

Det samme føler jeg for Apple. Alt for mye penger for alt for lite teknologi. Jeg har så pass peiling på mobiltelefoner at jeg skjønner at de som kjøper iphone blir lurt ;) Du også, og jeg misstenker at du vet det selv...

Lenke til kommentar

Enig i det forsåvidt. Ikke at jeg har hatt en Audi, men en Golf og en Passat har jeg hatt, og skal ikke ha flere biler fra VAG. Men det var ikke poenget.

Mine Mac'er har hatt det med bare å virke. (Bank i bordet.) Det har vært et vesentlig moment for meg som har hatt dem som arbeidsverktøy.

Men nå trenger ikke jeg å bevise min lykke med en dyr og fin bil, som egentlig er et møkkaprodukt fra a til å.

Nei, nå kan du poste det på internett istedet... :D

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...