Gå til innhold

Samsung vil stoppe både iPhone og iPad

Anbefalte innlegg

nei, sgs2 var jo en flopp, og ingen liker tab'ene deres.

Der traff du den berømmelige spikeren på hodet gitt. SGII har solgt mindre totalt i hele sitt livsløp enn iPhone gjør på 1 1/2 måned. Og taben støver bort på lageret ett eller annet sted antar jeg, som de pleier å gjøre. Ikke mye å skryte av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Er bare å se på reviews det, det er jo som å selge en etch-a-sketch og kalle det telefon. Attegåran!

Hehe, ikke gidd å øk pulsen over Bæsjprøve (Stool Sample) sine innlegg. Er et av de mest sjeldne iTroll som vi kjenner til.

Men til saken. Spørs om ikke eplet havna i salaten da de gikk til krig uten å ha sjekka ammo-kassa si. Hele saken virker som å bli notert som år-tiets blemme.

Lenke til kommentar

nei, sgs2 var jo en flopp, og ingen liker tab'ene deres.

Der traff du den berømmelige spikeren på hodet gitt. SGII har solgt mindre totalt i hele sitt livsløp enn iPhone gjør på 1 1/2 måned. Og taben støver bort på lageret ett eller annet sted antar jeg, som de pleier å gjøre. Ikke mye å skryte av.

SGS II har jo vært den største suksessen en Androidmobil har hatt noen gang. Det at DU sier at samsung ikke har peiling på smartmobiler og tableter, viser bare hvor ekstremt lite peiling du har innen for denne industrien. Hvilken mobil er det som dominerer testene? Jo det er SGS II som leder klart.

Samsung produserer svært gode produkter. Jeg tror du har gigantiske skyggelapper foran øynene der du ikke vil/klarer å se at andre lager bedre produkter enn apple. I en poll stemte du forøvrig at du trodde android kun ville ha 10-20% markedsandel i 2014 world wide, det må jo forklare litt hvordan du fornekter fremtiden? Ellers skal du mer en gjerne få lov til å komme med en forklaring som støtter ditt valg. Jeg ville vært interesser i å lest det.

Ellers kan du lese signaturen min om hvorfor en smartmobil aldri vil selge bedre enn iPhone uansett om den hadde vært bedre på samtlige punkter.

Endret av Open-Source
  • Liker 3
Lenke til kommentar

newnick: Verden er ikke rettferdig. Og den blir ikke mer rettferdig av at man velger side.

Og som du vet så tror jeg ikke på ideen om at store selskaper er iboende snille eller slemme. Den sikreste løsningen på problemet er ikke at din kandidat til "snilleste gutt i klassen"-tittelen vinner nevekampen, men at vi tar fra dem de virtuelle boksehanskene som patentlovene representerer.

Geir :)

Så du er ikke villig til å tenke tanken om at apple hiver seg rundt etter neste "offer" hvis de skulle inngå et forlik?

Den enste måten å få slike idiotsøksmål til å opphøre, er å kneble de som legger opp til dette i utgangspunktet. I dette tilfellet er det Apple som startet og de får jaggu tåle steken...

Lenke til kommentar

SGS II har jo vært den største suksessen en Androidmobil har hatt noen gang.

Jøss. Nå ble jeg ordentlig imponert. Det tilsvarer i overkant av en måneds salg av iPhone 4. Og det er vel omtrent som siste 3 måneders salg av iPhone 3 i USA antar jeg. Det sier jo egentlig alt om hvor "bra" denne telefonen gjør det... Har du flere suksesser du ønsker å trekke frem når vi først er inne på temaet?

*Rebooter telefonen*

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar

Så du er ikke villig til å tenke tanken om at apple hiver seg rundt etter neste "offer" hvis de skulle inngå et forlik?

Jovisst. På den annen side så kanskje en seier til Samsung gir dem blod på tann. Det blir bare spekulasjoner.

Den enste måten å få slike idiotsøksmål til å opphøre, er å kneble de som legger opp til dette i utgangspunktet. I dette tilfellet er det Apple som startet og de får jaggu tåle steken...

Og dene eneste måten å gjøre det på er ved å ta fra dem retten til å saksøke for slike ting.

Apple tåler helt sikkert steken. Ellers ville de neppe tatt sjansen. Spørsmålet er om vi som forbrukere tåler leken...

Lenke til kommentar

Apple tåler helt sikkert steken. Ellers ville de neppe tatt sjansen. Spørsmålet er om vi som forbrukere tåler leken...

Apple TROR de tåler steken (dog tror jeg de har rett), det er en vesentlig forskjell, bedrifter gjør det de tror er best, men likefullt går de konkurs i eninga, så de har ikke alltid rett :)

AtW

Lenke til kommentar

Apple TROR de tåler steken (dog tror jeg de har rett), det er en vesentlig forskjell, bedrifter gjør det de tror er best, men likefullt går de konkurs i eninga, så de har ikke alltid rett :)

AtW

Apple har nok cash til å betale erstatningsoppgjøret etter Exxon Valdez 8-10 ganger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jovisst. På den annen side så kanskje en seier til Samsung gir dem blod på tann. Det blir bare spekulasjoner.

Og dene eneste måten å gjøre det på er ved å ta fra dem retten til å saksøke for slike ting.

Samsung har ikke vist seg fra denne siden, aldri. De har blitt tatt for annet snusk, men ikke noe så alvorlig som dette. Det er kun ett selskap som har gått til slike søksmål, og det vet du like godt som meg.

Samsung, er som jeg har sagt tidligere, avhengig av goodwill i markedet, og kan ikke bite seg ut med noen kundegrupper. Samsung selger jo så mye annet enn mobiltelefoner, så hvorfor skulle de risikere boikott av en hær av fanboys. Apple har ikke dette problemet. De selger kun mac, ipods, pads og telefoner, og flere som kjøper produktene deres, kan regnes inn i kategorien fanboys. Ikke alle, men jeg kjenner mange. Og hvis Samsung får Apple utestengt fra markeder, ja da kan jeg garantere at det ikke står et eneste Samsung kjøleskap, eller tv, i et eneste eplehjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

SGS II har jo vært den største suksessen en Androidmobil har hatt noen gang.

Jøss. Nå ble jeg ordentlig imponert. Det tilsvarer i overkant av en måneds salg av iPhone 4. Og det er vel omtrent som siste 3 måneders salg av iPhone 3 i USA antar jeg. Det sier jo egentlig alt om hvor "bra" denne telefonen gjør det... Har du flere suksesser du ønsker å trekke frem når vi først er inne på temaet?

*Reebooter telefonen*

Du ville ikke svare på resten av innlegget? Er du virkelig så trangsynt at du ikke har fått med deg at SGS II topper listene hos alle mobiljournalister? Men du fortrenger vel dette like mye som veksten til Android. Men hvorfor selger ikke SGS II like bra som iPhone? Se her og lær. Du må gjerne kommentere.

Det blir rett og slett idiotisk av deg å påstå at samsung ikke kan lage smartmobiler. Lyst å svare på hvorfor du tror at android bare vil ha 10-20% markedsandeler i 2014?

Hvis du mener at salgstall virkelig har alt å si for om et produkt er best eller ikke, så må du jammen meg begynne å studere. Enten så må du kødde, eller så må du vurdere å slutte med innlegg.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Tenker vi får se Samsung gjøre det de kan aller best når dette er over, nemlig levere kjøleskap, og kun det. Mobiler og pad har de ikke mye peiling på.

*Reebooter telefonen*

Nice iTroll.

Ja for Samsung Galaxy S II var jo en skikkelig jalla mobil og var så dårlig at 10 millioner allerede har kjøpt den.

Og samtlige tester over Samsung Galaxy S II sier at du er en skikkelig newb innenfor mobilverdenen.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du ville ikke svare på resten av innlegget?

Svarte på det som var relevant. Resten av vrøvlet hoppet jeg over. Rent bortsett fra det, Marius, hvorfor føler du at du kan stille den slags spørsmål ved undertegnede og andre deltakere på dette forumet? Er oppriktig interessert i å forstå hvorfor...

*Rebooter telefonen*

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar

Vrøvl? Du må skjerpe deg. Det var ytterst relevante spørsmål. Tenkte meg at det ikke kom noe konkrete svar. Spørsmålene til deg var vel seriøse og rettet mot temaet som ble diskutert. Da er det vanlig at man svarer på spørsmål? Hvis ikke er det å ro seg unna. Kommer du med en påstand, så må du forklare. Du svarer kun på det som passer deg, men når andre setter deg fast så kommer det ikke noe svar.

Tenker vi får se Samsung gjøre det de kan aller best når dette er over, nemlig levere kjøleskap, og kun det. Mobiler og pad har de ikke mye peiling på.

*Reebooter telefonen*

Jeg har sett mye rare utsagn på forumet, men med dette så viser at du er helt på jordet med tanke på kunnskap innen for temaet. Du må gjerne forklare hvorfor samsung ikke skal ha peiling på smartmobiler, men igjen tror jeg ikke det kommer noe svar her heller. Du vet jo at alle mobiltester snakker deg rett i mot, samt alle mobiljournalister.

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan dere være snille å ikke mate trollet?

Og i mellomtiden går fanboys på begge sider og venter på nye produkter...

Jeg tror ikke det finnes på langt nær like mange fanatikere som holder med Samsung som med Apple. Grunnen til at folk håper Samsung får medhold er den samme som at folk håper bølla i klassen eller på jobben får svi. Skadefro, karma, etc.

Samsung leverer TV-er, DVD- og BluRay-spillere, projektorer, telefoner, Tablets, laptoper, kameraer, videokameraer, monitorer, printere, harddisker, vaskemaskiner, tørketromler, kjøleskap, mikrobølgeovner, oppvaskmaskiner og ovner, og dette er bare Samsung Electronics. I 2010 var Samsung Electronics' inntekter på 133.78 milliarder USD mot Apples 65.23 milliarder USD. Samsung tåler nok steken best.

Samsung deltar i en konkurranse med mange andre firmaer og kniver om den beste teknologien. Apple vil være enestemann. Jeg ser det første søksmålet fra Apple som et unødvendig angrep på Samsung.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung har ikke vist seg fra denne siden, aldri. De har blitt tatt for annet snusk, men ikke noe så alvorlig som dette. Det er kun ett selskap som har gått til slike søksmål, og det vet du like godt som meg.

Nei, det vet jeg for såvidt ikke. Men langt viktigere, i motsetning til deg bryr jeg meg ikke. Dette er som jeg har sagt før ingen sandkasse, og jeg ser ingen grunn til å heie på noen av partene. Det er i det lange løp uvesentlig hvem som hev den første neven med sand på den andre, resultatet er uansett at ingen av dem bygger slott, og at andre aktører skremmes vekk.

Og hvis Samsung får Apple utestengt fra markeder, ja da kan jeg garantere at det ikke står et eneste Samsung kjøleskap, eller tv, i et eneste eplehjem.

Nja, det er vel kanskje en logisk tankegang om man synes det er logisk å være fanboy. Selv har jeg både Samsung TV'er og hjemmekino med mere, og Apple maskiner og telefon. Det har jeg fordi jeg synes de var bra til mitt behov. Jeg kommer ikke til å kutte ut noen av dem på grunn av dette. Jeg så nettopp "The King's Speech" på Blu-Ray oppe i stuen, og den så akkurat like fantastisk ut på min Samsung TV som før de saksøkte Apple.

Nå er jeg sterk tilhenger av at forbrukere i et fritt marked stemmer med lommeboken. Men i dette tilfellet er ikke markedet fritt, det er regulert av et sammensurium av perverterte patentregler, og rettslige fortolkninger av de samme. Og da må vi først stemme vekk regelverket, før vi kan stemme med lommeboken. Fordi i dagens situasjon er lovens stemme i praksis sterkere enn vår.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det finnes på langt nær like mange fanatikere som holder med Samsung som med Apple.

Det tror ikke jeg heller. Men jeg vil hevde at det finnes minst like mange fanatikere som er mot Apple som det finnes som holder med Apple. Samsung er bare en proxy her, det kunne vært hvem som helst på Androidlaget og de samme ville heiet.

Grunnen til at folk håper Samsung får medhold er den samme som at folk håper bølla i klassen eller på jobben får svi. Skadefro, karma, etc.

Nja. Flere av de som heier på Samsung - her og på andre fora - slaktet iPhone og alt annet fra Apple lenge før søksmålene begynte. Det er bare begrunnelsen som har endret seg.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...