Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg arbeider med en web-applikasjon som kommuniserer med et annet system gjennom dll-filer.

Jeg skal nå utvide integrasjonen slik at web-applikasjonen enten kan prate med systemet som bruker dll-filer til integrasjon, eller med et annet system gjennom webservices.

Ideen min er å lage et generisk interface for integrasjonen, og lage to implementasjoner for hhv dll-filer og webservices, og spesifisere hvilken implementasjon som skal brukes i en konfigurasjonsfil.

Når jeg publiserer løsningen, vil jeg få med dll-filene fra dll-implenetasjonen in \bin.

Må dll-filene registreres, selv om programmet ikke kommer til å instansiere objekter av klassen som bruker dll-filer for integrasjon, eller kan jeg fjerne dem fra \bin i den publiserte løsningen når jeg bruker webservices?

Dersom noen har bedre løsningsforslag, er jeg veldig interessert :). Jeg kunne selvsagt laget to separate prosjekter og unngått problemet i sin helhet, men jeg ønsker å fragmentere løsningen så lite som mulig.

Mvh

Francis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DLL files may be explicitly loaded at run-time, a process referred to simply as run-time dynamic linking by Microsoft, by using the LoadLibrary (or LoadLibraryEx) API function. The GetProcAddress API function is used to look up exported symbols by name, and FreeLibrary — to unload the DLL. These functions are analogous to dlopen, dlsym, and dlclose in the POSIX standard API.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...