:Francis: Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Hei, Jeg arbeider med en web-applikasjon som kommuniserer med et annet system gjennom dll-filer. Jeg skal nå utvide integrasjonen slik at web-applikasjonen enten kan prate med systemet som bruker dll-filer til integrasjon, eller med et annet system gjennom webservices. Ideen min er å lage et generisk interface for integrasjonen, og lage to implementasjoner for hhv dll-filer og webservices, og spesifisere hvilken implementasjon som skal brukes i en konfigurasjonsfil. Når jeg publiserer løsningen, vil jeg få med dll-filene fra dll-implenetasjonen in \bin. Må dll-filene registreres, selv om programmet ikke kommer til å instansiere objekter av klassen som bruker dll-filer for integrasjon, eller kan jeg fjerne dem fra \bin i den publiserte løsningen når jeg bruker webservices? Dersom noen har bedre løsningsforslag, er jeg veldig interessert . Jeg kunne selvsagt laget to separate prosjekter og unngått problemet i sin helhet, men jeg ønsker å fragmentere løsningen så lite som mulig. Mvh Francis Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Jeg tror det du egentlig spør om er "hva er en .dll" Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 DLL files may be explicitly loaded at run-time, a process referred to simply as run-time dynamic linking by Microsoft, by using the LoadLibrary (or LoadLibraryEx) API function. The GetProcAddress API function is used to look up exported symbols by name, and FreeLibrary — to unload the DLL. These functions are analogous to dlopen, dlsym, and dlclose in the POSIX standard API. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 .NET laster DLL-er utelukkende on-demand. 1 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 .NET laster DLL-er utelukkende on-demand. Takk, det var det jeg håpte på . Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå