snookern Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Hei Jeg er student ved Trondheim Tekniske Fagskole og skal de neste ukene sammen med 3 medstudenter ta for meg hendelsene rundt Berge Istra og Berge Vanga. I denne sammenheng har det kommet frem en idee om å lage en enkel modell av et av disse skipene, for så å lage en eksplosjon ombord. I sånn nogen lunde riktig skala selfølgelig... For meg så virker det som at det er enklest å lage en modell i papp (for den skal jo bare flyte en gang). Men jeg er usikker på om det blir riktig i forhold til om papp blir for svakt/sterkt når modellen skal bli utsatt for en eksplosjon. Det ville jo være feil om bitene fløy i flere meters omkrets eller at modellen bare tar fyr. Jeg er også ute etter å vite hva som kan være best for å lage eksplosjonene ombord. De virkelige skipene ble jo senket av en brennbar gass som ble utviklet av oljerester, men jeg tviler litt på at denne gassen er ideel for dette prosjektet. Tips, triks eller erfaringer tas imot med takk. Mvh Johan Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Dere kan vel kanskje prøve ut forskjellige matterielaer, lage en terning av de og se hva som skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå