Star Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Kan noen hjelpe meg med og få til USB i front på mitt chieftec miditower? Har prøvd alle tenkelige kombinasjoner og sjekka www.chieftec.com og lasta ned bilder av how-to men får det ikke til!!!! grrr hater det.. kan noen prøve og hjelpe meg? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...ID=5&t=1880&l=2 Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Sorry hvis jeg ikke utrykka meg rett, men jeg HAR usb i front på mitt kabinett, jeg får bare ikke kontakt med den og pc`n! Den ene enden av ledningen har helstøpt kontakt, den andre har 9 små... Jeg har prøvd alle kombinasjonene jeg fikk oppgitt på chieftec arket jeg lasta ned på internett, men INGEN virker!!! hjellp.. noen som kan gi meg fargekoden? Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Den har jeg prøvd.. funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 det er tilkopålongen på hovedkortet du er ute etter, eller tar jeg feil? Det skal stå usb vedsiden av pinnene, hvis hovedkortet ditt har dette. Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 det er tilkopålongen på hovedkortet du er ute etter, eller tar jeg feil? Det skal stå usb vedsiden av pinnene, hvis hovedkortet ditt har dette. dn har jeg faktisk funnet problemet er og finne rett ledning kombinasjon når ene enden er helstøpt og andre er 9 små kontakter... Prøve chieftecs ledetråd, men bli ikke klokere av den grunn... Noen som har et slikt kabinett med USB i front SOM VIRKER? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 trodde den koplingen var standard, så de har vel feilkoplet den støpte enden, du kan jo pipe ut hvem leder som er på hvem pinne i den støpte, for så å følge chieftechs tegning, men dette har du kanskje gjort. Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 ja holdt på i flere timer.. dem andre kontaktene (usb funker helt fint, også dem med 9 små og brackets til pci.. men IKKE dem i front Lenke til kommentar
ProZ Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 usb kontaktene skal jo være standard ! så det er jo hovedkortet du skal plages med... enkelte hovedkort vet jeg har en jumper for å enable de ekstra usb portene du bruker til front.. enkelte har (også) så du må enable det i bios... har du lagt inn driverne i windows da? sjekket enhetsbehandling ? er det usb2 ?? Lenke til kommentar
Star Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Usb 1.0 Skal jo bare være PLUG in:( iallefall siden jeg har USB aktivert på hovedkoret... Det fungerer fint om jeg setter en PCI brackets baki med usb på.. finner den med engang.. trenger ikke drivere pga. xp Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Først kobler du den helstøpte kontakten i Chieftec braketten. Den med 9 enkelkontakter kobler du til USB portene på hovedkortet. Her må du rett og slett lese manualen til hovedkortet for å se hvor de skal kobles. Dette er neppe standardisert, det er vel derfor kabelen har enkeltledere istedet for en støpt kontakt. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Torsdag som var så fikk jeg levert noe snaksy på døren, Radeon9800 Pro 128MB, men jeg bestillte da også 3,5" cover USB/Firewire for mitt Chieftec Dragon Midi tower. Den bilde linken som ble nevnt i noen poster over viser skjematisk bygge tegning. Du må slå opp i Bruker manualen til ditt hovedkort, evt laste den ned i fra HK leverandøren sine sider. en USB har 4 pinner/kontakter. Det er +5V og så er det Jord/Gound + 2 datakabler. Samt data inn (D+) og Data ut (D-). Om du ser på hovedkort manualen så skal du nok finne ut hvilke pinner på hovedkortet som er for USB samt hvilke funksjon disse pinnene har. Jeg klødde meg i hodet litt jeg også, men det var grunnet at mitt HK ASUS P4B533-E hadde disse betegnelsene på pinnene. USB +5V LDM1 LDP1 GND Øverste og nederste sier seg selv +5V og Ground, men de to i midten, men regnet at M = Minus og P = Positiv. Bingo, gikk på første forsøk. Har nå 2 USB 2.0 i fronten (under diskett stasjonen) samt FireWire som enda ikke er tilkoblet, har ingen Firewire enheter så haster ikke, samt så har jeg dem på baksiden også da. Men når jeg skaffer meg digitl video kamerea som trenger Firewire så plugg inn, evt når/om jeg får melding fra Chieftec folkene om det spørsmålet jeg sendte inn til dem. Men se i manualen din så finner du nok USB pinnene og pinne konfigurasjonen der. Evt om du sier ifra om hvilket Hovedkort du har så kan jeg se om jeg finner ut dette for det. Lenke til kommentar
Star Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Takker.. skal prøve senere Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Fikk svar fra Chieftec angående pluggene til Firewire også, vet ikke om det er interresant da, men jeg stusset litt med tanke på navn kontra navn i hovedkort manualen. VP = +12V VG = Ground TPA+, TPA-, TPB+ og TPB- er datakablene, de sa seg selv i allefall til min manual. Plugge til når jeg får tid. Lykke til med USB koblingene. Lenke til kommentar
Star Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Hei! Tusen takk, Jeg har et MSI k7t266 PRO2 kort.. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hepps, driver å titter på manualen til ditt HK her nå. På side 2-12 så finner du oversikt over pinne konfig til USB portene som er tillegs utstyr. Om jeg fant den rette da, manualen jeg fant kan du laste ned her. http://www.msi.com.tw/program/support/manu...ail.php?UID=386 Om man tar JUSB2 f.eks så blir pinne konfig slik. Pinne 1 = +5V Pinne 2 = +5V Pinne 3 = USB data kabael for USB port 1, minus kabel (-) Pinne 4 = USB data kabael for USB port 2, minus kabel (-) Pinne 5 = USB data kabael for USB port 1, pluss kabel (+) Pinne 6 = USB data kabael for USB port 2, pluss kabel (+) Pinne 7 = GND (Jord/Ground) Pinne 8 = GND (Jord/Ground) Port 1 og Port 2 er to forskjellige USB porter. Du kan da si det slikt om du ser det overnfra og ned på hovedkortet, slikt du ser det selv med egne øyne. (pinne 2) (pinne 10) +5volt - Data port1(-) - Data port1 (+) - Ground - Styrepinne, brukes ikke +5volt - Data port2(-) - Data port2 (+) - Ground - Ikke i bruk (pinne 1) (pinne 9) Håper dette er til hjelp. mvh og god natt Simon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå