Gå til innhold

Ide til spill - Rogue Space Commander

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Gameplayet er ikke så komplekst. Du fører ditt eget romskip fra innsiden og flyr rundt i random generert univers med ulike fraksjoner. Du fører din egen fraksjon som en rogue. Målet med spillet er å borde andre romskip for å oppgradere eller finne eksotiske deler du kan putte på ditt eget skip. Velykkede bordinger gjør at du får supplies og slikt NPC bot crewet ditt trenger. Ellers er det ulike oppgaver ombord på skipet ditt du kan gjøre for å reparere eller oppgradere deler selv. Npcene gjør alt arbeidet. Spillets mål er å overleve i dette random genererte universet. Spillet har noen likheter med Stargate Universe. taper du så taper du alt og får en final score tavle. Målet med spillet er å overleve romkamper og bygge seg opp. ganske enkelt vil jeg si. Man trenger ikke så veldig mange rom. Alt foregår innadørs romskip. Verdenrommet og slikt er random og størrelsene på fraksjonen er random og noen random små fraskjoner.

Kanskje kunne det blitt en mod til Crysis 2. Jeg vet ikke. Bare en ide som poppet opp i huet mitt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Det er for simpelt laget og spillet mangler grafikk. Det jeg vil er at spilleren skal oppleve spillet så realistisk som mulig.

Noe som dette. (ancient aurora class fra stargate atlantis, kan brukes i en modd uten noen tillatelse tror jeg) Hvis jeg setter sttingen til Stargate Universet for Rogue Space Commander modden.

Jeg tror GTX 580 skulle være kraftig nok til å rendre skipet i real time med cryengine 3. Men kode horror å texture horror å slikt blir vanskelig å komme igjennom med mindre jeg skaffer meg et team. :p Fat chance.

Istedenfor å gjøre hvert eneste rom tilgjengelig i starten tenkte jeg kanskje man kunne bruke noen slags turbo lifts til å komme rundt i mindre rom.

Hadde hatt lyst til å utvikle dette til ett eget spill i ett eget univers men jeg har ikke vunnet i lotto. Blæ Tror at ett slikt spill hadde blitt populært også. Istedenfor å fokusere på noen form for campaign eller historie kunne man hatt det meste random og fukusert på å utvikle slagene.

Setter det hele som en førstepersons opplevelse også. 99% av romspillene som er ute fokuserer på tredjeperson, spesielt skipene. Noe som er veldig tilbakestående for mange for det gir jo ikke mye opplevelse. Spillene har også altfor lavt system requirements. Noe jeg tror er derfor de er tredjeperson. Det har ikke vært så mange gode siden Star Trek Bridge Commander.

Gi meg kjeft eller ros om ideen. Please!

Eksempel.

830px-Still1229454284.jpg

830px-Still1230056603.jpg

830px-AuroraCommandChair.jpg

830px-Aurora-class_battleship_auxilary_control_room.JPG

830px-MyancientshipOrion_2.JPG

830px-AuroraDrones.jpg

830px-OrionShields.jpg

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...