AnonymDiskusjon Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Etter å ha gått på lavkalori et par mnd, har jeg nådd idealvekten. Har kuttet ut mat og pålegg med mye kalorier. Nå har jeg nådd idealvekten, og vil derfor gjerne begynne med et mer normalt kosthold, da jeg kun har holdt meg til knekkebrød og skinkepålegg, ikke brød og ost. Jeg har nok gått ned litt for mye på for kort tid, nesten 9 kg på 4 mnd. Er derfor redd for å rase opp i vekt igjen, leser jo overalt om hvordan fettet kommer tilbake med en gang etter en slik "diett." Har mistet en del muskelmasse på overkroppen da jeg ikke trente i slankeperioden. Har nylig begynt å trene på treningsstudio, så håper på å bygge muskler og ikke legge på meg i form av fett. Noen tips og råd? Jeg tør rett og slett ikke å spise normal kalorimengde enda, i frykt for å gå mye opp i vekt. Ikke så kjekt å ha det sånn Så; hvor sant er det at fettet kommer fort tilbake? Og gjør det virkelig det hvis jeg begynner å spise mer mat? Ligger nå på rundt 1300 kcal, ifølge basalutregning skal jeg ligge på en 1600/1700 kcal per dag. Det lave kaloriinntaket kommer av lett og kalorifattig mat. Dersom jeg begynner med brød og ost igjen, kommer jeg lett opp i 1600. På forhånd takk Postet av anonym: d8f02580359fa57b515dd94866ffc303 Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Kan du sende meg dietten ? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Frokost: Havregryn med lettmelk eller med Weetabix. Lunsj: 2 eller 3 rugsprø med en type skinkepålegg og cottage cheese. Mellommåltid: En frukt eller en neve med nøtter. Middag: Fisk, kylling eller magert kjøtt med ris/potet som tilbehør. Kvelds: Samme som lunsj, evt. en q-skyr istedenfor 1 knekkebrød. Kvelds 2: Frukt. Har nå f.eks begynt i det små å bytte ut et rugsprø med en grovskive, i tillegg til å ha ost på. Postet av anonym: d8f02580359fa57b515dd94866ffc303 1 Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Lavkarbo er ikke en slankediett, det er en livsstil. Det anbefales ikke å gå fra lavkarbo og rett over på normalt kosthold, da kroppen vil be om mer og mer karbohydrater, og det er karbohydratene man legger på seg av. Det jeg kan se av dietten din er den ikke mye lavkarbovennlig. Havregryn inneholder mye karbohydrater (61,4g/100g), Weetabix inneholder 67,g/100g. Knekkebrød er også noe som inneholder mye karbohydrater, om du ikke har laget lavkarboknekkebrød selv? Ris og poteter er noe du absolutt bør holde deg unna, da de også inneholder mye karbohydrater. Lavkarbo er noe man bør lese seg opp på, da det ikke er bra for kroppen med store forandringer, og man må være forsiktig med hva man spiser. Hovedidéen innen lavkarbo er, som navnet sier, å spise lite karbohydrater. Det finnes forskjellige grader, noen har inntak på rundt 0g karbohydrater om dagen, andre 50g og noen på 100g. Det er ingen fasit på hvor mange gram man kan innta på en dag, dette er noe man må finne ut av selv. Karbohydrater er ting som poteter, ris, havre, mel, sukker, pasta og lignende. Noe man derimot skal spise mye av er fett. Dette fordi du lærer kroppen å ikke hente energien fra karbohydrater, men fra fett. Du vil derfor gå ned i vekt, da kroppen henter energien fra fettlagrene i kroppen, og man kan etterhvert stabilisere vekten med å spise mer fett. Derifra navnet, LCHF, low carb high fat, eller lavkarbo som vi sier på norsk. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Hvis du leser førstepost, så har jeg gått på lavkalori, ikke lavkarbo Postet av anonym: d8f02580359fa57b515dd94866ffc303 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Lavkarbo er ikke en slankediett, det er en livsstil. Det anbefales ikke å gå fra lavkarbo og rett over på normalt kosthold, da kroppen vil be om mer og mer karbohydrater, og det er karbohydratene man legger på seg av. Det jeg kan se av dietten din er den ikke mye lavkarbovennlig. Havregryn inneholder mye karbohydrater (61,4g/100g), Weetabix inneholder 67,g/100g. Knekkebrød er også noe som inneholder mye karbohydrater, om du ikke har laget lavkarboknekkebrød selv? Ris og poteter er noe du absolutt bør holde deg unna, da de også inneholder mye karbohydrater. Lavkarbo er noe man bør lese seg opp på, da det ikke er bra for kroppen med store forandringer, og man må være forsiktig med hva man spiser. Hovedidéen innen lavkarbo er, som navnet sier, å spise lite karbohydrater. Det finnes forskjellige grader, noen har inntak på rundt 0g karbohydrater om dagen, andre 50g og noen på 100g. Det er ingen fasit på hvor mange gram man kan innta på en dag, dette er noe man må finne ut av selv. Karbohydrater er ting som poteter, ris, havre, mel, sukker, pasta og lignende. Noe man derimot skal spise mye av er fett. Dette fordi du lærer kroppen å ikke hente energien fra karbohydrater, men fra fett. Du vil derfor gå ned i vekt, da kroppen henter energien fra fettlagrene i kroppen, og man kan etterhvert stabilisere vekten med å spise mer fett. Derifra navnet, LCHF, low carb high fat, eller lavkarbo som vi sier på norsk. Jeg har skrevet en del før ganske inngående biokjemisk om lavkarbo og jeg anbefaler folk generelt å være forsiktig med den tilnærmingen. Normalkarbo er mer riktig for kroppen, og da spesielt rikelig med lavglykemiske karbohydrater i form av grønnsaker. Ris spises det utrolig mye av i østen og det er massevis av asiater som er normalvektige på ris og grønnsaker. Nøkkelen ligger i blodsukkerkontroll og at man tilpasser måltidene til aktivitetsnivå. 9 Kg på 4 mnd er ikke all verden, så jeg tror det fungerer helt fint for deg hvis du trener litt og spiser sunn og næringsrik mat sånn at du holder vekten der du vil ha den. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det som slår meg er at maten du har spist mens du har gått ned ikke på noen måte kan kalles lavkarbo. Frukt, ris, potet og havregryn inneholder alle mye karbohydrater. Men selvfølgelig, gratulerer med å ha kommet ned til idealvekt. Det er smart å fortsette trenden, men kanskje spise mer til hvert måltid. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ts har gått på lavKALORI, ikke lavkarbo. Det ser man ganske tydelig av kostholdet hans. Selv ikke Forest Gump spiser Wetabix på lavkarbo.. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Der har jeg lest feil ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå