Gå til innhold

Hei, 2 spm ang. kjøp av ASUS laptop under 8000 kr og salg av 2 år gammel ACER 7535Z.

Anbefalte innlegg

Redigert pga. rot!

Spm 1:Hei, jeg har en bærbar ACER Aspire 7735Z 17,3" med følgende specs som er normalt brukt i 2 år, og som jeg har spilt starcraft 2 en god del det siste året:

Pentium® Dual-Core CPU T4200 @ 2.00GHz, 2.02 GHz, 2.99 GB minne, 455 GB harrdisk, ATI Mobility Radeon HD 4500 Series. (Noe annet som er relevant å vite?)

Selvfølgelig er dette alt for dårlig til spill, og den lagger ekstremt mye litt ut i onlinekamper, selv når jeg spiller på laveste grafikk. Som multimedia- og studentpc er den veldig god.

Det er bare at den ikke takler spill så godt. Den kostet 6000 kr ny høsten 2009.

Hvor mye er det realistisk å selge den for med 2 års bruk og normal slitasje?

Spm 2: Jeg skal kjøpe en ny 15,6 " Asus laptop.

Kravet er at jeg kan kjøre starcraft 2 på bra kvalitet, helst så høy som mulig. Spiller mest 1 v 1(som er minst krevende, men av og til 2 v 2, 3 v 3 eller 4 v 4 som krever endel mer.

Kan hende jeg kjøper Diablo 3 når den tid kommer(men er ikke ute etter å kunne kjøre det på ultragrafikk).

Har ikke tidenes budsjett, men tenkte å kjøpe denne: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=646451

Den har Intel Core i7 2630QM / 2 GHz, 8 GB minne, 640 GB Harddisk, NVIDIA GeForce GT 540M.

Kommer dette til å kunne kjøre sc2 på medium eller kanskje high settings uten lagg? Hvordan er GeForce GT 540M? Er det verdt å selge den gamle laptopen min og kjøpe Asusen for 6200? Eller burde jeg kjøpe en laptop med bedre grafikkort enn Geforce 540?

Fredrik

Endret av iFredrik90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...