pmbpictures Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Heisann ! Har tenkt å gå til innkjøp av et 50mm 1.8G nikon objektiv, sammen med en Sigma Ef-610 Superflash. Det jeg lurer på er om Sigma blitsen er verdt pengene. Om noen har evt. erfaringer med den. Og hva folk synes om 50mm'ern. - Peter Endret 27. september 2011 av pmbpictures Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 - Dobbel post - -.- Lenke til kommentar
Asahi Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Tja, Sigma 610 er jo like kraftig som SB900 og supervarianten har muligheten for bruk som master og slave med TTL. Byggekvaliteten er nok et godt stykke unna SB900, kjenner jeg Sigma-bitser rett. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Det jeg lurer på er om Sigma blitsen er verdt pengene. Om noen har evt. erfaringer med den. For min del er den verdt pengene - den har ikke sviktet en eneste gang, siden jeg kjøpte den for 6 mnd. siden på FotoVideo og samspillet med Nikon D7000 er "perfekt"... Endret 28. september 2011 av flageborg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Og hva folk synes om 50mm'ern. Valgte heller Nikon 35mm AFS F1.8G... Endret 28. september 2011 av flageborg Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Såvidt jeg forstår vil ikke Sigma-blitsen gi deg trådløs TTL-styring. Hvis du liker å ha blitsen av kameraet så den utløses trådløst (som veldig ofte er en overlegen løsning i forhold til å ha den på kameraet) så får du full automatikk med en Nikon-blits. Til eget bruk ville jeg der soleklart valgt Nikon-blitsen - så "virker den bare" også når du har den av kameraet. Edit: Ah - topp-Sigmamodellen har visst også (som Asahi påpeker) trådløs TTL-styring. 50mm vs 35mm eller annet - kommer an på hvilken brennvidde du vil ha. 50/1.8G er et fint portrettobjektiv. Vri kitzoomen din til forskjellige brennvidder, ta bilder og finn ut hvilken brennvidde du helst vil ha fastoptikk til. Ellers er Nikkor 50/1.8G et topp objektiv! Endret 28. september 2011 av Trondster Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Da går jeg for Sigma'en og 50mm : D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå