Jinxed Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Jeg sliter med å få åpnet porter på ruteren min. Refererer for ordens skyld det fysiske oppsettet: Modem: Telsey hjemmesentral fra Lyse, satt i bridge mode, slik at jeg kan bruke egen trådløs ruter fremfor den innebygde Trådløs ruter: Cisco E4200, flashet med DD-WRT Øvrig: kun Mac-maskiner i huset, samt en QNAP NAS Jeg har satt opp port forwarding for ønskede porter og IP-adresser i DD-WRT-kontrollpanelet, men portene er fremdeles lukket når jeg sjekker dem fra "utsiden". QNAP er eksempelvis satt opp med port forwarding på følgende vis: Application: "Navn på program" Protocol: Both (TCP/UDP) Source Net: "10.0.0.1" (antar dette skal være Cisco-ruterens IP) Port from: 45213 IP address: "10.0.0.110" (statisk IP for QNAP) Port to: 45213 Har også huket av for "enabled" I følge Lyse, skal hjemmesentralen være "helt åpen" når den er satt i bridge mode. Håper noen har peil og kan veilede videre, slik at porten faktisk blir åpnet. J. Lenke til kommentar
IvyMike Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Tester utenifra (ifra WAN) vil bare svare open dersom noe på innsiden faktisk svarer på porten (altså, enheten du har portforwardet til må ha en daemon som svarer). Prøv forresten "source net: 0.0.0.0" du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå