Kalleknik Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Ja, så var det den tida da, ny harddisk og greier. Skaffa meg en ny 250 gb så eg kunne kvitte meg med di 3 gamle eg har. Men så var det XP da.. jævelskapet nekter å installere normalt. Har en oppgraderings CD fra tidligere windows (ja ja, vet det er ondskapen sjøl, men en kar har ikke alltid flust med penger). Så, installerer windows 98, ingen problem. Installerer XP, og i beginnelsen av fasen der XP skal installerer filene, så kommer en feilmelding om at en fil ikke kan lesest/finnest og peiker til en dir med masse symbol som vanligvis ikke hører hjemme. Ringer rundt, får låne andre win 98 CD'er i tilfelle en fil på CD'en min var korrupt, men fremdeles ingenting. Så nå har jeg en HD jeg ikke får brukt, plus 2 XP oppstarter I dos'en, som stopper oppstarten med mindre jeg trykker F8 og får opp menyen. Noen some har en ide? Har prøvd å få jævelskapet til å virke i 6 timer nå. Klarte å lure meg inn på den gamle HD'en for å prøve å finne noe hjelp på nettet Lenke til kommentar
Kalleknik Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 *sniff* Ingen hjelp å få.. Nei nei.. satt nå ca 12 timer I går og prøvde å få det til. Til slutt kopierte jeg bare hele c: over på den nye HD'en i håp om at XP ville virke. Men neida, 'ikke gyldig systemdisk' blir det da. Trur det skulle gå greit hvis jeg får gjort den nye HD'en om til c: (er g: akkurat nå), men har jo ikke peiling på kossen en gjør det. Får gå og se om jeg finner det ut imens man håper på en vennlig sjel som kanskje kan hjelpe Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Så lenge du har en gylig XP lisens så kan du låne en kopi fra noen andre og legge inn Noe som hører bra ut siden din CD ikke funker, og hvis den er heller ny så kan du kreve en ny. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Er det ikke sånn at XP ikke støtter større disker enn rundt 130GB da? Husker at noen har nevnt det en plass. :-? Du må nok partisjonere opp disken din i mindre deler før du installerer tror jeg, max partisjoner på 120GB (ellers mister du mye plass og) Lykke til... Lenke til kommentar
Kalleknik Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Er vist 137 gb som er max i XP. Har partisjonert HD'en i to på 125 gb hver. Har og lasta ned en 'big drive enabler' fra maxtor (HD-typen min) for sikkerhets skyld til etterpå. Har iallefall fått låne en fullversjon av XP, så for stikke og se om en har noe mer flaks nå. Skal slite ut di gamle HD'ene og se om eg får installert XP på den nye nå... Er forhåpentligvis snart tilbake med bedre nyheter Lenke til kommentar
Kalleknik Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Jeg gir opp. Ikke noe håp. Får ikke installer verken oppgradering eller full-versjon. Ååååh, så mange stygger ord en har lyst til å bruke akkuratt nå.. Jeg får bruke min gamle HD som har XP installer plus denne nye istedenfor. Eneste jeg kan gjøre da er forandre noen av bokstavene på Hd'ene. Akkuratt nå har jeg c: e: f: g: h: (CD'en) og i: Skulle gjerne gjort g: om til d: og i: til g: , men hvordan? Har søkt på netter, og kunnet funnet på engelsk, som ikke hjelper helt. Jeg kommer en viss vei, men ikke lenger. Noen som har peiling på det da? Har lyst til å bli ferdig med detta #¤%#€%€ i dag. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 høyreklikk på my computer-->manage-->disk management-->høyreklikk på disken du vil endre bokstav for så skjønner du det sikkert selv Lenke til kommentar
Kalleknik Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Har søkt på netter, og kunnet funnet på engelsk, som ikke hjelper helt. Jeg kommer en viss vei, men ikke lenger. Har norsk XP, og finner ikke helt fram. Som sagt, kommer en viss vei men ikke lenger. Er ikke sikker på om jeg bare ikke finner den og den er rett foran nesa mi (skjer hele tida med meg), eller at den ikke er der for en eller anna grunn. Like før jeg beginner å ete tastaturet mitt her... Lenke til kommentar
kamus Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg ville formatert disken på nytt med Fdisk Har vært borte i tilsvarende tilfeller, formaterte disken og laget nye oppstartsdisker, og da fungerte installasjonen bra. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg får alltid uforutsette problemer når jeg skal reinstallere windows. Forrige gang brukte jeg et par dager på å få det til å funke. fikk hele tiden meldinga om at "denne disken er ikke konfigurert for xp installering" eller noe sånt (på engelsk). Da brukte jeg det settet med 6 disketter som oppstart. det endte ihvertfall med at jeg måtte resize cluster størrelsen på harddisken. Husker ikke åssen jeg gjorde det, men jeg brukte ihvertfall partition magic. Lenke til kommentar
Kalleknik Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Nei, har gitt opp å prøve å få installer XP. Har prøvd alt jeg kan tenke, men ingenting virket. Trur rett og slett CD'en er blitt korrupt.. sitter med den gamle HD'en jeg har XP på fra før, og bruker den nye som ekstra plass. For vel holde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå