Gå til innhold

Lyssterk vidvinkel til EOS 400D?

Anbefalte innlegg

Jeg ser da etter en lyssterk vidvinkel til EOS 400D. Har et budsjett på 10 000 kroner, men vil gjerne ha forslag fra alle prissegmenter. :p

Er på jakt etter å ta bilder om natta - en del bilder av nordlys i alle fall, men skal også ta landskapsbilder på dagen, så jeg håpet på at der var et vidvinkelobjektiv som også var rimelig lyssterkt. =3

Hvis dere har forslag til objektiv som ikke er vidvinkel, men lyssterke, så er det bare å komme med de også.

^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter: Antar du har et kitobjektiv 18-55.

Hva er det du savner med kitobjektivet?

Hvis du vil ha noe videre ann kitobjektivet (18mm blir ikke "vidt nok"), så kikk på alternativene jeg listet opp.

Hvis 18mm er vidt nok, og du bare vil ha fastoptikk med mer lysstyrke og bedre bildekvalitet - kikk på alternativer som det du listet opp.

Du får samme utsnitt på enhver 20mm på huset ditt - vri kitzoomen din til ca 20mm og se om det er et utsnitt du vil kjøpe fastoptikk i. Men - en 20mm vil ikke bli videre enn kitzoomen din, som går til 18mm. Det er irrelevant om den evt også kan brukes på fullframe.

Lenke til kommentar

Trådstarter: Antar du har et kitobjektiv 18-55.

Hva er det du savner med kitobjektivet?

Hvis du vil ha noe videre ann kitobjektivet (18mm blir ikke "vidt nok"), så kikk på alternativene jeg listet opp.

Hvis 18mm er vidt nok, og du bare vil ha fastoptikk med mer lysstyrke og bedre bildekvalitet - kikk på alternativer som det du listet opp.

Du får samme utsnitt på enhver 20mm på huset ditt - vri kitzoomen din til ca 20mm og se om det er et utsnitt du vil kjøpe fastoptikk i. Men - en 20mm vil ikke bli videre enn kitzoomen din, som går til 18mm. Det er irrelevant om den evt også kan brukes på fullframe.

I all hovedsak så synes jeg at kitobjektivet er for lyssvakt, men du mener altså at tokinaen er et godt kjøp i så fall? Vil gjerne slå to fluer i en smekk og få et godt vidvinkelobjektiv og et lyssterk objektiv. :p

http://www.fotovideo.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=99776&WebSiteMapNodeID=1000001&ref=acdc1213

Det er denne sant? ^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...