Ulven Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har nettopp montert denne. cpu temp. steg øyeblikkelig, og heatpipe blei ganske varm. Hvor høy temp tåler et skj.kort ti 4200. Noen andre som har denne cooleren? Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 hehe, ja men det er nok pga at vga cooleren gir fra seg ganske mye varma og at den varma trekker oppvoer forbi cpu-en. Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg vet ikke noe om 4200, men jeg har et matrox g550 skjermkort selv. Det er vifteløst, og blir alltid dritvarmt. Jeg har ikke nubbsjans til å ta på kjøleribben, da får jeg brannsår. Men det funker likevel alltid. Man må huske at smerteterskelen ligger på ca 45-47 grader for oss mennesker, så alt varmere enn dette virker veldig varmt for oss. Men det er ikke sikkert skjermkortet kjenner det på samme måten... :wink: Lenke til kommentar
Treat Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 jeg har zalman heatpipe på et gf ti 4200 som er klokka ganske kraftig og temp er ganske fin Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Skal det bli så varmt àltså? Ok, men problemet er at cpu temp. stigernår jeg bruker den heatpipen. Hvor mye temp. tåler en amd xp 1800? Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Leste nettopp i en annen tråd her inne at en som hadde vært i kontakt med AMD, hadde fått vite at prosessorene deres tåler opptil 80 grader før du behøver å frykte noe. Men de anbefalte likevel at den ikke overstiger 70, pga. usikkerhet om tempmålingen alltid er korrekt. Veldig mange her inne er kjemperedde for temperaturer over 60 grader, skjønner ikke helt hvorfor. Stoler mer på AMD enne på magefølelsen deres... Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 temp er ikke noe problem før maskin blir ustabil. har en heatpipe på radeon 9700 pro kortet mitt. ikke noe problem det. bytta også vifte på kjøleribba til cpuen for en tid tilbake. måtte ha noe som ikke lagde for mye bråk. har etter det vært oppi 72 grader på cpu etter en økt med battlefield 1942. fortsatt like stabil. (p4 cpu) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå