indeksregulert Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Firefox 7 var kjempe. Veldig bra minnehåntering. Merket stor forskjell. Ikke på ytelse på selve maskinen men når jeg ser minneforbruk av Firefox i ressursbruk. Dette vil jo føre til mer plass for andre programmer. Du merker altså overhodet ingen forskjell, men ser at et tall har blitt lavere. Gratulerer. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 @indeksregulert: Nå er det ikke alle i verden som kjører ett program på en maskin med 16 GB RAM. Noen kjører faktisk flere program på netbooks med maks 1 GB RAM, og da teller hver eneste MB minneforbruk av samtlige program. Så at Firefox går fra ca. 300 MB til 170 MB RAM forbruk, er kjempe bra. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Vel, hva er det som er så bra med et lavere minneforbruk ? Slik jeg bruker Pc-en har jeg ikke en masse kjørende programmer oppe samtidig. Jeg syns det hadde vært bedre å øke minneflowet hvis det hadde hatt positive effekter på bruken av leseren. Så er jeg jo enig i at de som må slite med små RAM burde ha alternativer. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Vel, hva er det som er så bra med et lavere minneforbruk ? Slik jeg bruker Pc-en har jeg ikke en masse kjørende programmer oppe samtidig. Jeg syns det hadde vært bedre å øke minneflowet hvis det hadde hatt positive effekter på bruken av leseren. Så er jeg jo enig i at de som må slite med små RAM burde ha alternativer. Ser du VIRKELIG ikke fordelen med at et program bruker mindre ressurser? jaha.. Du vet at selvom du ikke bruker pc'n til mye forskjellig på en gang, så gjør ikke alle i hele verden det samme... Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Hva bruker Firefox 7.0 hos dere med kun denne siden åpen? Altså artikkelen med kommentarer. Her bruker den 184 mb. Er jo direkte galemattis. Har forøvrig Ad-block på, om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 hvorfor før jeg ikke opp valget for å update denne via firefox dersom denne versjonen er sluppet nå? -Stigma Funket for meg (kjører us-eng) . Har ikke prøvd før idag . Help - About Firefox - fra 6.0.2 -> 7.0 - Apply Update Lenke til kommentar
Dal Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 De gir seg nok med kjappe endringer i versjonsnumre når de når igjen den med høyest nummer (Opera?) Microsoft brukte vel denne taktikken i IE vs Netscape. De gjorde vel det også i Word vs Word...err...husker ikke navnet. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 i W7-64 bruker IE9 76,5mB her på denne siden. i Mint11 bruker FF6 72 + 15 MiB i containeren her på denne siden. Men det er på to forskjellige maskiner. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 jeg fikk forespørsel om oppgradering vi den aromatiske oppgradering nå i kveld Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Meh, Firefox er treigt på PCen min. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Meh, Firefox er treigt på PCen min. merkelig , jeg får inntrykk av at det er rasker på min. riktignok var det noen tillegg så ble slått av ved oppgraderingen Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Hva bruker Firefox 7.0 hos dere med kun denne siden åpen? Altså artikkelen med kommentarer. Her bruker den 184 mb. Er jo direkte galemattis. Har forøvrig Ad-block på, om det skulle ha noe å si. 131 460 kB her i skrivende stund. Har også på ad-block og firebug. Bruker ca 70 000 kB med alle utvidelser slått av. Endret 27. september 2011 av Thomas. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 27. september 2011 Rapporter Del Skrevet 27. september 2011 Chrome med bare denne sida oppe bruker 46mb, ingen utvidelser av noe slag. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 28. september 2011 Rapporter Del Skrevet 28. september 2011 Hva bruker Firefox 7.0 hos dere med kun denne siden åpen? Altså artikkelen med kommentarer. Her bruker den 184 mb. Er jo direkte galemattis. Har forøvrig Ad-block på, om det skulle ha noe å si. 131 460 kB her i skrivende stund. Har også på ad-block og firebug. Bruker ca 70 000 kB med alle utvidelser slått av. Hmm, skrudde av ad-block som forøvrig var den eneste utvidelsen jeg hadde, men det er ikke mye forskjell for min del. I tilegg loader eksempelvis Facebook vanvittig tregt med Firefox både på min PC og Macbook. Har nå gått over til Chrome, og den brukte bare i overkant av skarve 50 mb med denne siden åpen. I tillegg virker den mye mer snappy, så tror jeg faktisk går over til den. Er jo ikke mye forskjell sånn utseendemessig, utvidelsesmessig, og begge har jo synkronisering. Testet og forøvrig med IE og den brukte utrolig nok bare 46 mb. Så, her må det være noe riv ruskende galt med Firefox og minnehåndteringen. Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 28. september 2011 Rapporter Del Skrevet 28. september 2011 "Last ned Firefox 7.0 nå" Nei. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 29. september 2011 Rapporter Del Skrevet 29. september 2011 Jeg blir hele tiden kastet ut av Diskusjon.no, er det et Firefox-problem eller er problem her inne? Må logge inn på nytt stadig vekk. Det er egentlig hovedgrunnen til at jeg bruker Opera, hvor jeg ikke har samme problemet. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 30. september 2011 Rapporter Del Skrevet 30. september 2011 Tror det er et problem hos deg. Hadde ikke det problemet da jeg brukte Firefox på mine maskiner. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 30. september 2011 Rapporter Del Skrevet 30. september 2011 Sliter med at flash-plugin krasjer, skjedde nesten ikkje på FF6... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Firefox 7.0.1 Lå inne automatisk oppdatering til 7.0.1 når jeg kom hjem etter en liten tur ute, og beskjed om 'restart firefox' Bruker selvfølgelig US-Eng versjonen. 7.0.1 releasenotes: http://www.mozilla.org/en-US/firefox/7.0.1/releasenotes/ Fix er for Add-On problemer , ref http://www.ghacks.net/2011/09/28/fix-for-hidden-add-ons-after-updating-to-firefox-7/ Endret 1. oktober 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå