Pjassop Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 At politihelikopteret ofte må holdes på bakken på grunn av pengemangel og økt behov for vedlikehold betyr ikke at det alltid står på bakken. Når politiet får melding om mulige våpen må de ta sine forholdsregler. Hvis politihelikopteret tilfeldigvis er operativt akkurat da, så er det naturlig å ta det i bruk. Det går an å bruke hodet vet du, coyoteulf. Kan du vise til en lignende situasjon der det har vært i bruk? Hva var naturlig med å ta det i bruk i denne situasjonen? Helikopteret tas i bruk når situasjonen tilsier det. Det brukes blant annet til å følge etter og spore rømmende tyver eller bilførere som har kjørt for fort. Så hvis du synes det å bruke helikopter til å rykke ut når det er rapportert våpenbruk høres trivielt ut lurer jeg faktisk på hva du mener de skal bruke helikopteret til. Kun i forbindelse med terroraksjoner heretter? Lenke til kommentar
trra Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Helikopteret tas i bruk når situasjonen tilsier det Når ble det bestemt at et lekevåpen tilsier det? 1 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Helikopteret tas i bruk når situasjonen tilsier det. Det brukes blant annet til å følge etter og spore rømmende tyver eller bilførere som har kjørt for fort. Så hvis du synes det å bruke helikopter til å rykke ut når det er rapportert våpenbruk høres trivielt ut lurer jeg faktisk på hva du mener de skal bruke helikopteret til. Kun i forbindelse med terroraksjoner heretter? Ja, jeg synes det høres ut trivielt ut at et politihelikopter rykker ut når en mann plukker opp et lekegevær i hagen sin. Men ikke når en mann går amok med automatgevær i en ungdomsleir. Call me crazy!!!! 4 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det var da ingen i Politiet som visste at det var snakk om et lekevåpen. Hvor dumme tror dere de er? "Vi har fått en rapport om en person med lekevåpen i Hermansensgate. FULL UTRYKKNING!" Politidamen i nabohuset har feilinformert og misbrukt sin posisjon. 2 Lenke til kommentar
trra Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det var da ingen i Politiet som visste at det var snakk om et lekevåpen Det var hvertfall en, men den nevner du jo selv. Svaret mitt var rettet mot Pjassop, som jeg får inntrykk av forsvarer polititet uansett hvor dårlig jobb de gjør, spesielt med tanke på behandlingen denne person fikk etterpå. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Eg mener utrykningen var på sin plass, basert på informasjonen Politiet mottok. Når det var klart at det var snakk om lekevåpen burde de avsluttet hele aksjonen og reist hjem. Å fortsette mener eg er en grov feilvurdering og maktmissbruk. Men dette har eg vel nevnt på side en og/eller to, så eg skal ikke gjenta meg for mye 3 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Hvor dumme tror dere de er? De var dumme nok til å kjøre på med arrestasjon, avhør og glattcelle ETTER at det var klart at det var et lekevåpen. Så svaret må bli "ekstremt dumme" evt. "ekstremt høye på egen makt". 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Eg er ikke enig i at det er dumhet, men misbruk av makt. 1 Lenke til kommentar
Hardgamer Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 sånn bruker polititet tid og ressurser på, når det er så mange som blir drept og flere uoppklarte mord Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Husk at spesialenheten til stor del består av advokater på verv, og lederne er stort sett advokater de også. Advokater finner du mange steder, bl.a i politiet, uten at det sier noe som helst. Assisterende sjef i Spesialeneheten for politisaker er Johan Martin Welhaven. Samtlige anmeldelser mot politiet "siles" gjennom Welhaven før det overhodet er snakk om etterforsking. Welhaven står også for de fleste henleggelser. Altså 96% "frikjennelse" av politiet. Welhaven skal nå bli politimester og det er således ikke vanskelig å se hvor hans lojalitet ligger og hele tiden har ligget. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7796478 5 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Husk at spesialenheten til stor del består av advokater på verv, og lederne er stort sett advokater de også. Advokater finner du mange steder, bl.a i politiet, uten at det sier noe som helst. Assisterende sjef i Spesialeneheten for politisaker er Johan Martin Welhaven. Samtlige anmeldelser mot politiet "siles" gjennom Welhaven før det overhodet er snakk om etterforsking. Welhaven står også for de fleste henleggelser. Altså 96% "frikjennelse" av politiet. Welhaven skal nå bli politimester og det er således ikke vanskelig å se hvor hans lojalitet ligger og hele tiden har ligget. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7796478 Godt funn. +1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Så hvorfor kan vi ikke da sette ned en gruppe med folk, gå til Oslo, og så lynsje fyren for grov korrupsjon? Det er jop innlysende![/naivitet] 1 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Kongen viser i hvert fall mindre feighet enn spesialenheten for politisaker http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10015293 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Når ble det bestemt at et lekevåpen tilsier det? Ja, jeg synes det høres ut trivielt ut at et politihelikopter rykker ut når en mann plukker opp et lekegevær i hagen sin. Jeg vet ikke om dere bevisst går inn for å lyve, eller om dere bare prøver å være morsomme. Men det som ble meldt inn til politiet var at det var snakk om våpenbruk. Det er dette politiet må forholde seg til. At man i ettertid vet at det bare var et lekevåpen visste de ikke der og da. De er ikke synske. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg vet ikke om dere bevisst går inn for å lyve, eller om dere bare prøver å være morsomme. Men det som ble meldt inn til politiet var at det var snakk om våpenbruk. Det er dette politiet må forholde seg til. At man i ettertid vet at det bare var et lekevåpen visste de ikke der og da. De er ikke synske. Men man tok og gjennomført full terroristbehandling, med avhør, glattcelle og stripping - etter at dette var helt på det rene at det dreide seg om et lekegevær. Så... 3 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Husk at spesialenheten til stor del består av advokater på verv, og lederne er stort sett advokater de også. Advokater finner du mange steder, bl.a i politiet, uten at det sier noe som helst. Assisterende sjef i Spesialeneheten for politisaker er Johan Martin Welhaven. Samtlige anmeldelser mot politiet "siles" gjennom Welhaven før det overhodet er snakk om etterforsking. Welhaven står også for de fleste henleggelser. Altså 96% "frikjennelse" av politiet. Welhaven skal nå bli politimester og det er således ikke vanskelig å se hvor hans lojalitet ligger og hele tiden har ligget. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7796478 Som advokat ligger hans lojalitet i såfall mot advokatenes virke. Faktum er at spesialenheten har vist seg å fungere svært godt, og all verdens FUD vil ikke endre dette. Du bør sette deg inn i hva slags saker som faktisk meldes inn til spesialenheten før du uttaler deg, for dette har du åpenbart ikke gjort. Kongen viser i hvert fall mindre feighet enn spesialenheten for politisakerhttp://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10015293 Hvilken feighet mener du spesialenheten viser? Du vet jo åpenbart ikke hva spesialenheten driver med, så det er noe pussig at du uttaler deg om saken. Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg vet ikke om dere bevisst går inn for å lyve, eller om dere bare prøver å være morsomme. Men det som ble meldt inn til politiet var at det var snakk om våpenbruk. Det er dette politiet må forholde seg til. At man i ettertid vet at det bare var et lekevåpen visste de ikke der og da. De er ikke synske. Hvorfor skal Polititet ta hensyn til det når de ikke finner våpen når de kommer ditt? Selvsagt var det riktig å rykke ut, men å slenge fyren på glattcelle etterpå uten at man har funnet våpen er ikke bra. 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg vet ikke om dere bevisst går inn for å lyve, eller om dere bare prøver å være morsomme. Men det som ble meldt inn til politiet var at det var snakk om våpenbruk. Det er dette politiet må forholde seg til. At man i ettertid vet at det bare var et lekevåpen visste de ikke der og da. De er ikke synske. Hvorfor skal Polititet ta hensyn til det når de ikke finner våpen når de kommer ditt? Selvsagt var det riktig å rykke ut, men å slenge fyren på glattcelle etterpå uten at man har funnet våpen er ikke bra. Denne delen av diskusjonen handler om bruken av helikopter. Hvorfor han ble slengt på glattcelle vet jeg ikke, men det var altså ikke det jeg svarte på heller. Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg vet ikke om dere bevisst går inn for å lyve, eller om dere bare prøver å være morsomme. Ingen lyver når de hevder at det var et lekevåpen. Det var et lekevåpen slik små barn leker med. Hva vet du om hvilken melding politiet fikk? De har jo slettet telefonloggen!! 5 Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Du bør sette deg inn i hva slags saker som faktisk meldes inn til spesialenheten før du uttaler deg, for dette har du åpenbart ikke gjort. "Åpenbart ikke gjort", morsom liten vri du. Det jeg vet er at noen av landets mest kunnskapsrike jurister ukentlig innleverer anmeldelser mot politiet/politifolk for åpenbare og grove brudd mot bestemmelser i straffeloven. Selv slike velbegrunnede anmeldelser fra topp-jurister - som vitterlig åpenbart vet hva som skal straffes - blir likevel henlagt av "spesialenheten". Hvis du hadde vært mentalt i stand til å sette deg inn i saker som er henlagt av "spesialenheten" - og de såkalte begrunnelser - så ville du blitt sjokkert. Endret 26. oktober 2011 av Backslash 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå