Gå til innhold

Politihelikopter rykket ut til nabokrangel


Anbefalte innlegg

Men ulovlig våpenbruk er nettopp ulovlig, og selv om det senere viser seg at det var en falsk alarm, så er det fortsatt grunnlag for å rykke ut før situasjonen er avklart.

 

Det var ikke grunnlag for å rykke ut siden det ikke forelå noe forhold å rykke ut på. Enda mindre var det grunnlag for pågripelse.

Jeg vet du selv innbiller deg å være en retorikkens mester med dette "ulovlig våpenbruk er ulovlig" våset ditt, men jeg vil tro de fleste ser at det nettopp er vås.

Om man skal tro på det anmelder Turid Ofte Gundersen sier i alle disse intervjuene hun har gitt til media, så var det ikke meldt fra om noen form for ulovlig bruk av våpen i samtalen(e) vedkommende hadde med politiet. Det står ingen steder at det skal ha blitt truet med lekevåpenet eller at det er gjort noe annet ulovlig med dette lekegeværet. Gale Gundersen sier imidlertid at hun "følte seg truet" uten at dette blir begrunnet i noe konkret. Har hun alvorlige psykiske vrangforestillinger eller er det bare hennes måte å forsøke å legitimere den falske anmeldelsen hun har begått?

 

Vært stille i media og på Stortinget om denne saken i det siste, bortsett fra dette:

 

http://www.varden.no...henne-1.7157597

 

http://nrk.no/nyhete...emark/1.8054769

 

Lite sannsynlig, men finnes det en sammenheng med saken vi her diskuterer?

 

Evt. med denne saken?: http://www.varden.no...gnome-1.6617631

 

;-)

 

Motbydelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den sinnsforvirrede politimesterkjærringa skulle visstnok klage inn de fleste aviser i Norge til PFU etter at det inkompetente politidistriktet hennes - med rette - ble latterliggjort i media. I.flg. politimesterrotta var det vel Dagbladet som først skulle til pers, var det ikke?

 

PFU har fortsatt ikke behandlet noen klage fra vedkommende. Var dette bare en tom trussel fra vedkommende for å bringe oppmerksomheten bort fra de infantile handlingene hun selv og det forvirrede politidistriktet hun representerer hadde gjort seg skyldige i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kvinnen følte seg utrygg

 

Den dårlige kvinneetterligningen må jo gjerne føle akkurat hva hun vil uten at det dermed skal gå utover hele nabolaget! Ut fra dine beskrivelser, bl.a. om denne irrasjonelle utryggsfølelsen, så er alvorlige sinnslidelser åpenbart et relevant vurderingstema hva angår vedkommende politikjærring.

Man kan bare håpe at hun er fratatt telefonen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men i dette tilfellet er det nok media som er notorisk upålitelige

Dine konspirasjonsteorier rundt media er igrunnen litt morsomme, selv om det egentlig også er litt tragisk.

 

Jeg vet om en til som har de samme vrangforestillingene som deg og som også syter og beklager seg over det påståtte "upålitelige media". Forestillingen om at media er upålitelig og ikke bringer fakta er ansett for å være en vrangforestilling.

Vedkommende er antakelig alvorlig sinnslidende og sitter for tiden tiltalt for massedrap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det var ikke grunnlag for å rykke ut siden det ikke forelå noe forhold å rykke ut på. Enda mindre var det grunnlag for pågripelse.

 

 

Det er ikke grunnlag for å rykke ut når det meldes om våpenbruk?

 

 

Jeg vet du selv innbiller deg å være en retorikkens mester med dette "ulovlig våpenbruk er ulovlig" våset ditt, men jeg vil tro de fleste ser at det nettopp er vås.

 

 

Så du mener at ulovlig våpenbruk er lovlig?

 

 

 

Men i dette tilfellet er det nok media som er notorisk upålitelige

 

Dine konspirasjonsteorier rundt media er igrunnen litt morsomme, selv om det egentlig også er litt tragisk.

 

Jeg vet om en til som har de samme vrangforestillingene som deg og som også syter og beklager seg over det påståtte "upålitelige media". Forestillingen om at media er upålitelig og ikke bringer fakta er ansett for å være en vrangforestilling.

 

Vedkommende er antakelig alvorlig sinnslidende og sitter for tiden tiltalt for massedrap.

 

Nytt lavmål, dette her.

 

Benekter du at det stadig kommer frem feil i medias omtale av ulike saker? Du skal ikke kunne veldig mye om et emne før du kan identifisere flere feil i nær sagt en hvilken som helst artikkel som omhandler dette.

Lenke til kommentar

<p>

Det er ikke grunnlag for å rykke ut når det meldes om våpenbruk?

 

Venligst forklar hvordan dette lekevåpenet ble "brukt"?

 

Jeg skrev at det ble meldt om våpenbruk. Politiet visste jo ikke hva som faktisk skjedde før de hadde rykket ut og undersøkt situasjonen.

 

Vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar
Jeg skrev at det ble meldt om våpenbruk.
Ja, du skrev det, men ettersom Politiet faktsisk slettet meldingen aner vi ikke hva som faktisk ble meldt. Dog, fruen som meldte ser ikke ut til å hevde at våpen var blitt brukt i sine senere uttalelser, medmindre du har en annen kilde enn de jeg har sett?
Politiet visste jo ikke hva som faktisk skjedde før de hadde rykket ut og undersøkt situasjonen.

Men etter at de konstaterte at det kun var et leketøy snudde de ikke og dro hjem, gjorde de vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg skrev at det ble meldt om våpenbruk.
Ja, du skrev det, men ettersom Politiet faktsisk slettet meldingen aner vi ikke hva som faktisk ble meldt. Dog, fruen som meldte ser ikke ut til å hevde at våpen var blitt brukt i sine senere uttalelser, medmindre du har en annen kilde enn de jeg har sett?

 

Vi vet at det ble meldt om våpen, og da plikter politiet å ta det alvorlig. Hvis ikke må du påstå at politiet ikke skal rykke ut hvis det meldes om våpenbruk.

 

Politiet visste jo ikke hva som faktisk skjedde før de hadde rykket ut og undersøkt situasjonen.

Men etter at de konstaterte at det kun var et leketøy snudde de ikke og dro hjem, gjorde de vel?

 

Jo. At de ikke automatisk gikk ut ifra at det var et lekegevær er ikke det samme som at de ikke gjorde det da de faktisk hadde konstatert på en tilfredsstillende måte (ikke bare at de finner et lekegevær og automatisk går ut ifra at det var det som ble brukt, for da hadde de vært inkompetente).

Lenke til kommentar
Jeg skrev at det ble meldt om våpenbruk.
Ja, du skrev det, men ettersom Politiet faktsisk slettet meldingen aner vi ikke hva som faktisk ble meldt. Dog, fruen som meldte ser ikke ut til å hevde at våpen var blitt brukt i sine senere uttalelser, medmindre du har en annen kilde enn de jeg har sett?

 

Vi vet at det ble meldt om våpen, og da plikter politiet å ta det alvorlig. Hvis ikke må du påstå at politiet ikke skal rykke ut hvis det meldes om våpenbruk.

 

Du unnlater fortsatt å gi kilder for denne påståtte våpenbruken
Lenke til kommentar
Det var ikke grunnlag for å rykke ut siden det ikke forelå noe forhold å rykke ut på. Enda mindre var det grunnlag for pågripelse.

Det er ikke grunnlag for å rykke ut når det meldes om våpenbruk?

 

Nei, det stemmer. Det er ikke det. Da måtte de jo i så fall rykke ut mot rypejegere osv, hvis Turid Ofte Gundersen, Thorfeil eller andre skrullinger "melder om våpenbruk". Våpenbruk er jo vitterlig lovlig.

Lenke til kommentar

Benekter du at det stadig kommer frem feil i medias omtale av ulike saker? Du skal ikke kunne veldig mye om et emne før du kan identifisere flere feil i nær sagt en hvilken som helst artikkel som omhandler dette.

 

Konspirasjonsteoretikerne Turid Ofte Gundersen, politimesteren og du skulle jo visstnok klage inn alle disse angivelige feilaktige fremstillingene til Pressens Faglige Utvalg. PFU har fremdeles ikke mottatt eller behandlet noen slik klage og man kan vel derfor komme til den slutning at det ikke var noe som helst feil ved fremstillingen som det skulle finnes grunnlag å klage over. Samtlige fremstillinger av saken har vært 100% korrekt fremstilt.

Endret av Backslash
Lenke til kommentar
Jeg skrev at det ble meldt om våpenbruk.
Ja, du skrev det, men ettersom Politiet faktsisk slettet meldingen aner vi ikke hva som faktisk ble meldt. Dog, fruen som meldte ser ikke ut til å hevde at våpen var blitt brukt i sine senere uttalelser, medmindre du har en annen kilde enn de jeg har sett?

 

Vi vet at det ble meldt om våpen, og da plikter politiet å ta det alvorlig. Hvis ikke må du påstå at politiet ikke skal rykke ut hvis det meldes om våpenbruk.

 

Du unnlater fortsatt å gi kilder for denne påståtte våpenbruken

 

Hvilken påståtte våpenbruk? Jeg har ikke sagt noe om det var våpenbruk eller ikke (det viste seg at det var et lekegevær). Jeg har forklart at når det meldes om våpenbruk så må politiet rykke ut. De kan ikke vite på forhånd om det faktisk er et våpen eller ikke.

 

Det var ikke grunnlag for å rykke ut siden det ikke forelå noe forhold å rykke ut på. Enda mindre var det grunnlag for pågripelse.

Det er ikke grunnlag for å rykke ut når det meldes om våpenbruk?

 

Nei, det stemmer. Det er ikke det. Da måtte de jo i så fall rykke ut mot rypejegere osv, hvis Turid Ofte Gundersen, Thorfeil eller andre skrullinger "melder om våpenbruk". Våpenbruk er jo vitterlig lovlig.

 

All våpenbruk er ikke lovlig nei. Du kan ikke løpe rundt med våpen hvor som helst. Det er for eksempel forbud mot å gå med kniv i offentligheten med mindre du har en jobb el.l. som tilsier at du har en grunn til det.

 

En rypejeger som kun bruker våpenet til rypejakt driver ikke med ulovlig våpenbruk. Hvis jegeren derimot begynner å vifte med våpenet midt i sentrum, så vil politiet rykke ut.

 

Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å skjønne konseptet med at politiet må rykke ut når noen melder om ulovlig våpenbruk. Politiet vet ikke om det er reelt eller ikke før de faktisk har rykket ut og sjekket det.

 

Engentlig tror jeg dere begger skjønner dette, men at dere har valgt å trolle av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Jeg skrev at det ble meldt om våpenbruk.
Ja, du skrev det, men ettersom Politiet faktsisk slettet meldingen aner vi ikke hva som faktisk ble meldt. Dog, fruen som meldte ser ikke ut til å hevde at våpen var blitt brukt i sine senere uttalelser, medmindre du har en annen kilde enn de jeg har sett?

 

Vi vet at det ble meldt om våpen, og da plikter politiet å ta det alvorlig. Hvis ikke må du påstå at politiet ikke skal rykke ut hvis det meldes om våpenbruk.

 

Du unnlater fortsatt å gi kilder for denne påståtte våpenbruken

 

Hvilken påståtte våpenbruk? Jeg har ikke sagt noe om det var våpenbruk eller ikke (det viste seg at det var et lekegevær). Jeg har forklart at når det meldes om våpenbruk så må politiet rykke ut. De kan ikke vite på forhånd om det faktisk er et våpen eller ikke.

 

Du skrev at politiet fikk melding om våpenbruk, mao påstår du at Kjerringa som ringte til Politiet påsto at Våpen hadde blitt BRUKT!

 

Vennligst kom med kilde for at Politiet faktisk FIKK en melding om våpenBRUK.

 

Om du ikke har noen slik kilde vil det jo se ut som om Politiet ikke hadde noen grunn for å rykke ut, eller at deres grunne for å rykke ut ikke har noe som helst med våpenBRUK å gjøre. :)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du skrev at politiet fikk melding om våpenbruk, mao påstår du at Kjerringa som ringte til Politiet påsto at Våpen hadde blitt BRUKT!

 

Vennligst kom med kilde for at Politiet faktisk FIKK en melding om våpenBRUK.

 

Om du ikke har noen slik kilde vil det jo se ut som om Politiet ikke hadde noen grunn for å rykke ut, eller at deres grunne for å rykke ut ikke har noe som helst med våpenBRUK å gjøre. :)

 

 

Jeg skjønner ikke hva du vil frem til. Politiet fikk melding om ulovlig våpenbruk (bare det å bære våpen der det ikke er tillatt er ulovlig bruk av våpen), og da plikter de å rykke ut. Dette tror jeg du skjønner, men du innser at du har malt deg selv inn i et hjørne og klarer ikke å svare saklig på det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva du vil frem til. Politiet fikk melding om ulovlig våpenbruk (bare det å bære våpen der det ikke er tillatt er ulovlig bruk av våpen)

Jeg ba om kilde på at Politiet fikk melding om våpenBRUK, ettersom det ser ut som om du er blander sammen BRUK av våpen og det at de har fått melding om at noen TROR de har sett noe som kan være ett våpen.

 

Melding om at ett våpen har blitt brukt er nemlig det du begrunner ditt forsvar av Politiets reaksjon på.

 

Om meldingen er at våpen har blitt observert, bør du ikke begrunne ditt forsvar av politiets aksjon på våpenBRUK som du gjør.

 

At du nå prøver å ro deg iland ved å påstå at det å bære våpen på egen eiendom er forbudt (hvilket det IKKE er, såvidt meg bekjent) er identisk med våpenBRUK tyder på at du ikke har noen kilde på at Politiet fikk melding om våpenBRUK. :)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg ba om kilde på at Politiet fikk melding om våpenBRUK, ettersom det ser ut som om du er blander sammen BRUK av våpen og det at de har fått melding om at noen TROR de har sett noe som kan være ett våpen.

 

Melding om at ett våpen har blitt brukt er nemlig det du begrunner ditt forsvar av Politiets reaksjon på.

 

Nei, det er helt feil. Jeg har aldri påstått at det er skutt med våpen, som du åpenbart prøver å få det til. Jeg har kun påpekt at politiet plikter å rykke ut hvis de får melding om våpenbruk, der "bruk" omfatter all håndtering av våpen, inkludert bare det å bære det. Hvis du definerer "bruk" annerledes så er det helt greit, men det er altså ikke definisjonen av ordet som er relevant her. Relevansen er om politiet må rykke ut eller ikke når de får melding om våpen.

 

Du prøver å spikke fliser på ord for å slippe unna flausen din.

Lenke til kommentar
Du prøver å spikke fliser på ord for å slippe unna flausen din.

Nei, jeg gjør det får å klarlegge for alle at du ikke har noe som helst grunnlag for å påstå at Politiet rykket ut etter melding av VåpenBRUK, når det de rykket ut for var en melding om at noe som lignet ett våpen var observert.

 

Nå som vi har fått klargjort at det IKKE handlet om våpenbruk, vil jeg gjerne ha kilde for din andre påstand, nemlig at det eksisterer ett total-forbudt mot å bære ett våpen på egen eiendom:

Politiet fikk melding om ulovlig våpenbruk (bare det å bære våpen der det ikke er tillatt er ulovlig bruk av våpen)

Våpenloven sier i paragraf så og så ....

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...