Gå til innhold

List funksjoner i PHP?

Anbefalte innlegg

Prøver å lage en linked list funksjon, men er så absolutt ikke sikker på hvordan jeg skal få dette til. Hørte enkelt ut, men var verre enn hva jeg trudde. Jeg vil oppnå noe slik: http://www.siteexperts.com/tips/elements/t...ts20/lookup.asp men jeg har ikke kunskap nok om asp til å konvertere dette til php evt. html. Finnes det noen script for dette?

Jeg vil altså hente fra en database ved å klikke på noe i første kolonne/liste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er nok umulig å lage noe helt likt som det i PHP, ettersom det ikke er et client-side språk.

Iallefall må hele siden lastes på nytt for hvert eneste klikk...

Hvis det er greit er det jo ikke no problem å skrive det i PHP, men er det ikke greit å ha den i Javascript? (Kanskje en ulempe at en del folk skrur det av..).

Lenke til kommentar
(Kanskje en ulempe at en del folk skrur det av..).

Er hvertfall noen som skrur av javascript for å ta "pop-up værstingene". Men de aller fleste nettsidene krever javasript for å fungere. Selv forumet her ville ikke fungert helt riktig uten. Det andre er flash, macromedia har en slik meny på sin share side, men flash har vel alle deaktiver?

Dumt at spamere skal ødelegge for andre.

Lenke til kommentar

En mulighet å gjøre det uten javascrit på er å sette den første listen i et eget form sammen med en submit knapp. Når brukeren trykker på denne knappen sendes brukerens valg fra den første listen til samme side ved self submit. Man henter da ut hva brukeren valgte fra den første listen og genrerer den andre listen utifra dette. Man må da også plassere den siste listen i et form sammen men en submit knapp, slik at brukeren kan bekrefte valget fra den siste listne og bli sendt videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...