Kjellis85 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Kjøpte en 1TB MyPassport SE i går med USB 3.0, men når jeg overfører filer ligger hastigheten rundt 40 mb/s. Er ikke dette litt sakte for USB 3.0? Mente å ha lest en test hvor de overførte med det dobbelte av dette (finner testen selvsagt ikke igjen..). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Prøv med en stor fil. Det går tregere med mange små filer. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Er tross alt snakk om en 2.5" disk. 40-60 MB/s som maks er ikke uvanlig. Se her: http://www.tomshardware.com/reviews/speed-capacity,1659-8.html Og her snakker vi om SATA, altså uten tapet man vil få av en USB3.0->SATA kontroller. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Kjøpte en 1TB MyPassport SE i går med USB 3.0, men når jeg overfører filer ligger hastigheten rundt 40 mb/s. Er ikke dette litt sakte for USB 3.0? Mente å ha lest en test hvor de overførte med det dobbelte av dette (finner testen selvsagt ikke igjen..). 40 millibit per sekund ja, det er tregt det. omtrent 1 bit per 25 sekund. Tror jeg skal klare å skrive fortere enn det på papir back on topic. hvor ligger filene du prøver å legge til på disken og har du faktisk en USB 3 port i maskinen din? 40 MB/s er innenfor USB 2 spec. Endret 27. september 2011 av xaco Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Se her for en kjapp sammenlikning av interfaces (USB3.0 er desverre ikke med): http://www.tomshardware.com/reviews/usb-firewire-esata,2534-4.html Begge diskene som er testet makser ut på 35MB/s med USB2.0. Men dette er 3.5" disker som greier over 100MB/s med eSATA. Lenke til kommentar
Kjellis85 Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Var masse små filer (bilder etc), har ikke forsøkt med noen større. Men jeg ser fra diverse steder at usb 2.0 ligger rundt 20 MB/s på små filer, så da er det vel forventet. Skal teste med noen større filer senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå