Gå til innhold

Finnes det et "Fix MBR" program for Windows?

Mojo Pin

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver stadig vekk ut nye linux-distribusjoner, men ender som regel opp med å gå tilbake til Win 7. Når jeg har installert en distribusjon ved siden av windows, og vil fjerne den igjen, hva gjør jeg?

Jeg har ikke CD-rom, kun en USB-stick med systemavbildning fra hvordan pc'en var da den kom fra butikken (altå inkl. masse bloatware). Jeg har ikke klart å finne en egen "fix mbr"-funksjon her, så et par ganger har jeg blitt nødt til å formatere alt og installere win 7 på nytt. Finnes det et program jeg kan legge på en usb-stick som fiksker mbr tilbake til win 7 oppstart?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EaseUS Partition Master kan gjøre det.

2011-09-27_103608.png

Så man kan gjøre det fra Windows? Hvis jeg virkelig har klart å rote det til, er det jo ikke sikkert jeg kan komme inn i windows da?

Eller man kan bruke Windows 7 System Recovery Disc, som er fritt tilgjengelig for nedlasting. http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/

Bootrec.exe har FixMBR. http://support.microsoft.com/kb/927392

Fungerer denne på USB-stick også? Har som sagt ikke cd-rom på laptopen.

Lenke til kommentar

Så man kan gjøre det fra Windows? Hvis jeg virkelig har klart å rote det til, er det jo ikke sikkert jeg kan komme inn i windows da?

Ja , man kan gjøre det fra Windows.

Hvis du ikke kommer inn i Windows , kan du evt. prøve UBCD

Legge programmet på en USB - stick , og boote opp ifra den.

Gå til : File System Tools > Partitions Tools > MBR Work > Fix MBR

Er en stund siden jeg brukte det programmet , men mener det var denne fremgangsmåten jeg brukte forrige gang ( har også prøvd meg på diverse Linux distroer ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...