Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes A124, nivåregulering?

Pluggen

Anbefalte innlegg

Har vært og handla meg ny bil i kveld, det har gått vel og bra, men som på gamle biler så er ikke alt helt som det skal..

Han jeg kjøpte bilen av har kjøpt nye bakdempere til bilen, men de som har montert det har gjort en heller snodig greie da den faktisk var bedre før de blei bytta.

Bilen er kjempelav og spretten bak, mens fin og myk, dog altfor høy forran.

Ser, og kjennes ut som demperne bak ikke bygger opp trykk og ligger "på bunn", hvordan kan jeg sjekke ut dette? Skal ha bilen opp på bukken i morra, men vet ikke helt hva jeg skal se etter bak der da dette systemet er nytt for meg.

Fun fact: En stor og fin coupe ser fryktelig dust ut med nye originalfjærer og 4´er-puter forran sammen med gamle, slinte fjærer og noe som ser ut som dempere tomme for all livslyst bak :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som antageligvis er galt er hydraulikk akkumulatorene/luftkammerne som sitter bak.

Jeg husker ikke hvordan det ser ut på coupe, men på stv. så sitter de helt bakerst og ser ut som små plastkuler. (Delenummeret på stasjonsvognen jeg hadde var ihvertfall 140 328 05 15)

Når det gjelder fjærene foran så kan det faktisk hende at det er montert feil fjærer da det er et ganske komplisert system for å finne rette fjærer i delefilmen, man er nødt til å regne ut poeng ut i fra utstyrsnivået på bilen for å finne fjærer som har riktig spenn.

Har vært borte i flere ganger å skifte fjærer men oppdaget at delelageret har gjort en slett jobb og gitt feil fjærer og bilen har endt opp med å se ut som at den står på stylter.

Lenke til kommentar

Du ser nok ingenting på at de er defekte, men det er en gjengangerfeil når bilen blir stiv og rar.

Fjærene burde du dobbeltsjekket med forhandler om du har delenummeret på de som er montert.

Vet ikke om du kommer inn på denne, men her ser du omtrent sånn det skal se ut med fjærene foran. Denne er litt senket, men det er kun snakk om 20 mm såvidt jeg husker.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21061831

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...