Gnurk! Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 iq tester er i mitt syn et latterli forsøk på å måle inteligens og NEI jeg mener ikke å dra frem slik "det er 8 forskjellige typer inteligens svada", jeg sikter heller til at IQ tester er dannet utifra skaperens utgangspunkt, og er derfor totalt biased Lenke til kommentar
PF Treserget Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Slutt å klag selvom du faila! Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 iq tester er i mitt syn et latterli forsøk på å måle inteligens og NEI jeg mener ikke å dra frem slik "det er 8 forskjellige typer inteligens svada", jeg sikter heller til at IQ tester er dannet utifra skaperens utgangspunkt, og er derfor totalt biased hvordan kan du si noe så dumt som å kalle dette svada? få ting som høres mer riktig ut enn nettopp det. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 iq tester er i mitt syn et latterli forsøk på å måle inteligens og NEI jeg mener ikke å dra frem slik "det er 8 forskjellige typer inteligens svada", jeg sikter heller til at IQ tester er dannet utifra skaperens utgangspunkt, og er derfor totalt biased hvordan kan du si noe så dumt som å kalle dette svada? få ting som høres mer riktig ut enn nettopp det. ok la oss begynne med dette (tatt fra norsk leksikon på nett) "intelligens, i psykologien brukt som et fellesnavn på menneskers evner til oppfattelse, tenkning og problemløsning, og da spesielt på de områder hvor en finner individuelle ulikheter. Det finnes mange definisjoner på intelligens, fra «evne til abstrakt tenkning», til «utnyttelse av tidligere erfaringer i nye situasjoner». Mange forskere ønsker å gi en meget vid definisjon av intelligens, slik at den kan omfatte alt fra teoretiske evner til praktiske og sosiale ferdigheter." føler egentlig ikke at jeg skal trenge å si noe, du kan vel bare se over listen og se om de passer inn? kanskje en idiotisk forsker til og med finner ut at det er en fin måte å måle iq på :\ who knows Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det er tydelig at du er begavet med en eller annen form for intelligens som jeg ikke har like mye av, for jeg klarte ikke og skjønne noenting av ditt forrige innlegg. 1 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Det er tydelig at du er begavet med en eller annen form for intelligens som jeg ikke har like mye av, for jeg klarte ikke og skjønne noenting av ditt forrige innlegg. haha godt mulig på ungdomsskolen tok vi en sånn "test hvor smart du er innenfor de forskjellige inteligens-grenene"-test på den tiden var jeg litt "modest" i hvordan jeg svarte i forhold til "hvor smart jeg følte jeg var" så jeg scorte nokså dårlig til dårlig på alt naturligvis imens de fleste scorte det beste til det ann beste på det meste dette var en offisiell test vi tok på skolen, nå kan man si i ettertid at en hver person med litt fornuft ser hvor idiotisk noe slikt er og hvordan det kun måler dine tanker om deg selv, en av våre norsk lærere ville ikke sagt dette -_- men heey denne norsk læreren hadde sikkert mye "musikalsk inteligens" som forøvrig jeg ikke skjønner hvordan stemmer overens med definisjonen av inteligens, iblant andre grupper som "fysisk inteligens" og definisjonen av denne. Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Du forkaster dermed en genial vitenskapelig teori på det grunnlag av at du tok en IQ test hvor du selv bestemte IQen din i de forskjellige delene? Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 jeg forkaster ikke en genial vitenskapelig teori? (jeg vil gjerne at du skal legge frem denne teorien, for det jeg har hørt av den virker verken genial, eller passer inn i definisjonen av en teori) dette er faktisk et totalt menneskeskapt system, som i motsetning til matte ikke prøver å beskrive en situasjon utifra situasjonens fakter, men heller skaper sine egne fakter for så å ta utgangspunkt i dem. om disse faktene HADDE stemt, ved en tilfeldighet ELLER i et fiksjonelt univers, så hadde jeg muligens kunne gitt meg ovenfor disse tankegangene, men sannheten er at å danne noe fiksjonelt for så å prøve å danne viten ut av dette ikke er en særlig vitenskapelig fremgangsmåte. nå kan du dra frem eksempler som string-teorien, som jeg ikke skal hevde å ha så all for mye kunnskap om, men vi vet begge at denne, selv om basert på "om det er slik"-tankegangen, igjen er basert på fakter innenfor fysikken, og den hevder tross alt ALDRI å være noen endeli sannhet, eller grenseverdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå