Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man stole på IQ-test på nett? IQ på 83.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Du kan ikke stole mer enn akkurat sånn passe. Det er mange feilkilder med slike nettbaserte tester. Dessuten sier total IQ-poeng lite. Hvis det i dette hele er riktig poeng for deg, så er det bare et gjennomsnitt, og sier ingen ting om dine sterke og svake sider.

Hilsen

Dag

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skriver av og til, dessuten, det jeg skriver om lønn stemmer i enda større grad. For høy IQ er ingen fordel når det kommer til lønn. Jeg skal ikke si med sikkerhet at det optimale er 125, men når du kommer over et visst nivå begynner lønningene og synke igjen. Du skriver om karakterer. Det er noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg skriver av og til, dessuten, det jeg skriver om lønn stemmer i enda større grad. For høy IQ er ingen fordel når det kommer til lønn. Jeg skal ikke si med sikkerhet at det optimale er 125, men når du kommer over et visst nivå begynner lønningene og synke igjen. Du skriver om karakterer. Det er noe annet.

Har du kilder på dette?

Lenke til kommentar

Har du kilder på dette?

Jeg har sett studier som har tydet på det når jeg var opptatt av det, men du får grave det frem selv hvis du vil. Det virker ihvertfall som at en IQ på 200 fremfor 140 f.eks trolig ville vært til hinder dersom du skulle vært en god politiker, osv.

En annen ting er at en Mensa test slik jeg oppfatter den fokuserer på prestasjons IQ, mens det slik jeg oppfatter det gir størst utslag i positiv retning på lønn er verbal IQ. Jeg er nærmest 100 % sikker på at den som virkelig vil ha gode karakterer på skolen heller bør ha en verbal IQ på 120 og en prestasjons iq på 100, sammenlignet med motsatt (helt etter myten med lærere som ikke kan betjene teknisk utstyr), men en mensa test vil kanskje premiere de med høy prestasjons iq.

En ting som gjelder SAT testen i USA er at selv om det er en matte del, og en språk del, går det på verbal IQ (både språk og matte delen), ikke prestasjons IQ.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...