Gå til innhold

[Løst] Strømforsyningsproblemer(?)

Anbefalte innlegg

I morges når jeg skulle skru på PC'en skjedde ingenting. Ingen lys, ingen vifter startet, ingenting. Jeg tror derfor at problemet ligger i strømforsyningen. Jeg har en 250W(kraftig til 250W å være)-strømforsyning som fulgte med mitt In-Win S506-kabinett. Jeg har ikke hatt noen problemer med den før nå. Strømmen ellers virker, så det er ikke problemet. Jeg har ikke installert noe hardware i det siste.

Jeg har ikke prøvd med en annen strømforsyning, men det skal jeg så snart jeg kan. Takk for all hjelp. Håper jeg har gitt nok info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppgraderte min IBM Aptiva for en stund siden ved å kjøpe hovedkort, cpu og minne, og de funket helt fint med strømforsyningen. Men når jeg slo av PC'en, måtte jeg vente et par timer før jeg kunne slå den på igjen.

(Har fått nytt kabinett og strømforsyning nå, SÅ JIPPIIIIII!!!!)

Beklager.

Har du kjøpt nye deler til den? 250W er ikke allverden til de nyeste CPU'ene og HK'ene....

Lenke til kommentar

Som sagt har jeg ikke installert noe nytt i det siste. Den er svært kraftig til 250 Watt å være, og har i de siste månedene gitt strøm til et hovedkort, en Athlon-prosessor(Ikke XP), to harddisker, en DVD, en CD-brenner, diverse vifter og en kald katode uten problemer.

Lenke til kommentar

Nicket ditt er DummeGaas, så ikkje for å være frekk men prøv dette:

Dra ut strømledningen fra strømforsyningen og sett den i etter 10 sekunder. Sjekk at knappen bak på strømfors. er på og at støpselet er i kontakten.

Dette er ikkje for å være frekk, men det er mange (noen som faktisk har peil på data som setter seg fast pga. dette.

Du kan og prøve å måle spenningene ut frå PSUen (strømforsyningen) og sjå om det noko liv.

Du kan prøve å koble ifra noken harddisker, lydkort eller andre PCI enheter.

Lenke til kommentar
Nicket ditt er DummeGaas, så ikkje for å være frekk men prøv dette:

Dra ut strømledningen fra strømforsyningen og sett den i etter 10 sekunder. Sjekk at knappen bak på strømfors. er på og at støpselet er i kontakten.

Dette er ikkje for å være frekk, men det er mange (noen som faktisk har peil på data som setter seg fast pga. dette.

Du kan og prøve å måle spenningene ut frå PSUen (strømforsyningen) og sjå om det noko liv.

Du kan prøve å koble ifra noken harddisker, lydkort eller andre PCI enheter.

Jada, jada, jeg forstår at det sparer tid å spørre om sånn først. Nå har jeg faktisk fått tak i en strømforsyning av en venn, og alt virker nå. Så problemet er vel egentlig løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...