Gå til innhold

amd phenom ii x6 1035t kan den kjøre Bf3 og Skyrim på maks?

Morsegutten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det svært mange negative meninger om Amd.

Amd cpu'ene er ikke på stock hastighet like effektive som Intel sine Cpu'er men de kan overklokkes og dette øker ytelsen et godt tak.

En Phenom II 1055t kan i min erfaring greit komme opp i hastigheter på 3.6 til 4Ghz , en 1035t har jeg ikke erfaring med, men den skal greie å overklokkes en del også. Den økte cpu hastigheten vil derfor gi en ytterligere fps boost.

Det stemmer heller ikke helt at Starcraft 2 ikke kan bruke mer enn 2 kjerner : http://www.tomshardware.co.uk/starcraft-ii-radeon-geforce,review-32000-8.html , men det er klart at ytelsegevinsten synker etter den 3dje kjernen.

Så sitter man på en 1035T og et greit skjermkort tror jeg egentlig at man bør vente til Skyrim er ute for å se om det går greit å kjøre den på maks eller ikke. Avhengig av måten spillet er programmert på så kan det være at det utnytter bedre kjernene og arkitekturen til Amd enn feks Starcraft 2 gjorde.

Men når det skal være sagt, så er nok Intel i5 og i7 kraftigere enn Amd sin nåværende Phenom II cpu'er, men det kan være at ting forandrer seg ved lansering av Bulldozer.

Lenke til kommentar

BMW X-drive > Audi Quattro

Jeg tar heller Nissan sitt ATTESA ET-S enn BMW X-Drive :p

Uansett, ser ut til at AMD skipet blir senket på strømforbruk.

De klarer god ytelse i flertrådete applikasjoner men singeltråd går ned (Veldig dårlig nytt for Linden Labs som tydeligvis sitter å håper på raske singel core CPUer etter deres utviklingsteam å dømme.)

Når på vanlig klokk at AMD ligger 50 watt over Intel og dette spretter til 150-200 watt ved overklokking er intet annet enn katastrofalt!

Dette er ALT for høyt forbruk, definitivt IKKE en CPU for de som bor i Midt Norge på vinterstid :D

Blir for dyr å holde i drift.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dette er ALT for høyt forbruk, definitivt IKKE en CPU for de som bor i Midt Norge på vinterstid :D

Blir for dyr å holde i drift.

Uenig.

Du slipper panelovn = penger spart.

Lenke til kommentar

Panelovner er for ineffektive :p Dessuten fyrer de fleste i Midt Norge med ved og bidrar til bedre klima.

Synd Sitka grana har en så elendig brennverdi dog.

Vennligst forklar hvordan vannkraft er mindre "miljøvennlig" enn å brenne tre? Ikke at noen av disse metodene for energi egentlig er miljøskadelige, Norsk skog blir bare større og større.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et amd phenom ii x6 1035t 2.6 ghz og den er Overclock til 3,2. kan det kjøre Bf3 og Skyrim på maks? har god nok pc men lurte på prosessor var godt nok? eller burde jeg oppgradere?

Eg har samme processoren, men får ikke til å overclocke den til 3,2 ghz. Noen tips?

Lenke til kommentar

Har et amd phenom ii x6 1035t 2.6 ghz og den er Overclock til 3,2. kan det kjøre Bf3 og Skyrim på maks? har god nok pc men lurte på prosessor var godt nok? eller burde jeg oppgradere?

Eg har samme processoren, men får ikke til å overclocke den til 3,2 ghz. Noen tips?

Bytt til Intel ASAP

Lenke til kommentar

Google hjelper ofte.

Bedre kjøling er alltid bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Google hjelper ofte.

Bedre kjøling er alltid bra.

Ja, dessuten er det forskjeller på CPU(ja, det er forskjell på CPU med samme modellnavn), hovedkort og minne (minst påvirkning).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...