Gå til innhold

BK: Vann på fjell

Tor r

Anbefalte innlegg

Vann på fjell

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

1/125 sek

f 3,5

Iso 200

Brennvidde 18

Takk for tilbakemeldinger på bilde,Fin på håret.

Dette bilde er tatt med blits i en hulle/grotte der vannet renner i store mengder nedover fjellveggen med denne spesielle farge på fjellet og avleiring på den.

Dette er første bilde eg legger ut etter å ha kalibrert pc og skjerm med en Spyder3.

Ble stor forskjell på mange tidligere bilder utlagt,samt stor forskjell på mange bilder lagt ut av derre.Ønsker litt tilbakemelding på dette.

Evalueringsnivå Tips:

Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fargene kan jeg ikke si noe om i forhold til din visning,her ikke Spyder3,men burde nok hatt det.

Vet det er en jobb,men hadde nok fjernet en god del av refleksene på veggen.

Flott utsnitt da.Skal vel ikke gjøre shooten dyrere enn nødvendig,men kan se dette for meg med lyssetting(softbokser) og ett større område av grotten i bildet;)

Lenke til kommentar

Fargene kan jeg ikke si noe om i forhold til din visning,her ikke Spyder3,men burde nok hatt det.

Vet det er en jobb,men hadde nok fjernet en god del av refleksene på veggen.

Flott utsnitt da.Skal vel ikke gjøre shooten dyrere enn nødvendig,men kan se dette for meg med lyssetting(softbokser) og ett større område av grotten i bildet;)

Takk for tilbakemelding,ble overrasket etter å ha kalibrert med Spyder3,stor forandring i farger å mye mørkere,det må gi mange forskjellige utslag når vi evaluerer her på sidene med mange forskjellige farger og nyangser på forskjelige skjermer runt omkring,eller er det mange som kalibrerer skjermene sine tro.Skal teste fremkaling i dag, dei seier det blir hva du ser på skjermen når skjerm er kalibrert.

Kommer til og ta mer bilder i grotten etterhvert,litt av noen motiv på en slik plass.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar

Stadig ute og undersøker nye muligheter - det er bra!

Er enig i at refleksene ødelegger litt, men skjønner at dette ikke er lett når du har å gjøre med en reflekterende overflate. Kan være verdt å prøve å gjøre lyset mer diffust og kanskje prøve med indirekte lys istedet for direkte - kanskje snu lyskilden i en annen retning og sende det tilbake via en reflektor? (hvit papp er billig). Sidelys kan skape kraftigere skygger og skape spenning og liv i overflaten. Stå på :thumbup:

Lenke til kommentar

Stadig ute og undersøker nye muligheter - det er bra!

Er enig i at refleksene ødelegger litt, men skjønner at dette ikke er lett når du har å gjøre med en reflekterende overflate. Kan være verdt å prøve å gjøre lyset mer diffust og kanskje prøve med indirekte lys istedet for direkte - kanskje snu lyskilden i en annen retning og sende det tilbake via en reflektor? (hvit papp er billig). Sidelys kan skape kraftigere skygger og skape spenning og liv i overflaten. Stå på :thumbup:

Takk for tilbakemelding ig fine tips,hvit papp står på handlelisten nå :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...