Gå til innhold

Tenger hjelp med OpenID

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker og installere OpenID på min webside. (Ønsker å bruke Steam Login skjønner du.)

Jeg har absolutt INGEN idé på hvordan jeg gjør det.

Hosten min (Byethost) bruker (tror jeg?) Apache. (som jeg ikke har peiling på hva er...) (Hjelper det foresten å si at jeg bruker cPanel? Det var det jeg fikk i henda når jeg kjøpte domenet/serveren hos byethost...)

Vær snill og spør meg om det er mer informasjon du trenger!

Jeg trenger virkelig hjelp med dette... :cry:

På forhånd, takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg leste posten din var det litt vanskelig å forstå hva du var ute etter, så jeg måtte inn på nettsiden din lenket fra signaturen og gjøre litt research for å få alle kortene på bordet.

Hvis jeg har forstått det riktig så ønsker du å tilgjengeliggjøre OpenID autentisering i ditt CMS kalt XenForo slik at folk kan logge inn med Steam for å få stats osv tilgjengelig i nettsiden.

Jeg vet ikke hvor dreven du er på administrering og konfigurering av server-programvare, men siden du har fått opp XenForo, er det sikkert mulig at du får til installering av Steam Identity Service modulen/innstikket.

Fant en tråd på addon forumet til XenForo som kanskje er til nytte :)

http://xenforo.com/community/threads/steam-community-openid-login.18958/

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Når jeg leste posten din var det litt vanskelig å forstå hva du var ute etter, så jeg måtte inn på nettsiden din lenket fra signaturen og gjøre litt research for å få alle kortene på bordet.

Hvis jeg har forstått det riktig så ønsker du å tilgjengeliggjøre OpenID autentisering i ditt CMS kalt XenForo slik at folk kan logge inn med Steam for å få stats osv tilgjengelig i nettsiden.

Jeg vet ikke hvor dreven du er på administrering og konfigurering av server-programvare, men siden du har fått opp XenForo, er det sikkert mulig at du får til installering av Steam Identity Service modulen/innstikket.

Fant en tråd på addon forumet til XenForo som kanskje er til nytte :)

http://xenforo.com/community/threads/steam-community-openid-login.18958/

Lykke til :thumbup:

Ehe, takker for svar, men jeg har allered installert akkuratt den addonen du fant til meg... (Den og "Steam Identity Service") men problemet ligger i at steam ikkje komuniserer med serveren websia mi blir kjørt på sia jeg ikke har OpenID...

Vet nemlig ikke hvilken OpenID jeg skal ha for min type host, for jeg har ikke peiling på hva den kjører...

Har heller ikke idé på hvordan jeg skal installere OpenID, viss jeg hadde hatt den versjonen jeg trenger...

Skjønner? :p

Bruker du OpenID??

Lenke til kommentar

Ja jeg bruker OpenID. Jeg hoster ikke OpenID, men har en konto på launchpad.net som jeg ofte bruker som min identitet.

Hvis du skal installere OpenID-tjener på din server vil jeg anta at det letteste er å finne en PHP-basert løsning. Serveren din kjører allerede PHP 5.2.4+.

Har ikke testet noen av disse selv, men du kan kikke litt på php bibliotekene lenket fra openid.net wikien :)http://wiki.openid.net/w/page/12995176/Libraries#php

Lenke til kommentar

Ja jeg bruker OpenID. Jeg hoster ikke OpenID, men har en konto på launchpad.net som jeg ofte bruker som min identitet.

Hvis du skal installere OpenID-tjener på din server vil jeg anta at det letteste er å finne en PHP-basert løsning. Serveren din kjører allerede PHP 5.2.4+.

Har ikke testet noen av disse selv, men du kan kikke litt på php bibliotekene lenket fra openid.net wikien :)http://wiki.openid.net/w/page/12995176/Libraries#php

Å, takk! :D

Hvordan i alle dager fant du ut at serveren kjører PHP 5?? :O

Har vert litt på libraries før. Føler meg ganske hjelpeløs når jeg ser alle valgene :p

Hvem av dem er det jeg bør bruke da? LightOpenID kansje?? Hva er forskjellen på dem?

Har du og noen idé på hvordan jeg installerer det??

Takker veldig for svar, hjalp veldig at du sa det var PHP 5 :)

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg så på hjemmesiden til XenForo at det krever PHP 5.2.4+ ;)

Når det gjelder valg og installasjon av bibliotekene, så kan jeg ikke gi mer hjelp enn prosjektsidene til hver enkelt. Lastet ned LightOpenID for se litt nærmere på det, men provider delen av scriptet er fortsatt i alpha og er ikke anbefalt i produksjon.

Den jeg fant som så mest lovende ut er php-openid (https://github.com/openid/php-openid), men installeringsprosessen er noe avansert og krever superbruker-rettigheter hvis modulkravene ikke er oppfylt (ssl, mod-ssl og curl med ssl support, samt GMP for krypteringsalgoritmen).

Jeg er fortsatt ikke sikker på om det er openid provider eller openid client du trenger for å få steam til å fungere. Har du kilden til disse kravene tilgjengelig?

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg så på hjemmesiden til XenForo at det krever PHP 5.2.4+ ;)

Når det gjelder valg og installasjon av bibliotekene, så kan jeg ikke gi mer hjelp enn prosjektsidene til hver enkelt. Lastet ned LightOpenID for se litt nærmere på det, men provider delen av scriptet er fortsatt i alpha og er ikke anbefalt i produksjon.

Den jeg fant som så mest lovende ut er php-openid (https://github.com/openid/php-openid), men installeringsprosessen er noe avansert og krever superbruker-rettigheter hvis modulkravene ikke er oppfylt (ssl, mod-ssl og curl med ssl support, samt GMP for krypteringsalgoritmen).

Jeg er fortsatt ikke sikker på om det er openid provider eller openid client du trenger for å få steam til å fungere. Har du kilden til disse kravene tilgjengelig?

Ok... Forsto bare halvparten, men takk! :D

Det er provider jeg trenger, ikke client ;)

Lenke til kommentar

Root access i unix er det samme som administratorrettigheter i windows. Du må være administrator av systemet for å kunne installere programvare :) Det er kun tjenester som virtuell privat server (vps) og dedikerte servere som tilbyr dette.

Enkelte shared hosting planer tilbyr installering av verktøy i home directory via SSH, men php-moduler vil ikke kunne installeres her hvis du ikke har rettigheter til å kompilere de eller har tilgang til php.ini.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...