Gå til innhold

BK: Alene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette var et flott bw motiv og en kontrastfull og fin konvertering. Det eneste jeg ser er at jeg synes øvre hjørnet ble i mørkeste laget. Når det gjelder skjevhet så er det i tilfellet helt marginalt. Det er jo bare å scrolle bildet ned til horisontlinjen så ser man jo at det i tilfellet kun er snakk om en hårfin helning mot venstre hvis det i det hele tatt er noen.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var et flott bw motiv og en kontrastfull og fin konvertering. Det eneste jeg ser er at jeg synes øvre hjørnet ble i mørkeste laget. Når det gjelder skjevhet så er det i tilfellet helt marginalt. Det er jo bare å scrolle bildet ned til horisontlinjen så ser man jo at det i tilfellet kun er snakk om en hårfin helning mot venstre hvis det i det hele tatt er noen.

Vi som har vokst opp ved fjorden vet at fjordarmer ikke alltid ser rette ut. Det er det lille vi ser av horisontlinjen til venstre i bildet som må legges til grunn for å vurdere om bildet er rett eller ei. Ikke fjordarmen til høyre.

Lenke til kommentar

Det er jo helt riktig det dere sier. Man blir ofte lurt av slike fjordarmer. Linjer som ligger bare nesten i vater, gir ofte inntrykk av skjevhet, mens det i virkeligheten er et synsbedrag. Det store spørsmålet er da, skal man la det være som det er, eller rette opp for å unngå synsbedraget. I de fleste tilfellene bør man la det være som det er, jeg er litt mer i tvil når det gjelder vannlinjer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...