jarle-60 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Alene Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Horisonten: 1 - den er skjev, 2 - den er litt for midtstilt. Du kan med fordel kutte litt i bunnen. Kan vel hende bildet er vel så severdig i farger. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Ser ut som et fantastisk sted! Kan virke som du har eksponert etter de lyse skyene, noe som gjør at store deler av bildet blir ganske mørkt. Henger meg også Eriks analyse ellers. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Ville nok gjort som Erik foreslår..rettet og kuttet noe i bunnen;) Lenke til kommentar
ferdinan-foto.no Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Jeg synes dette var et flott bw motiv og en kontrastfull og fin konvertering. Det eneste jeg ser er at jeg synes øvre hjørnet ble i mørkeste laget. Når det gjelder skjevhet så er det i tilfellet helt marginalt. Det er jo bare å scrolle bildet ned til horisontlinjen så ser man jo at det i tilfellet kun er snakk om en hårfin helning mot venstre hvis det i det hele tatt er noen. Lenke til kommentar
ferdinan-foto.no Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Jeg synes dette var et flott bw motiv og en kontrastfull og fin konvertering. Det eneste jeg ser er at jeg synes øvre hjørnet ble i mørkeste laget. Når det gjelder skjevhet så er det i tilfellet helt marginalt. Det er jo bare å scrolle bildet ned til horisontlinjen så ser man jo at det i tilfellet kun er snakk om en hårfin helning mot venstre hvis det i det hele tatt er noen. Vi som har vokst opp ved fjorden vet at fjordarmer ikke alltid ser rette ut. Det er det lille vi ser av horisontlinjen til venstre i bildet som må legges til grunn for å vurdere om bildet er rett eller ei. Ikke fjordarmen til høyre. Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Takker for komentarene, sjekket det med skjev horisont og som Ferdinan sier det er helt marginalt. Men hundre rett er den ikke. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Det er jo helt riktig det dere sier. Man blir ofte lurt av slike fjordarmer. Linjer som ligger bare nesten i vater, gir ofte inntrykk av skjevhet, mens det i virkeligheten er et synsbedrag. Det store spørsmålet er da, skal man la det være som det er, eller rette opp for å unngå synsbedraget. I de fleste tilfellene bør man la det være som det er, jeg er litt mer i tvil når det gjelder vannlinjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg