Delvis Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Har Get kabel-tv, og er forsåvidt fornøyd med prisen relativt sett. Dvs at kanalpakkene er billigere enn Riks-tv. Men kunne ikke Get hatt en mindre kanalpakke enn "start"? Problemet er at de fleste kanalene blir minimalt brukt. Så jeg vurderer sterkt å si det opp. Riks-tv har en "minipakke", men den blir jo nesten like dyr som Get sin startpakke, så det er liten vits. Eneste gangbare alternativ med riks-tv blir den med kun NRK, men det blir litt lite igjen. Men kanskje likevel. Ser egentlig veldig lite på TV2 og andre. Har før sett noen USB-dingser som kunne gi Riks-tv på en enkel måte, men finner dem ikke igjen nå. Hvordan er det forresten med parabol, er der noen måte man kan få billig tv med bare noen få kanaler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Ser du hovedsaklig på NRK ville jeg sett gratis på nettet, og de gangene du vil se på TV2 en sjelden gang, kjøper du månedslisens på Sumo. NRK: http://www.nrk.no/nett-tv/direkte/nrk1/ Sumo: http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/showProductGroups.do?progId=324298 Velg pakken Basis og 1 måned -> 79,- , i verste fall betaler du 79,- i måneden for å se direktesendt TV. Endret 27. september 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Ser du hovedsaklig på NRK ville jeg sett gratis på nettet, og de gangene du vil se på TV2 en sjelden gang, kjøper du månedslisens på Sumo. NRK: http://www.nrk.no/nett-tv/direkte/nrk1/ Sumo: http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/showProductGroups.do?progId=324298 Velg pakken Basis og 1 måned -> 79,- , i verste fall betaler du 79,- i måneden for å se direktesendt TV. Du har rett. Og det tenkte jeg på tidligere også. men det var et par ankepunkter. En ting at det ikke alltid fungerer som det skal (står og buffrer mye feks) En annen ting er at noen programmer ikke sendes over Nett-tv som følge av visse regler. Venter antagelig til det er helt avgjort at Norge ikke kommer til EM og tar en avgjørelse etter det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Har ikke så mye erfaring med nett-tv selv, utenom at jeg ser litt programmer etter at det er sendt på TV. Det du sier er at direktesendt TV blir avbrutt vist de ikke har rettighetene til å streame det på nett? Eller misforstod jeg deg nå? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Har ikke så mye erfaring med nett-tv selv, utenom at jeg ser litt programmer etter at det er sendt på TV. Det du sier er at direktesendt TV blir avbrutt vist de ikke har rettighetene til å streame det på nett? Eller misforstod jeg deg nå? Det var det jeg mente ja. Har sett det ved noen tilfeller. Men nå skal det vel ikke så mye til å få akkurat NRK på vanlig tv, om man har en eller annen dings for Riks-tv. Der er vel kanskje brukte billige slike bokser til salgs også? Lenke til kommentar
fvf Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Det enkleste og billigste (på sikt) er vel å kjøpe en TV med innebygd DVB-T og se NRK gratis på dette. Noe som er omtrent like billig er å kjøpe en DVB-T USB-pinne (ca. 100,-) og sette opp en PC som PVR, men dette krever kanskje en smule innsats og kunnskap om relevant programvare etc. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Det enkleste og billigste (på sikt) er vel å kjøpe en TV med innebygd DVB-T og se NRK gratis på dette. Noe som er omtrent like billig er å kjøpe en DVB-T USB-pinne (ca. 100,-) og sette opp en PC som PVR, men dette krever kanskje en smule innsats og kunnskap om relevant programvare etc. Hvor har de disse til ca kr 100? Lenke til kommentar
fvf Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Hvor har de disse til ca kr 100? Dealextreme f.eks har vel bortimot et titalls forskjellige, fins sikkert masse annet på ebay etc. også. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Hvor har de disse til ca kr 100? Dealextreme f.eks har vel bortimot et titalls forskjellige, fins sikkert masse annet på ebay etc. også. Takk for tipset, kommer sikkert til gå for noe slikt. Kan vel ikke være så avansert å innstallere? Har ikke problemer med innstallere vanlige tv-kort, skjermkort o.l. Er det noe spesielt verre enn det? Lenke til kommentar
fvf Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Nei, det er veldig enkelt å plugge en sånn i PC-en og så se TV på PC-en. Ihvertfall hvis du har en god antenne eller gode mottakerforhold. Men det kommer jo best til sin rett hvis man installerer noe PVR-programvare som tar opp interessante programmer (alle filmer f.eks) automatisk og lar en se dem når man vil, etc. Og så kan det være greit å få vist det fram på "stue-TV-en" hvis man har slikt. Jeg har installert en slik med mythtv på linux, og dette har snurret og gått i et par år nå uten problemer. USB-dingsen kan ta opp fra (alle) tre kanaler samtidig som jeg ser på noe annet, og til enhver tid er det mange flere programmer å se enn jeg/vi har tid til. I HD og helt uten månedsavgift. Det som var mest trøblete var drivere for USB-dingsen til linux, men det løste seg (og om du satser på windows burde det ihvertfall følge med drivere). Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Bruker du GET som nettleverandør? Finnes en del gode tilbud ute på markedet nå om dagen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Bruker du GET som nettleverandør? Finnes en del gode tilbud ute på markedet nå om dagen. Har internett fra Get ja, hvis det var det du mente. Det regner jeg med å fortsette med. Får jo gratis mobilt bredbånd også da (uten månedsavg. altså) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Det enkleste og billigste (på sikt) er vel å kjøpe en TV med innebygd DVB-T og se NRK gratis på dette. Noe som er omtrent like billig er å kjøpe en DVB-T USB-pinne (ca. 100,-) og sette opp en PC som PVR, men dette krever kanskje en smule innsats og kunnskap om relevant programvare etc. Fikk meg en sånn DVB-T USB.pinne på ebay til under 100 lappen(tok en måned fra Hong kong) Den virker med programvaren som fulgte med. Det er en del kanaler med lås på. Betyr det at en sånn PVR greie kan låse opp de? Lenke til kommentar
fvf Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Fikk meg en sånn DVB-T USB.pinne på ebay til under 100 lappen(tok en måned fra Hong kong) Den virker med programvaren som fulgte med. Det er en del kanaler med lås på. Betyr det at en sånn PVR greie kan låse opp de? Nei, som sagt funker dette (så vidt jeg vet) bare med åpne kanaler, dvs. NRK. Muligens er det mulig å ta inn SVT også hvis man bor nær grensa, men jeg vet ikke sikkert. For å kunne se låste kanaler må man ha en (dyrere) dekoder som har støtte for sånne kortlesere, og man må ha abonnement osv. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Det holder nok med Nrk. Men et problem bare: Den tar opp mpg filer. Men de kan bare vises i samme programmet, og ikke i VLC eller andre spillere. Hvordan kan det ha seg? Lenke til kommentar
fvf Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Men et problem bare: Den tar opp mpg filer. Men de kan bare vises i samme programmet, og ikke i VLC eller andre spillere. Hvordan kan det ha seg? Det må være en finurlighet med det programmet du bruker. Jeg bruker mythtv på linux, og de filene den lagrer kan spilles med VLC eller hva som helst. Prøv å bruke noe annen programvare? F.eks burde VLC kunne brukes direkte mot den USB-dingsen. Eller, som sagt, bruk noe skikkelig PVR-programvare. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 Hadde da bestemt meg for å si opp Get kabel tv. Men vet ikke om jeg tør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå