Gå til innhold

GTX 570 - ikke bilde!

turbojon123

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk idag et helt nytt GTX 570 fra Gainward for å erstatte mitt gamle 4870-kort.

Tok ut det gamle, satt inn det nye og plugget i strømmen (2x 6-pin fra PSU). Vifter starter, men jeg får ikke bilde i det hele tatt!

Verken med DVI-VGA-adapter med VGA-kabel til skjermen (har testa begge DVI-spora), eller HDMI til TV-en.

Det integrerte på hovedkortet gir bilde, noe som det ikke gjorde når jeg hadde 4870-kortet i. Virker som det nye kortet ikke oppdages i det hele tatt, og at derfor det integrerte aktiveres.

Jeg ser tilsvarende problemer på andre fora, men ingen løsninger har fungert for meg.

Hovedkortet er forresten et par år nå, men det skulle da ikke gjør noe. Et Asus m2n68-cm.

Strømforsyningen er en 650-watter fra NZXT, så problemet burde ikke ligge der heller.

Noen som kan hjelpe? Har jeg fått et defekt kort?

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er satt opp som en prioriteringsliste: PCI-e -> PCI -> IGP. Resatt BIOS også. Samme greia.

Prøvde kortet i PC-en til en kompis i dag. Det gikk helt greit, så da er det vel noe rart med hovedkortet her til gards. Blir vel nytt HK + RAM, selv om jeg fortsatt synes det er veldig rart det ikke skal fungerere med delene jeg har nå. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har samme feil. Men mitt funka ikke i kompis sitt hk, sendte det tilbake til komplett, men de fant ingen feil og alt fungerte helt fint der. Ikke funnet noen løsning på det enda.. Prøvd alle tips har jeg fått beskjed om og testet et annet skjermkort i hk mitt som funket med en gang. Så gir ikke så mye mening..

Lenke til kommentar

turbojon123, det er jo ikke det mest "moderne" HK du har. Har du oppdatert BIOS til siste versjon som er 0804 BIOS? Kan hende det hjelper litt, men vil ikke satse livet mitt på det.

Søren, litt sen der ja. :whistle:

Og vær klar over at RAM ofte kan rote det til slik at du ikke får bilde ved bytte av skjermkort. Prøve med kun en RAM brikke hvis du har flere enn en RAM brikke.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...