Dr. Brodsky Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Begynner å bli lei av alle svakhetene til HTC Desire nå, og ser derfor etter ny telefon. Det jeg ser på som svakheter ved Desire er kanskje ikke det andre ville nevnt; at den er utdatert. Jeg trenger fysiske taster. Jeg jobber ute, og som dere kanskje har fått med dere så regner det...hele tiden. Selv om det krever litt så klarer jeg å holde telefonen tør nok til at den ikke tar kvelden, selv på de verste regnværsdagene. Det jeg ikke klarer er å bruke telefonen. En skal ikke være veldig fuktig på fingrene før touch er et helvete. Om det ligger en liten dråpe på skjermen tolker telefonen gjerne dråpen som en finger. Altså; touch er ubrukelig i min jobb. Jeg trenger bedre batteri. Jeg bor nå et sted med veldig dårlig dekning. Telefonen bruker mye batteri på å søke, og varer derfor ikke et døgn en gang før den må lades. Dette gjør meg lettere gal. Jeg trenger også en telefon med bedre antenne. Til og med damens sin Wildfire har bedre dekning og langt bedre batteritid enn min Desire. Jeg trenger bedre samtalekvalitet. Selv med full dekning er det dårlig lyd, både for meg og for de i andre enden. Dette fører stadig til misforståelser jeg kunne klart meg uten. Jeg er ikke en person med verdens beste hørsel, så god høyttaler er viktig. Dette er stort sett det som plager meg med min nåværende telefon. Det som er problemet er at det er mye ved Desire jeg liker, og som jeg helst ikke vil gi slipp på. Skulle gjerne fortsatt med Android, stor skjerm og prosessorkraft til å kjøre det jeg trenger av apps. Android er ikke et must. Jeg liker det egentlig ikke så godt som mange andre her, men jeg har investert i en del apps, og jeg kjenner systemet godt. I tillegg er det vel lite med reelle alternativer. Telefonen skal bli brukt til å holde orden på avtaler, sende mye tekstmeldinger, ringe, nettsurfing, e-post, bilder (jobbsammenheng, dokumentasjon osv), navigering (ikke ofte, men veldig greit), musikk (om batteriet tillater det, ikke veldig viktig), lese og redigere excel/numbers-filer og vise pdf (uten at det tar et år og bla rundt eller zoome). Jeg bruker telefonen til en del mer enn dette, men dette er det absolutt viktigste, resten er bare bonus. Takker for alle svar... Edit: Beklager til moderator som måtte endre emntetittelen min, jeg glemte rett og slett å skrive ferdig før jeg postet. Endret 26. september 2011 av Må jeg? Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Slai Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Sony Ericsson Xperia Pro eller Samsung Galaxy Pro kanskje. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Ellers har du sikkert en god del RIM-telefoner (blackberry) som gjør det du vil ganske bra, om du får tak i dem (vet ikke hvordan de funker om du kjøper en fra utlandet og bruker her hjemme), og nokias E-serie har sikkert noe fornuftig til deg. Kanskje sjekke ut Nokia E7? Jeg har Belle på min telefon, det er et par hakk mer fornuftig enn Nokia Anna mtp hjemmeskjerm, med bedre valg for plassering av widgets og shortcuts osv, i tillegg til dropdown notification bar. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Sony Ericsson Xperia Pro eller Samsung Galaxy Pro kanskje. Hvordan er batteritiden på disse? Samsung Galaxy Pro så ganske interessant ut, men virker som tilgjengeligheten er dårlig her til lands (??). RIM tror jeg utgår. Er ikke det bare styr i Norge? Edit: En ting jeg glemte å nevne; jeg bruker Mac, og trenger da en telefon som, om den ikke direkte sammarbeider med OSX, ikke slår seg helt vrang. Endret 26. september 2011 av Må jeg? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg aner virkelig ikke. Jeg sitter med N8, SGS2 og N9 på samvittigheta, så jeg går for mindre og mindre fysiske taster tydeligvis . Du får surfe litt på verdensveven og se om du finner noen reviews av disse du vurderer, kanskje sleng inn et "bruke blackberry i norge"-søk på google, og se hva du finner Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Hadde nok valgt SGS2 om det ikke var for at den egner seg så dårlig som "ute hele året"-telefon. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Jau ser den. Nei jeg syntes du bør ta en titt på galaxy pro reviews og brukeranmeldelser, eventuelt RIM/Nokia sine businesstelefoner om det frister mer. Vet at Nokia er ganske gode på kamera, navigering og batteritid i alle fall. edit: skrev feil mobilmodell, korrigert Endret 26. september 2011 av Slai Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Takker for hjelpen. Skal sjekke ut litt. Syns som sagt Samsung Galaxy Pro så fin ut. Alle andre tips taes i mot... Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Siden du har planer om å utsette mobilen for litt regn bør du vurdere en telefon som er IP67-sertifisert, enten den har taster eller ei. Da slipper du tenke på å holde den tørr hele tiden. Og med de bruksområdene som du nevner så er det ikke så mange mobiler som tilfredstiller kravene dine i tillegg til å være IP67-spesifisert. Det finnes noen Android-mobiler uten taster som er IP67-sertifisert. Akkurat nå får du vel bare Motorola Defy, men den blir snart erstattet av en Defy+ med litt bedre spesifikasjoner. Samsung har annonsert sin Samsung Galaxy Xcover. Sony Ericsson kommer snart med sin Xperia Active som i følge pressemeldingene også skal kunne brukes selv om skjermen er helt våt. Om de andre mobilene nevnt lenger oppe i posten kan brukes når skjermen er våt vet jeg ikke. Det finnes selvfølgelig også mobiler med taster som tåler vann, men der blir ofte skjermen så liten at den ikke egner seg så godt til mange av de arbeidsområdene du nevner. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Sony Ericsson Xperia Active er IP67-sertifisert, og skal visstnok fungere med våte fingre. Mangler dog fysiske taster. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 Sony Ericsson Xperia Active er IP67-sertifisert, og skal visstnok fungere med våte fingre. Mangler dog fysiske taster. Den er ikke helt dum. Jeg må si jeg er skeptisk til hvordan den fungerer med dråper på skjermen. Det må jo gå på sensitiviteten, eller? Vil den være mindre sensitiv enn andre telefoner? I tillegg er det jo dette med skjermstørrelse. Jeg trenger ikke verdens største skjerm, men om det er touch må jeg ha litt størrelse for at ikke nettsurfing og sms-skriving skal bli for knotete. Hva mener folk om telefoner som Nokia E6? Den har Symbian og er ikke laget for å tåle mer enn vanlig, men ellers virker den veldig fristende. Symbian har jeg ikke brukt siden...ja...mange år siden. Og det at den ikke er IP67-sertifisert tar jeg ikke så tungt. Min erfaring er at det ikke er så nøye. Har tatt knekken på 5 såkalte vann og støtsikre telefoner, mens min nåværende Desire ser nesten ny ut. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Enhver nokia med slideout QWERTY er ganske sjef, egentlig, å skrive med. Vel, utenom N97 den var litt halvgæli. Så putter du den i en case som støtter slideout keyboardet, så erru good to go. Det fadern gjorde, og han er mister fiske-og-fjelltur. Hans N9 funker gulle godt enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå