mckvakk Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 var med stefaren min innom elkjøp på steinkjer for at han skulle ha seg ny telefon. han hadde sett seg ut 3510i (mot min anbefaling). og da hadde vi først sett priser på elkjop.no hvor den kosta 199,-med tele2 ekstra lite. men når vi kom i butikken så skulle de plutselig ha 499,- for samme pakka noe jeg synes var veldig merkelig siden de på elkjøp i hamar bruker nettbutikken som prisliste. så da prøvde vi oss med prisgarantien dems, men den gjaldt kun innen byen. noe som heller ikke gjelder i hamar, der den gjelder for hele landet. så tilslutt gikk vi til tele2.no når vi kom hjem hvor den kosta 1kr for samme pakken, (110,- med porto). så dette synes jeg var dårlig av elkjøp steinkjer Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 er dessverre en standard for elkjøp )= så lenge dem får selge så finner de på de villeste idean for at du ikke kan levere produktet tilbake )= Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 er dessverre en standard for elkjøp )=så lenge dem får selge så finner de på de villeste idean for at du ikke kan levere produktet tilbake )= Dette er rett og slett feil. Elkjøp har 30-dagers returrett, dvs. 30 dagers åpent kjøp. Du kan kjøpe en brødbake-maskin og bake så mange brød du klarer på 4 uker og deretter levere den tilbake og få alle pengene tilbake. Betingelsen er selvfølgelig at produktet blir levert tilbake i samme stand. Hvis de prøver å si noe annet i butikken så ringer du opplysningen og får nummeret til forbrukerrådet og tar en prat med de. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 den garantien er IKKE bare for byen. Dersom nettbutikken har den inne så må den matche en annen nettbutikks pris. Et fravvik mellom to elkjøp butikker er på alle måter urimelig ad de bruker like måte å skaffe varen på. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 prisgarantien til elkjøp er sånn at varen skal finnes billigere i en LOKAL butikk. Dette gjelder for butikkene. Internettbutikken demmes konkurerer på nett, og alle nettbutikker er med i prisgarantien demmes. Når det gjelder priser i butikk vs internettbutikken demmes, så trenger ikke disse være de samme. Men er det kunder som påpeker at den varen har dere billigere på nett, så skal butikken selge den til den prisen. Men ellers er det fritt frem for den enkelte butikk å ta så mye/lite som de vil for varene. Tror nok det er slik at jo lengre nord du kommer, jo mer sjanse er det for at butikkene tar mer betalt. Er jo faktisk ulempen med at en kjede blir alt for stor, de konker ut de andre, og til slutt så er de aleina, og da kan dem ta det dem vil ha for varene. En anna ting, butikker lengre nord får en del høyere fraktkostnader en butikkene sørpå, noe som også kan ha noe med at jo lengre nord, jo høyere priser. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 er dessverre en standard for elkjøp )=så lenge dem får selge så finner de på de villeste idean for at du ikke kan levere produktet tilbake )= Dette er rett og slett feil. Elkjøp har 30-dagers returrett, dvs. 30 dagers åpent kjøp. Du kan kjøpe en brødbake-maskin og bake så mange brød du klarer på 4 uker og deretter levere den tilbake og få alle pengene tilbake. Betingelsen er selvfølgelig at produktet blir levert tilbake i samme stand. Hvis de prøver å si noe annet i butikken så ringer du opplysningen og får nummeret til forbrukerrådet og tar en prat med de. har du noensinne prøvd ? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 det har jeg prøvd, altså ikke med en brødbakemaskin, men har bytta telefon et par ganger innafør 30dagern, har faktisk også kjøpt meg playstation og levert den tilbake uten noe spørsmål fra betjeningen, 3 uker etter. Har en kompis som spurte om han kunne levere barbermaskinen tilbake og hvis han ikke var fornøyd. Jada det kunne han, for de hadde avtale med leverandørene om at de kunne sende maskinene i retur hvis noen kom tilbake med dem. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 fungerer ikke slik i molde )= der må selgern gå over produktet for å sjekke om varen er akkurat som ny. for dem skal selge den på nytt )= Lenke til kommentar
geokri Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 mente at de fikk retur på barbermaskinene, er ikke akkurat noe man kan selge på nytt. telefoner og slikt selger dem som bvarer litt billigere Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 den garantien er IKKE bare for byen. Dersom nettbutikken har den inne så må den matche en annen nettbutikks pris. Et fravvik mellom to elkjøp butikker er på alle måter urimelig ad de bruker like måte å skaffe varen på. Det er ikke ALLE Elkjøp forettninger som er tilknyttet Elkjøp kjeden. Noen er privateid. Som f.eks Elkjøp i Elverum. De har ingen plikt til å gi deg prisene dem opererer med på nett selv om dem stort sett gjør det i Elverum. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 er dessverre en standard for elkjøp )=så lenge dem får selge så finner de på de villeste idean for at du ikke kan levere produktet tilbake )= Dette er rett og slett feil. Elkjøp har 30-dagers returrett, dvs. 30 dagers åpent kjøp. Du kan kjøpe en brødbake-maskin og bake så mange brød du klarer på 4 uker og deretter levere den tilbake og få alle pengene tilbake. Betingelsen er selvfølgelig at produktet blir levert tilbake i samme stand. Hvis de prøver å si noe annet i butikken så ringer du opplysningen og får nummeret til forbrukerrådet og tar en prat med de. har du noensinne prøvd ? Om ikke han har det så har jeg det og JA jeg fikk pengene tilbake. Dette gjelder alle produkter borsett fra Data om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå