Gå til innhold

Installering av XP Pro

Anbefalte innlegg

Skal legge inn XP Pro på en pc, men får ikke det til. Det som skjer er at når man booter fra cd'en og fjerner den ene partisjonen for å så formatere den er at det kommer opp en bluescreen etter en kort tid (eller restarter helt plutselig. På bluescreenen står det at Windows måtte bli avbrutt fordi at et eller anna og at en man skulle kontrollere om nye programvare var riktig installert. Tidligere OS på pc-en er xp home, og det er en backup partisjon som jeg ikke skal formatere. Kanskje det er eventuelt filer/programvare på denne partisjonen som lager krøll? Såg i biosen at cpu tempen var på hele 66-67 grader.. dette er vel ganske høgt, men det kan vel ikke være mulig grunn til restart?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk noe lingnende en gang, da trodde jeg det var hardisken som det var noe galt med. Men etter masse slit fant jeg ut at det var rambrikkene som var problemet, eller rettere sagt en av dem. Så lenge du sletter en partisjon og opretter en ny og deretter formaterer den, skal ikke det være et problem.

Det er litt rart at rambrikkene skal begynne å skape problemer nå siden du har hatt et oprativsystem på maskinen før.

Hvis du har to brikker anbefaler jeg å prøve en og en eller event. prøve andre porter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...