Gå til innhold

[Løst] Svennprøve! trenger hjelp! HASTER

1915

Anbefalte innlegg

holder på å gå opp til svennebrev i tømrerfaget. startet idag. og da er det jo en teoretisk del som må skrives.

satt i 3 timer idag æ måtte skrive og tegne. hadde 10 sier til slutt. det så lovende ut.

da prøvenemda og sensor kom tilbake for å se igjennom måtte jeg skrive alt om igjenn siden de syntes det var for rotete og noe var litt dårlig detaljert og noe var alt for bra detaljert. ble ganske irritert da. men måtte bite det i meg og gjøre det på nytt. de kalte det "hjemmelekse til imorgen"

så her sitter jeg og sliter. har 2 ting igjen å skrive. men det jeg sliter mest med er å skrive en HMS plan.

den skal være i stikkordform og aaaner ikke hva jeg skal skrive.

sensor nevnte noe med at man skal vite om hvor førstehjelpsskrin er og ryddig på byggeplassen og sånt.

ingen anelse mere.

stopper opp for meg hvordan jeg skal fortsatt. trenger virkelig hjelp fra noen som har peiling på dette med hms plan på en byggeplass.

prøven går ut på å kle et soverom. ikke noe utearbeid. kunn ferdigstille et soverom

takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv svennebrevet som Tømrer. Og har ekstra utdanning innen HMS.

Jeg ville fått frem litt om verneutstyr (briller, sko, hørselvern osv)

Så litt om risikoanalyse, hva du f.eks trenger og skal ha ved det arbeidet du beskriver.

Få med litt om sikkerhetsutstyret på verktøyet også.

Få med hvor førstehjelpsutstyr ligger henn, og hvor man kan finne en HMS plan for bygningsplassen.

Det skal også gåes måndlige internkontroller på de fleste byggeplasser, værtfall de som er litt større. Noen ganger annenhver uke.

Lykke til!

Endret av showman
Lenke til kommentar

Har selv svennebrevet som Tømrer. Og har ekstra utdanning innen HMS.

Jeg ville fått frem litt om verneutstyr (briller, sko, hørselvern osv)

Så litt om risikoanalyse, hva du f.eks trenger og skal ha ved det arbeidet du beskriver.

Få med litt om sikkerhetsutstyret på verktøyet også.

Få med hvor førstehjelpsutstyr ligger henn, og hvor man kan finne en HMS plan for bygningsplassen.

Det skal også gåes måndlige internkontroller på de fleste byggeplasser, værtfall de som er litt større. Noen ganger annenhver uke.

Lykke til!

takker og bukker. har gjort prøven nå og venter på resultat ^^

Lenke til kommentar

joda. var en grei prøve.

6.7 kvm soverom med et vindu og skyvedør.

satte opp en lettvegg med skyvedør. kledde gips på veggene. rette opp også selvfølgeli. isolerte. parkett. utforing vindu og listing av skyvedør gulv og vindu. men brukte hele uka. så bra ut da jeg va ferdig syntes jeg.

mest idiotiske er at jeg måtte spikre listverket for hånd. tok jo en evighet å spikre og dore spiker -,- ingen som gjør slikt idag. 40 år siden de gjorde slikt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...