Gå til innhold

Butikker som kjøper brukt?

Anbefalte innlegg

Hei,

var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste dette, som om moderator mener tråden er feilplassert, vær vennlig å flytt den :)

Jeg lurer bare på;

Finnes det butikker/kjeder/bedrifter som kjøper brukt elektronikk?

Om ikke, hvor er den letteste plassen å få solgt et videokamera?

Tenker på dataskjermer, videokameraer o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er mange butikker som tar mot brukt elektronikk da de kan inneholde så mange skjulte feil.

Det beste er å selge privat på bruktmarked, som en allerede har nevnt. Da får du også mye mer enn du ville fått i en butikk, da de må legge til fortjeneste, garanti og moms.

Bruktmarkedet her og foto.no (kun fotorelatert) er allerede nevnt.

Andre alternativer er finn.no og qxl.no.

Personlig har jeg hatt stor suksess med å selge på QXL. Har solgt nesten 100 gjenstander der for meg selv og venner, og funnet ut hva som funker:

Skriv en fyldig og oversiktelig omtale av produktet, gjerne linker til tester, og et par bilder (av ditt produkt, ikke produktbilder fra nettet). Hvis det er små skrammer på produktet, nevn det i teksten, men legg også med et bilde av det. Legg utropsprisen lav, det trigger flere til å bli med på budrunden og prisen blir stort sett høyere enn om du lager en høy utropspris i utgangspunktet. Velg også å legge produktet først i sin kategori. Det koster noen få kroner, men da er det mye større sjanse for at akkurat ditt produkt legges merke til.

Gjelder det fotoprodukter, så finnes det en butikk i Bergen som kjøper brukt. Men jeg tror ikke de tar inn digitalt og video, kun filmbaserte (analoge) kamera. http://www.antoniostasi.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...