Nybegynneren Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 hei! Jeg prøvde å putte i pci i kort (lydkort, firewire) men jeg får den ikke helt inn. selvom jeg brukte kraft. Må det til EKSTRA kraft eller må jeg prøve å utvide slottene? noen andre som har hatt samme problem med korteT? Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 hm..tja...her fikk man jo nyttige svar.. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Er jo mulig du kan file av litt på kortet. Tenker på litt av printkortet på hver ende av kontaktene. Er vel ikke snakk om mye(?). Skal du gjøre dette, så må du uannsett være veldig forsiktig så du ikke skader noen av kontaktene eller noen gater inni PCB'en. Faren ved å bruke makt på hovedkortet er jo at det kan brekke, noe jeg faktisk har hørt om flere tilfeller av. Har desserre ikke det hovedkortet du har selv, så jeg kan ikke si noe om det er sånn på andre slike kort. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hvis du har montert hovedkortet med alle skruene, skal du være veldig sterk for å brekke det.... Press på. "Alt går med vold og vaselin" Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Du kan jo ta å prøve å knekke et gammelt skjermkort, eller en gammel rambrikke...så ser du hvor mye kraft som skal til før det knekker... Lenke til kommentar
Ash Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Nei kan ikke si at jeg har vært borti samme problem. Sjekk at det ikke er noe som er iveien for det kortet du skal sette inn, pass også på at du treffer pci sporet ordentlig før du tar i for fullt. Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Kva skal du med pci lydkort?? nf7-s v2.0 har jo konge integrert lydkort. Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 "Alt går med vold og vaselin" Hah! Så utroolig bra sagt! Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 "Alt går med vold og vaselin" Hah! Så utroolig bra sagt! Helt enig men over til saken. Du har sansynligvis srudd hovedkortet ditt litt hard til. prøvd og løs litt på skruene slik at du kan flytte på det. kan hende kortet har blit skyvd noen milimeter mot venstre. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Løsne skruene som holder hovedkortet litt slik at hovedkortet kan beveges i skruehullene. Prøv å sette pci-kortene inn, og trekk til hovedkortkskruene etterpå. Har løst problem med et FW-kort som ikke passet en gang på denne måten. Lenke til kommentar
capy Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 hovedkortene kan flyttes litt rundt om du ikke strammen til skruene med en gang. jeg pleier å putte alle skruene i, men ikke stramme til. så hive på noen pci/agp kort og så stramme til. da slipper du at pci-kortene ligger i spenn grunnet skev plassering av hk. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Løsne skruene som holder hovedkortet litt slik at hovedkortet kan beveges i skruehullene. Prøv å sette pci-kortene inn, og trekk til hovedkortkskruene etterpå. Har løst problem med et FW-kort som ikke passet en gang på denne måten. Jeg var før deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå