SirJohn Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Eg har nett oppgradert pcen min. Abit NF7-s v2.0 (nForce2) AMD XP2500+ Barton TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack WD S-ATA 120gb SE Hadde fra før: GeForce4 4200 WD 80gb SE Hadde litt trøbbel med stabiliteten og disk partisjonering i byrjinga og leste derfor manualer og lasta ned eit lass med nye drivere. Etter ein dag med 3 formasjoner, 4 win2k installeringer, masse banning og MYE cola så gjekk den som ein klokke.. Sånn gjekk den i fleire dager. Eg hadde lest at nf7-s v2.0 ikkje støtta Barton før etter du hadde flasha den, så eg tenkte det hadde vore ein idè. Etter eg hadde flasha biosen med ein sånn AWDFLASH sak (ja flasha fra windows) og restarta ville den ikkje starte..... Når eg trykker power on starter viftene å gå men skjermen forblir svart.. Høres ikkje ut som windows lastes heller..... Dette har eg prøvd: - Clear Cmos (slå av strøm, endre pos fra 1-2 til 2-3 slå på strøm, slå av Strøm og endre tilbake.) - Clear cmos (Slå av strøm, endre pos, vente 20min, endre tilbake, slå på strøm) - Tatt ut batteriet ein heil natt + kabelen som går fra psu'en til hk. clear cmos stod på heile tida og. Begynner å bli desperat. Butikken eg kjøpte det av sa at dei anså flashing som ein oppgradering og det var på eiga ansvar, men dei kunne sende det tilbake til abit og få dei til å fikse det på garantien.. Tok vist 10 DAGER Trenge litt hjelp folks :wink: Får se lyst på det, no kan eg skru pcen sammen ein gang til! pc bygging eie jo. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har du en link til den versjonen du lastet ned ? Gjetter på at du lastet ned feil versjon, sannsynligvis en bios som er for 1-1.2versjonene. Lenke til kommentar
Nybegynneren Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 støtter ikke abit nf7-s v2.0 vartion prosessorer...****** azz...da klikker vel PCen min snart Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Få den sendt til Abit så flasher de den for deg. Hvis ikke send den til komplett, så fixer de den for en mindre sum (200-300kr tror jeg). Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Støtter ikke Abit nf7 barton? Den gjør vel det? Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 ja har sikkert fucka til med versjonane. Abit sida sux azz. :x jaja, får gå inn med hovedkortet på mandag. Skal fa*n aldri flashe igjen! Takker for hjelpen :smile: Lenke til kommentar
Danny Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 lol du skal ikke bruke awdflash får å flashe i windows da skulle du brukt abit flashmenu,jaja prøv å levere kortet tilbake. Foresten 2.0 støtter barton uten biosflashing funka her. Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 ja sorry, det heiter vist flahsmenu. :oops: Huska feil. Kunne liksom ikkje gå inn å sjekke sidan pcen e dau. Hmm min ville pokker ikkje kjøre stabilt på 200fsb. Kva andre settings endra du fra standard oppsettet? Min dreiv å restarta utan forvarsell og lukka spela min, måtte sette den til standard for å få den til å oppføre seg. Det var vell derfor eg fekk idèen om å flashe.... Første gong eg har prøvd å klokke Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 støtter ikke abit nf7-s v2.0 vartion prosessorer...kjøss azz...da klikker vel PCen min snart Min og! Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 jaja, skal ikkje stole på den kilden igjen. Ja min og støtta barton, men var utrulig ustabil når eg klokka den til 200fsb. Er flashing vanligvis farlig? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Er flashing vanligvis farlig? Jepp, hvis man overser prosedyren og f.eks. flasher mens systemet er ustabilt eller overklokket, evt. flasher med feil versjon. Det kan også være vanskelig for folk i forum som anbefaler flashing 'medisin', og bedømme hvor detaljert man skal følge opp. Derfor viktig at den enkelte leser prosedyre på egen hånd, og sørger for å laste riktig versjon. Men ok, en gjør neppe samme feilen en gang til. . Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 trur ikkje eg kjem til å flashe med det første nei.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Er ikke vanskelig å flashe, så lenge man bruker rett prgram, selv bruker jeg One Click Update.. funker fett det.. Lenke til kommentar
Npt Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Flasha 2 ganger har funka som bare ****** det.. Lenke til kommentar
flowerpower Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 heah, har flashet abit nf7-s v2.0 2 ganger med abit flashmenu, funker like bra hver gang :D Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 ja har sikkert fucka til med versjonane. Abit sida sux azz. :x jaja, får gå inn med hovedkortet på mandag. Skal fa*n aldri flashe igjen! Takker for hjelpen :smile: Abit siden suger ikke nei, det er nok bare du som ikke leser godt nok. Når man skal laste ned bios så står de forskjellige versjonene av NF7 der, og 2.0 står som egen. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 trur ikkje eg kjem til å flashe med det første nei.. Skjønner, og det er faktisk unødvendig dersom man ikke har problemer p.g.a. kjente feil som er retta i ny Bios. Da må du nok evt. gjøre det, og neste gang sitter det perfekt 8) ( har man først fått "hetta" for sånt, så kan et hk med dual bios være tingen ) . Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Abit siden suger ikke nei, det er nok bare du som ikke leser godt nok. Når man skal laste ned bios så står de forskjellige versjonene av NF7 der, og 2.0 står som egen. Finner ikkje FlashMenu det ut for deg da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå