Gå til innhold

Støy..... hvilket kort?

Trygve1976

Anbefalte innlegg

Hei,

Er i ferd med å bestille en mini-itx PC fra komplett.no:

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10498

Kabinettet er lite ca. 20cm x 22 cm x 35 cm

Dette kan selvsagt gjøre at noe "unødvendig" varme blir værende i kabinettet - men ønsker å ha en noe stilelgåendemaskin (har bl.a. bare SSD disk - ikke vanlig SATA)

og hadde egentlig sett meg ut dette grafikkkortet:

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz

Vil dette bråke veldig? Ønsker en stillegående maksin - men ikek for enhver pris .....

NB! Maksinen skal i utgangspunktet brukes til BF3 - men også litt bilde og videoredigering.

Mvh

Trygve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste GPU som har noe redusering i støy som du kan velge i den listen er:

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"DirectCU II TOP", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 900MHz

Og ikke vær redd for at skjermkortet skal bli for varmt. Skjermkortet kommer helt inntil vinduet, som vist på dette bildet, så skjermkortet bruker sin egen vifte til å trekke kald luft utenfra, og blåser den varme luften ut bak kabinettet.

NB: Det følger kun med et støvfilter, og Asus kortet har som du ser to vifter. Du kan også vurdere Sapphire skjermkortet, Sapphire pleier å få skryt for støynivået på sine kjølere i diverse tester i forhold til andre Radeon HD skjermkort i samme klasse.

Lenke til kommentar

Eneste GPU som har noe redusering i støy som du kan velge i den listen er:

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"DirectCU II TOP", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 900MHz

Og ikke vær redd for at skjermkortet skal bli for varmt. Skjermkortet kommer helt inntil vinduet, som vist på dette bildet, så skjermkortet bruker sin egen vifte til å trekke kald luft utenfra, og blåser den varme luften ut bak kabinettet.

NB: Det følger kun med et støvfilter, og Asus kortet har som du ser to vifter. Du kan også vurdere Sapphire skjermkortet, Sapphire pleier å få skryt for støynivået på sine kjølere i diverse tester i forhold til andre Radeon HD skjermkort i samme klasse.

Takk for bra svar!!!

Vil jeg som BF3 spiller oppleve at grafikken er noe dårligere eller vil begge kunne dra spillet godt?

Er nemlig for gamel til å skru på dette..... Den lille tiden jeg har til meg selv skal brukes til å spille :-)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke satt meg helt inn i systemkravene til BF3. Selv om det ikke er noe fasit, passerte jeg minimumskravet med mitt Radeon HD 5770 i en enkelt test.

Med tanke på at Radeon HD 6970 kortet til eksempel vell er rundt 3-4 ganger kraftigere, ser det ut til at du må være veldig kravstor og spille på en meget høyoppløst skjerm for å gi HD 6970 problemer.

Du kan også ta en titt på denne linken: http://www.hwcompare.com/8887/geforce-gtx-560-ti-vs-radeon-hd-6970/

Lenke til kommentar

Anbefalt for BF3 er 560, ikke 570. Har ikke sett noe annet.

De endret det til 570. Du slipper nok ikke billig unna i BF3 med Nvidia virker det som.

kilde

Det er ikke overalt det er endret da.

OK.... helt sikkert dumt spørsmål, men må stille det uansett:

Vil det lage mye mer støy?

Strømforbruket er ca dobbelt så stort, så mer støy vil du nok oppleve så lenge kjøleløsningen ikke blir ekstremt mye større.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Anbefalt for BF3 er 560, ikke 570. Har ikke sett noe annet.

De endret det til 570. Du slipper nok ikke billig unna i BF3 med Nvidia virker det som.

kilde

Det er ikke overalt det er endret da.

OK.... helt sikkert dumt spørsmål, men må stille det uansett:

Vil det lage mye mer støy?

Strømforbruket er ca dobbelt så stort, så mer støy vil du nok oppleve så lenge kjøleløsningen ikke blir ekstremt mye større.

Er ikek ekstremt opptatt av støy - men deilig å kunen slippe. Noen idè om det hvor mye denne økte varmen betyr i praksis???

Endret av Trygve1976
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...