Gå til innhold

Knappetunnelen [Bergen], valg av kjørefelt.

-Léon-

Anbefalte innlegg

Må få høre fra dere ekspert.

Jeg kjører daglig i Knappetunnelen og blir så utrolig irritert når det ligger en bil i venstre kjørefelt mens høyre er allerede en bil i, slik at jeg ikke får meg forbi.

Så jeg lurte på om veien inni tunnelen går under at venstre felt skal brukes til "forbikjøring" og at man ikke skal ligge der å "syvsove".

Dere som selv kjører der vet at tunnelen kommer ut ved Varden og en ved 'sjølinjen/Fagernes?', og at de 2 rundkjøringene er to felt i, og at mange plasserer seg allerede inni tunnelen mtp hvor de skal når de kommer i rundkjøringen.

Jeg er klar over at det er min egen feil og at jeg bare bør være litt toldmodig, men klarer bare ikke å bli en smule irritert over slik kjøring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

§ 5. Kjøretøys plass på vegen:1. Så langt forholdene tillater det skal kjøretøy føres på høyre side av vegen. På kjørebane med to eller flere kjørefelt i kjøreretningen skal høyre felt nyttes når ikke trafikkreglene påbyr eller tillater bruk av felt til venstre.

Venstrefeltet skal altså brukes med mindre annet fremkommer.

Når det på ett eller annet tidspunkt inne i tunnelen fremkommer en skilting HØYRE ditt og VENSTRE datt ville jeg skiftet til det respektive felt.

Alternativt ville jeg skiftet til "mitt" felt ved evt kø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...