Errae Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=RX910T6 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...X920T2&toc=3075 Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Takker :smile: men jeg vil desverre ikke få plass til den i maskinen min, så jeg tror nok jeg satser på "pendrive som bootdisk" løsningen Lenke til kommentar
connect Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 om du har en cdrom er det vel like enkelt å lage et boot image og smekke det inn på en cd du brenner som bootbar? Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 Ja, det med CDen vil nok bli omtrent like greit som pendriven... men uansett må jeg først gidde å koble til diskettstasjonen min, med mindre det er mulig å lage en bootdisk uten linux installert. Slik jeg har forstått det må jeg først installere linux, lage bootdiskett under install, bruke denne til å starte opp første gangen og så lage boot pendrive/cd fra linux. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Ja, det med CDen vil nok bli omtrent like greit som pendriven... men uansett må jeg først gidde å koble til diskettstasjonen min, med mindre det er mulig å lage en bootdisk uten linux installert. Slik jeg har forstått det må jeg først installere linux, lage bootdiskett under install, bruke denne til å starte opp første gangen og så lage boot pendrive/cd fra linux. Må nok dét. Eller, MÅ ikke. Men vil nå anbefale det da dette er sikrest. Du kan vel alltids boote på CD'en (med sånn sikkerhet-gjennopprettings-sak:D), mounte dine nye filsystem og lage boot-pendrive/cd derifra. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Du kan nok komme utenom å plugge til floppy-driven, hvis det er det du ønsker. Stort sett alle store distroer har "rescue-mode" på installasjons-cden. Denne "rescue-mode" er rett og slett en "standard IDE"-kjerne som booter, du velger bare hvilken harddisk den skal bruke som root. 1. Installer Linux fra CD 2. Bruk rescue-mode fra install-CDen til å boote systemet første gang 3. Lag boot-pendrive Edit: Dette var vel det Velmont sa... Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Takk alle sammen Da blir det nok det siste som ble sagt her jeg prøver, men ikke før jeg er ferdig med universitets arbeidet (jeg bare vet jeg kommer til å bli 100% oppslukt av å finne ut av linux) så, om en måned ca har jeg litt fritid igjen til å holde på med slikt Ellers kan jeg jo legge til alle n00ber's spørsmål, hvilken distro passer meg best? Jeg kommer til å gjøre følgende med linux: Media (DVD, MP3 osv) Surfing (Klarer jo alle) Office Arbeid (om jeg blir mest mulig vandt til det) Programmering (C++ hovedsakelig, litt HTML og kanskje PHP om jeg orker å sette meg inn i det) Vil helst unngå SuSe ettersom dette ikke finnes på ISO'er, har desverre ikke ordentlig net tilgang i huset jeg skal bo i i england... hvilken distro vil være enklest å gjøre de tingene jeg planlegger med tanke på pendriven og slikt? For alt jeg vet oppfyller samtlige linux distroer disse kravene, men verd å spørre for det :smile: Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Rett før jeg skrev: SuSE Bruker denne selv nå. Er veldig fornøyd etter 2dager med tweaking og forandring på oppsettet. Må alltid gjøre litt slik Skal også bo i England, men tar ikke med pcen Så jeg vedder 5øre på at jeg må sitte på en Windows maskin :-? (akuratt nå som jeg er forelsket i Linux på desktop (alltid vært forelsket i Linux på server) ) -- Ellers så kan du jo gjøre Telenor-måten! Laste ned de 3gb med filene (?) til HD også installere ifra HD. Dette skulle vel gå, bruker liksom Hardisken som en FTP server da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå