Trygve1976 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Hei, Noe utdatert på denne fronten etterhvert som årene drar i vei..... :-) Skal kjøpe ny PC med følgende Grafikk kort: Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623947&CKS=PCW Spørsmålet mitt er hvilke faktorer/variabler (minimums krav og anbefalt) er viktig å se på for å kunne spille BF3 og drive med redigering av film og foto for å utnytte grafikkkortets "potensial": Mhz: Oppløsning: flere ting? Mvh Trygve Endret 26. september 2011 av Trygve1976 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Det eneste som du skal tenke på for å hente ut potentisale til er at skjermen er FULL HD. Det andre har ikke så mye å si for skjermkortet, men for bruken som en helhet. F.eks. får du IPS-skjermer med uovertruffen bildekvalitet, men de sliter igjen med noe høyere responstid enn normale TN-skjermer. I ditt tilfellet koker det ned til, best mulig bildekvalitet, men senere responstid eller best mulig responstid, men dårligere bildekvalitet. Hadde du kun brukt pcen til gaming, eller kun til redigering, hadde jeg ikke vært i tvil. Lenke til kommentar
Trygve1976 Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Det eneste som du skal tenke på for å hente ut potentisale til er at skjermen er FULL HD. Det andre har ikke så mye å si for skjermkortet, men for bruken som en helhet. F.eks. får du IPS-skjermer med uovertruffen bildekvalitet, men de sliter igjen med noe høyere responstid enn normale TN-skjermer. I ditt tilfellet koker det ned til, best mulig bildekvalitet, men senere responstid eller best mulig responstid, men dårligere bildekvalitet. Hadde du kun brukt pcen til gaming, eller kun til redigering, hadde jeg ikke vært i tvil. Hmmm... vel blir litt forvirret der - men den skal i hovedsak brukes til gaming (BF3), men også til å redigere noe familifilmer og bilder. Hva mener du er viktigst da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå