Gå til innhold

Skal kjøpe - hvilke faktorer er viktig?


Trygve1976

Anbefalte innlegg

Hei,

Noe utdatert på denne fronten etterhvert som årene drar i vei..... :-)

 

Skal kjøpe ny PC med følgende Grafikk kort:

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, HDMI, DisplayPort, 732MHz

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623947&CKS=PCW

 

Spørsmålet mitt er hvilke faktorer/variabler (minimums krav og anbefalt) er viktig å se på for å kunne spille BF3 og drive med redigering av film og foto for å utnytte grafikkkortets "potensial":

 

Mhz:

Oppløsning:

flere ting?

 

Mvh

Trygve

Endret av Trygve1976
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Det eneste som du skal tenke på for å hente ut potentisale til er at skjermen er FULL HD.

Det andre har ikke så mye å si for skjermkortet, men for bruken som en helhet.

F.eks. får du IPS-skjermer med uovertruffen bildekvalitet, men de sliter igjen med noe høyere responstid enn normale TN-skjermer.

I ditt tilfellet koker det ned til, best mulig bildekvalitet, men senere responstid eller best mulig responstid, men dårligere bildekvalitet.

Hadde du kun brukt pcen til gaming, eller kun til redigering, hadde jeg ikke vært i tvil.

Lenke til kommentar

Det eneste som du skal tenke på for å hente ut potentisale til er at skjermen er FULL HD.

Det andre har ikke så mye å si for skjermkortet, men for bruken som en helhet.

F.eks. får du IPS-skjermer med uovertruffen bildekvalitet, men de sliter igjen med noe høyere responstid enn normale TN-skjermer.

I ditt tilfellet koker det ned til, best mulig bildekvalitet, men senere responstid eller best mulig responstid, men dårligere bildekvalitet.

Hadde du kun brukt pcen til gaming, eller kun til redigering, hadde jeg ikke vært i tvil.

 

Hmmm... vel blir litt forvirret der - men den skal i hovedsak brukes til gaming (BF3), men også til å redigere noe familifilmer og bilder. Hva mener du er viktigst da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...