Gå til innhold

Ønsker å få feilmelding i Powerpoint.

Audiosun

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt tildelt oppgaven om å lage en Powerpoint presentasjon, men det har seg slik at den ene på gruppen min er svært slitsom og skulle vel helst ha gjort hele gruppearbeidet selv.

Han har blant annet fått oppgaven til å fremføre, så vi andre ønsker å tulle litt med han.

Så det jeg lurer på om det finnes en enkel måte å få opp noe feilmeldinger i PP på når man åpner filen? Kan jo alltids gi han et tomt dokument men noen form for "kræsj" hadde gitt mer underholdning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er snakk om et prosjekt som blir innlevert som en tekstfil. Fremføringen kommer utenom uten karaktersetting.

20 grupper skal fremføre det samme tema, så snorkefaktoren kommer i tillegg til å ganske høy.

Samt at korrekt fil skal befinne seg på USBstick nr 2.

Vi har diskutert dette litt og ingen føler noe dårlig samvittighet for selve peket. Så hvis noen har tips på PP-kræsjingen så mottas det med takk.

Selve diskusjonen på om dette er rett eller galt får vi ta en annen dag...

Lenke til kommentar

Punkt 1, eg ville strekt meg langt for å inkludere vedkommende i arbeidet med prosjektet. Eg vet at det er lettere å ekskludere vedkommende enn å inkludere en person som oppleves som vanskelig. For det første kan vedkommende faktisk ha noe positivt å bidra med som gjør at dere får bedre karakter. For det andre så er det ikke utenkelig at læreren faktisk får med seg ekskluderingen, og enten reduserer karakteren på prosjektet totalt, eller tar det med i betraktningen når karakter for orden og oppførsel skal settes.

Mange tror at gruppearbeid bare handler om temaet som arbeidet handler om og resultatet, men der er det mange som bommer/driter seg ut. Ofte går det også på arbeidet i gruppen.

Punkt 2, om alle dere rotter dere i sammen for å drite ut vedkommende fremfor hele klassen så bør dere vurdere STERKT om dette kan karakteriseres som mobbing, og være en del av lengre tids mobbing. I så tilfelle bør dere hjelpe vedkommende med fremvisningen, ikke gjøre det værre.

Punkt 3, praktiske spøker korrekt utført kan være morsomme. Hva med å bruke VBA til å avslutte presentasjonen? http://forum.soft32.com/mac/Closing-presentation-vba-ftopict86180.html

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...