Gå til innhold

[Løst] Asus Sabertooth P67, 1155 Socket SLI-Bygg ?

Anbefalte innlegg

Dette er det jeg har lyst til og bygge

Det jeg skal kjøpe

- Asus Sabertooth P67, 1155 socket

- Corsair Vengeance DDR3, 1600MHz CL9 16 GB kit

- Intel Core i7-2600k Socket-LGA 1155

- 2x Zotac GeForce GTX 590, 3072MB, PhysX CUDA

- Corsair SSD Force Series™ 3, 240GB

Det jeg allerede har

- Corsair Obsidian 800D

- Corsair AX 1200W

- Corsair Hydro H100

Jeg håper dette passer 100% please svar om dette passer Penger er ikke et hinder :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  rikilla skrev (På 26.9.2011 den 12.09):

Det jeg skal kjøpe

Det jeg allerede har

- Corsair Obsidian 800D

- Corsair AX 1200W

- Corsair Hydro H100

Jeg håper dette passer 100% please svar om dette passer Penger er ikke et hinder :D

Jeg har valgt å gå for samme oppsettet som deg med de samme komponentene. Det fungerer helt utmerket og er strålende fornøyd. Ingen microstutter eller noen vanskligheter med oppsettet. Får 14600 poeng i 3Dmark11 preformance mode ;)

Lenke til kommentar
  rikilla skrev (På 26.9.2011 den 12.09):

Det jeg skal kjøpe

Det jeg allerede har

- Corsair Obsidian 800D

- Corsair AX 1200W

- Corsair Hydro H100

Viss du skal game er det bare dumt med 16gb ram.

2 590?

Overkill, overprisa...

ville heller gått for i5 2500k + 6950

og kjøpe 7950 når det kommer i starten av neste år.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Helt enig med nh-d14 her:

Å gå for quad-SLI fra dag 1 er å be om enorme problemer, dette er ekstremt ustabilt og vil heller ikke gi deg merkbart bedre ytelse enn vanlig GTX 580 SLI eller et enkelt GTX 590, det er forresten massive problemer med driverne når du begynner å kjøre fire skjermkort. Jeg hadde heller gått for et veldig bra hovedkort som Maximus Extreme med 8GB RAM og et "helt greit" skjermkortoppsett som GTX 570 SLI.

I stedet for Force 3 hadde jeg gått for Crucial M4, denne er ikke kjent for BSODs og det du eventuelt betaler ekstra her får du tilbake med god margin i driftssikkerhet. Trenger du forresten i7-2600k? Skal du bare spille vil en i5-2500k gjøre en like god jobb.

Ikke bare vil du spare vanvittig mye penger på dette, men du vil få bedre stabilitet og ytelsen vil fortsatt være god nok til å spille alle spill. Bruk de innsparte pengene på en eventuell oppgradering på nyårret når nye skjermkort kommer. Eller vent til november på i7-3960X, siden du tydeligvis har mer penger enn det er sunt å bruke på PC.

• Liker 2
Lenke til kommentar

arni90 har beina godt plantet på jorda og bringer fornuft inn hit :)

Er det virkelig så ustabilt med to stk GTX 590??

Btw, 600-serien fra Nvidia skal ha 3x ytelsen til 500-serien PER WATT pga 22nm produksjonsteknikk. Kan lønne seg å vente på GTX 690 med andre ord, da de får plass til langt flere transistorer enn på 500-serien.

Endret av Nator
Lenke til kommentar
  Nator skrev (På 26.9.2011 den 21.10):

Btw, 600-serien fra Nvidia skal ha 3x ytelsen til 500-serien PER WATT pga 22nm produksjonsteknikk. Kan lønne seg å vente på GTX 690 med andre ord, da de får plass til langt flere transistorer enn på 500-serien.

Eg var veldig i tvil når eg gikk for 590 sli men tenkte at det ikke skadet å prøve. Etter 2 ukers testing så har eg ikke møtt på noen problemer. Har 190 fps i BFBC2 med alt på maks, for meg var det viktig at den klarer seg over 120 fps. Skal bli spennende å se hvordan det blir på BF3 ;)

Sist men ikke minst dette er et ekstremt dyrt oppsett, men har man råd til det så kan det virkelig anbefales :new_woot:

Lenke til kommentar
  Nator skrev (På 26.9.2011 den 21.29):

Kult! Jeg har sett benchmarks som så veldig bra ut, men har vært skeptisk siden jeg aldri har hørt fra noen som faktisk har spilt BC2 med det. Sweet... Har ett 590 nå, men hvis den blir for lite for å dra BF3 så må en ekstra kaaanskje vurderes!

Ja det er kjempe artig å kunne makse ut slike spill. Gleder meg til Beta'en som bare er noen timer unna ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du klarer nok fint å makse det ut med bare 1 kort av GTX590 eller AMD6990 :)

Å du må ha en cpu som klarer å holde følge og. En 2600K med stock hastighet blir en stor flaske hals. Du må klokke den veldig mye for at den ikke skal være så stor flaskehals. Men fortsatt vil den nok være en flaskehals.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Min opplevelse er at Nvidia-kort er avhengige av oppdaterte drivere for god ytelse, tar jeg en kikk på overclock.nets driversider for AMD-kort og Nvidia-kort ser jeg at Nvidia har langt flere problemer med drivere (etter 266.58) enn AMD for tida. Videre virker det som om Nvidia-kort vil være avhengig av 285.xx-driverne for å fungere skikkelig i BF3.

Mine opplevelser med SLI/CFX over flere kort er ikke gode heller, 6990 + 6970 var virkelig ikke særlig godt for meg uansett drivere med mindre jeg senket innstillingene. Samme kan sies med det jeg har sett av 580 tri-SLI. Nå kan det hende toveis-AFR + supertiling fungerer bedre enn treveis-AFR, personlig kjører jeg alltid supertiling om jeg kjører Crossfire siden jeg opplever mindre microstutter, men jeg tror likevel microstutter blir et problem med quad-SLI. For ikke å nevne alle driverproblemer, driverkræsj og BSODs man støter på med slike oppsett. SLI og CFX er en teknologi som kan vurderes om du skal kjøre noen ekstreme oppløsninger, men på 1920x1080 er det virkelig helt meningsløst når et enkelt 580 klarer alle spill. Nevnte jeg at SLI og CFX legger til input-lag?

Lenke til kommentar
  raexon skrev (På 26.9.2011 den 21.44):

Ja det er kjempe artig å kunne makse ut slike spill. Gleder meg til Beta'en som bare er noen timer unna ;)

Gleder meg også til betaen, men er litt skuffet over at vi må vente på release før vi får prøve et conquest brett med masse hardware (elsker hw). Blir jo bare rush på samme brett som i alpha. Men, skal ikke klage, bare BF3 kommer den 27 oktober er jeg storfornøyd!

Lenke til kommentar
  Nator skrev (På 26.9.2011 den 22.20):
  raexon skrev (På 26.9.2011 den 21.44):

Gleder meg også til betaen, men er litt skuffet over at vi må vente på release før vi får prøve et conquest brett med masse hardware (elsker hw). Blir jo bare rush på samme brett som i alpha. Men, skal ikke klage, bare BF3 kommer den 27 oktober er jeg storfornøyd!

Er et par som har fått tilgang til betaen ;)

Lenke til kommentar

trodde det var 28nm i 6xx/7xxx

Endret av noctua_nh-d14
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  noctua_nh-d14 skrev (På 1.10.2011 den 9.54):

trodde det var 28nm i 6xx/7xxx

Det kan godt hende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...