OEH Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hei, Skal legge opp nytt nettverk i hjemmet og lurer i den forbindelse på om det er lurest å legge opp meg skjermet og uskjermet nettverkskabel? Mvh, OEH Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Stor forskjell i pris? Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Helt klart skjermet kabel. Da unngår du forstyrrelser fra annet elektrisk matriell.. Er ikke sikker på om du trenger skjermet kabel så lenge den er isolert. Cat 6 er ferdig isolert. Lenke til kommentar
OEH Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Ok, men da ser jeg hva jeg får tak i til greiest pris. Takker for svar. Mvh, OEH Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Skjerma er best, men om det er nødvendig er eit heile anna spørsmål. Om skjerma ikkje er mykje dyrare, løp og kjøp Lenke til kommentar
Slesko Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 skal du ha GIGabit lan, må du ha cat6 kabel, men jeg er ganske sikker på at cat5e er billigere, så vis du ikke har noen spesielle behov, men vil spare litt cash ta cat 5e. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Det et vel slik at Cat5e kabel klarer opp mot 1 gigabit ca 30 meter? Mens Cat6 klarer opp mot 10 gigabit på 30 meter avstand? Skjermet et nok bedre, mot støy, men går det ikke ann å ta aluminiumsfolie rundt tp kabelen slik at det blir samme effekt? er det ikke noe slik skjermet kabel ser ut? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Skjermet kabel ville jeg bare ha brukt om du skal legge kabelen inærheten av strømnettet. Ellers trenger man det ikke. Du trenger det heller ikke ved strømnettet, men kan være greit og ha det for og slippe forstyrrelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå