sssss2000 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 jeg har skannet inn et bilde men bildet har blitt mørkere og det ligner ikke veldig mye på orginalen, hvordan kan jeg fikse på det bilde slik at jeg kan få det mest mulig lik orginal bildet?? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Bruke en bedre scanner eller scanne det med scanneren riktig innstilt. Behandle bildet i et bildebehandlingsprogram - tror du kan få mye ut av å åbne det scannede jpeg-bildet i en Raw-converter som ACR - Adobe Camera Raw - finnes i Adobe Photoshop, Elements og Lightroom. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Visste ikke at det gikk an å åpne jpeg-bilder i en RAW-converter? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Visste ikke at det gikk an å åpne jpeg-bilder i en RAW-converter? Jo, du kan. Det er rimelig begrenset hva du kan gjøre, du har ikke noe mer å gå på enn det som allerede ligger i jpeg-fila, du kan gjøre akkurat det samme i "vanlig" photoshop, men hvis du er vant til å bruke Raw-converteren fra å redigere Raw-filer, så kan det være behagelig å ha de samme justeringsmulighetene og funksjonene som man er vant til. Man kan like gjerne redigere kontrast, brightness, kurver og annet i Photoshop, men ACR har en fin grenseflate for å gjøre denslags justeringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå