Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Packard Bell Liberty? (1995,- hos Elkjøp)


Ein23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har med interesse leste det som er skrevet på denne tråden om Packard Bell Liberty.

 

Det er bare noen ting jeg lurer på.

Er operativsystemet (OSet) på norsk? Jeg sliter med engelske OS.

Hvor mange GB kan et minnekort være på max?

 

Dere skriver at dere synes strømledninger er kort. Har dere noe bilde av den utstrakt?

Lenke til kommentar

Jeg har med interesse leste det som er skrevet på denne tråden om Packard Bell Liberty.

 

Det er bare noen ting jeg lurer på.

Er operativsystemet (OSet) på norsk? Jeg sliter med engelske OS.

Hvor mange GB kan et minnekort være på max?

 

Dere skriver at dere synes strømledninger er kort. Har dere noe bilde av den utstrakt?

 

OSet, Android 3.2, er på norsk.

32 GB microSDHC.

Strømledningen er 98 cm lang.

Lenke til kommentar

Vurderer denne seriøst, men jeg sitter med et spørsmål. Er det noen som vet om videosamtaler for Skype er virksom på denne?

 

Som det står, sitat: "Although this Device has not yet been certified to work with Skype, you can use it to make video calls. Please note that video call quality may not be as good as on a certified device."

 

Jeg har ikke testet dette selv.

Lenke til kommentar

Jeg har med interesse leste det som er skrevet på denne tråden om Packard Bell Liberty.

 

Det er bare noen ting jeg lurer på.

Er operativsystemet (OSet) på norsk? Jeg sliter med engelske OS.

Hvor mange GB kan et minnekort være på max?

 

Dere skriver at dere synes strømledninger er kort. Har dere noe bilde av den utstrakt?

 

OSet, Android 3.2, er på norsk.

32 GB microSDHC.

Strømledningen er 98 cm lang.

 

Mange takk for svaret. Da er det vel :) bare og trekke visakortet da eller er det noe annet jeg bør tenke på.

 

Lydnivå kanskje?

 

Jeg har planer om og bruke den til nettsurfing når natta blir for lang og søvnen uteblir. Mobiltelefonen min har for liten skjerm og min HP Compaq 110c "bråker" så mye at mannen min våkner :( av duringen/viftestøyen.

Lenke til kommentar

Den ser veldig blass ut, og med veldig mye gjenskinn. Ser og også flimring. Dette er kanskje bare kamera sin feil?

Den har ikke fargene med mest punch, nei. Med mindre du drar opp lysstyrken, og selv da er den ikke veldig lyssterk. Den er derimot veldig blank, så det er ikke skjermen for utendørsbruk på lyse dager.

 

Innendørs synes jeg den fungerer bra. God kontrast og innsynsvinkel, ingen skjemmende fargeskygger eller variasjoner over skjermflaten som jeg kan se på min. Ingen flimring heller. Jeg tror det kan være fordi den har så godt sortnivå at den ikke oppleves som så "blass" i bruk som man kanskje kunne tro. I så måte virker den også "snill mot øynene".

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Har hatt denne i en ukes tid, og er STRÅLENDE fornøyd! Det eneste jeg har problem med denne er at skjermroteringen ikke fungerer. Låser jeg tabben, trykker på startknappen, så fungerer 360graders rotasjon. Låser jeg opp tabben så fungerer ikke rotasjonen. Dette skjedde i går uten at jeg hadde trykt eller instalert noe. Tips?

 

Edit: Nå fungerte den. Merkelige greier, kanskje bare gyroen som lurer meg :)

Endret av Hansy
Lenke til kommentar

Er det noen som vet tiden det tar for hver ladning?

 

Og har noen prøvd å streame video til denne? Leste noen innlegg tidligere i tråden, men ble usikker på om det var feil materiale, eller om det var brettet som gjorde at det ikke fungerte.

 

Føler dere at brettet ligger like bra i hånden som en iPad2, og merkes det at den veier 170gr. mer?

Endret av cdonc
Lenke til kommentar

Og har noen prøvd å streame video til denne? Leste noen innlegg tidligere i tråden, men ble usikker på om det var feil materiale, eller om det var brettet som gjorde at det ikke fungerte.

Ja, det fungerer. For eksempel med ES File Explorer + MX Player (rask softwaredekoder + splitter som kan kombinere HW-støttet video med software audio). Begrensningen er hovedsaklig at den er litt kresen på hva den klarer å dekode av H.264 i hardware. I software gikk 720P stort sett helt "OK", men avhengig av bitrate og codec kunne det lugge litt i raske sener.

 

Det som jeg ikke fikk til å fungere tilfredsstillende var følgende:

 

1. Streaming av MKV fikk jeg ikke til å virke i det hele tatt.

2. MKV lokalt var bare brukbart med en ganske lav bitrate hvis lyden var AC3 og video ikke samtidig var støttet i hardware.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd nettbrettet noen dager.

 

Siden jeg ikke har hadde noen andre OS enn windows og diverse linuxer så er andriod helt nytt og det er nye og sette seg inn i.

 

Får prøve og finne en brukemanual på nett for android og studere og se om jeg blir klokere.

 

Det jeg imidlertid lurer på er om det finnes en "MSN' for android hvor det er mulig og aktivere kameraet slik som i windows (har ikke prøvd den funksjonen i linux) om man vil foreta videosamtaler.

Jeg har alt prøvd flere (gratise), men ingen har funksjon for videosamtaler :-(.

 

Jeg skriver dette på nettbrettet så jeg håper det blir leselig :-) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...