Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Packard Bell Liberty? (1995,- hos Elkjøp)


Ein23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor man bør gjøre det av linken din, fikk 3.2 automatisk når den gikk på nett første gangen jeg.

Hvordan foregikk oppdateringen din og hvilken firmware endte du opp med? Min vil oppdatere til 4.006.08 nå, noe som (hvis nummereringen er den samme som på Iconia A500) bør være en 3.1-rom.

 

Er litt usikker på om jeg vil gå til stock 3.2 da det ikke finnes noen enkel root og det virker som en del styr å komme seg tilbake igjen slik at man evt. kan bruke en moddet rom senere.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor man bør gjøre det av linken din, fikk 3.2 automatisk når den gikk på nett første gangen jeg.

Hvordan foregikk oppdateringen din og hvilken firmware endte du opp med? Min vil oppdatere til 4.006.08 nå, noe som (hvis nummereringen er den samme som på Iconia A500) bør være en 3.1-rom.

 

Er litt usikker på om jeg vil gå til stock 3.2 da det ikke finnes noen enkel root og det virker som en del styr å komme seg tilbake igjen slik at man evt. kan bruke en moddet rom senere.

 

Fikk beskjed om oppdateringa på skjermen akkurat før jeg skulle begynne å roote, og legge inn acers 3.2 rom. Og jeg kan bekrefte at oppdateringen er til honeycomb 3.2! :) Lasta bare ned, så brukte den kanskje 5-10min på oppdateringen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor man bør gjøre det av linken din, fikk 3.2 automatisk når den gikk på nett første gangen jeg.

Hvordan foregikk oppdateringen din og hvilken firmware endte du opp med? Min vil oppdatere til 4.006.08 nå, noe som (hvis nummereringen er den samme som på Iconia A500) bør være en 3.1-rom.

 

Er litt usikker på om jeg vil gå til stock 3.2 da det ikke finnes noen enkel root og det virker som en del styr å komme seg tilbake igjen slik at man evt. kan bruke en moddet rom senere.

 

Det var det første som skjedde når jeg slo på brettet, sa det var ny oppdatering på ca 350mb, 4.006.08 er 3.2 står det hos meg iallefall, kjerneversjon 2.6.36.3+ uten at jeg vet hva det vil si :)

Lenke til kommentar

Takker folkens. Da er de på en annen versjonsnummerering enn Acer. Får tenke litt på om jeg vil gå for modding/root med en gang, eller ta veien om denne Packard Bell-romen.

 

Om noen av dere som har oppgradert kommer frem til at dere ikke klarer dere uten root, si gjerne fra om hvordan det gikk med nedgradering og modding.

Lenke til kommentar

På første lading hadde jeg rundt 12 timer (kanskje litt mer) aktiv (men ikke tung) bruk: Wi-fi på, lysstyrke auto, diverse utforsking, browsing og installasjon av apps, testet spill i kanskje en time, et par timer SD-video, et par timer musikk, Blutooth og GPS var på i et par timer, et par timer via Citrix mot jobben, testing av internett-video (Youtube/Voddler), etc.

 

I tillegg lå den idle en natt og en arbeidsdag. Tror batterimåleren sa rundt 20% når jeg plugget den i laderen igjen.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Sliter med å bli vant til skjermformatet, føles rart å lese i portrett.

Skuffet over at jeg ikke har klart å spille av hd video fra nettverket :(

Ble en nedtur å se fortball fra tv2 på denne også, kvaliteten virker mye bedre på ipad, men det er nok tv2 sin feil.

Heller ikke klart å få igang netflix enda på 3.2.

 

Gøy å spille på den da i det minste.

 

Både tegra2 og honeycomg er bare halveis/halvferdige løsninger, sammen er de ikke dynamitt. Spennende å se hva Ice cream sandwich bringer...

Endret av M_Mickey
Lenke til kommentar

Skuffet over at jeg ikke har klart å spille av hd video fra nettverket :(

Hva har du prøvd? Kommer på flere alternativer.

 

1. DLNA. Blir vel begrenset til "native" formatstøtte, men det finnes evt. servere som transkoder. Acers klient funker kanskje?

2. Root, modding og mount av nettverksdisk direkte. Er nok en del knot, men det meste av filer burde spille via tredjeparts avspiller.

3. Splashtop HD. Full desktop-streaming som fungerer veldig bra. Prøv evt. PC->PC før du kjøper Android-klienten.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Skuffet over at jeg ikke har klart å spille av hd video fra nettverket :(

Hva har du prøvd? Kommer på flere alternativer.

 

1. DLNA. Blir vel begrenset til "native" formatstøtte, men det finnes evt. servere som transkoder. Acers klient funker kanskje?

2. Root, modding og mount av nettverksdisk direkte. Er nok en del knot, men det meste av filer burde spille via tredjeparts avspiller.

3. Splashtop HD. Full desktop-streaming som fungerer veldig bra. Prøv evt. PC->PC før du kjøper Android-klienten.

 

Har ikke funnet noen god dlna løsning enda for denne.

Skal prøve og mounte direkte for å se om det hjelper, burde ikke gjøre så stor forskjell? All dekoding skal skje på avspiller.

 

Edit:

Har allerede prøvd alt av avspillere og ingen klarer dette over nettverket. Blir bare hakking og store billedforstyrrelser.

Endret av M_Mickey
Lenke til kommentar

Skal prøve og mounte direkte for å se om det hjelper, burde ikke gjøre så stor forskjell? All dekoding skal skje på avspiller.

Avspilling skjer på klienten, både via DLNA og ved direkte mount (Edit: For å utelukke formatproblemer, prøv å re-encode en testfil sånn at den garantert er støttet av hw-dekoding.) Ser det er filbehandlere som fikser sistnevnte direkte nå, også uten root og knot. Testet bare kjapt med Estrong's og MoboPlayer, men det virket å fungere greit.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Skal prøve og mounte direkte for å se om det hjelper, burde ikke gjøre så stor forskjell? All dekoding skal skje på avspiller.

Avspilling skjer på klienten, både via DLNA og ved direkte mount (Edit: For å utelukke formatproblemer, prøv å re-encode en testfil sånn at den garantert er støttet av hw-dekoding.) Ser det er filbehandlere som fikser sistnevnte direkte nå, også uten root og knot. Testet bare kjapt med Estrong's og MoboPlayer, men det virket å fungere greit.

 

DLNA fungerer vel like godt om dekoding/rekoding skjer på host? selv jeg ikke ønsker det.

 

Konvertering er utelukket, det er snart 2012 og jeg forventer at mine gadgets dekoder de vanligste codecs. Noe tegra2 tydeligvis ikke klarer?

Lenke til kommentar

Omkoding på host/server er bare et poeng for å få filene/streamen over i et format som klienten kan spille. Se posten jeg linket for hvilke HD-formater som støttes. Det er egentlig ganske så OK. Alt annet blir tvunget over i software, og det er begrenset hva man kan forvente av CPU-muskler til HD-dekoding fra en tokjerne Cortex-A9 på 1GHz.

Lenke til kommentar

Omkoding på host/server er bare et poeng for å få filene/streamen over i et format som klienten kan spille. Se posten jeg linket for hvilke HD-formater som støttes. Det er egentlig ganske så OK. Alt annet blir tvunget over i software, og det er begrenset hva man kan forvente av CPU-muskler til HD-dekoding fra en tokjerne Cortex-A9 på 1GHz.

 

Nettopp, Tegra2 er rett å slett ikke bra nok lengre. Det er helt vilt at det koster 4 lapper for disse nettbrettene. Når Honeycomb i tillegg føles litt halveis.

Uten støtte for medieavspiling er det lite som skiller dette fra min nook color som var enda billigere for ett år siden.

 

Greit nok at det går litt raskere og at skjermen er litt større, men jeg hadde sett for meg dette til sofabruk og da er medieavspilling essensielt.

Lenke til kommentar

Ikke bra nok lenger til hva og ikke bra nok i forhold til hva? Selv en PC har problemer med å spille alskens filer i hardware, men der er det stort sett så mye CPU-kraft nå at det sjeldent er noe problem. Å forvente at en håndholdt enhet med fokus på lavt strømforbruk skal være altetende med tanke på filformater og encodes er ganske mye forlangt.

 

Prøv Splashtop, da kan du se alt PCen din klarer å ta seg av. Virker som det vil svare bedre til dine forventninger.

Lenke til kommentar

Ikke bra nok lenger til hva og ikke bra nok i forhold til hva? Selv en PC har problemer med å spille alskens filer i hardware, men der er det stort sett så mye CPU-kraft nå at det sjeldent er noe problem. Å forvente at en håndholdt enhet med fokus på lavt strømforbruk skal være altetende med tanke på filformater og encodes er ganske mye forlangt.

 

Prøv Splashtop, da kan du se alt PCen din klarer å ta seg av. Virker som det vil svare bedre til dine forventninger.

 

Mulig jeg er krevende, men det som var bra nok for to år siden er ikke det i dag. Sånn er det bare :)

 

Min tv klarer "alt" av filformater og det tror jeg jammen mobilen min klarer også. Da er det ikke bra nok at disse nettbrettene ikke gjør det. To tusen føles som en riktigere pris på Tegra2 nettbrettene enn fire.

Lenke til kommentar

Min erfaring etter å ha fiklet litt med dette nettbrettet er generelt veldig positivt. Dette produktet er bedre enn jeg hadde forventet. Jeg har en ipad1 fra før, og jeg synes ikke denne står noe tilbake for den, tvert imot vil jeg påstå. Kr 2000 fremstår for meg som et bra kjøp.

 

Brettet kom lekkert innpakket, og det første jeg tenkte når jeg holdt den i hendene var at den så pen ut, men kjentes glatt ut og litt vanskelig å holde. Synes den virket mindre enn 10.1 også, og det er mye gjenskinn i glasset. Som andre har påpekt så synes jeg også at nettledning var for kort, og at det er en proprietær ladekontakt. Det sies du ikke kan lade via pc med den medfølgende usb-ledningen, jeg har ikke testet dette, men det er litt dumt. Honeycomb 3.2 ble installert ved oppstart, og det var en positiv opplevelse å få.

 

Nettbrettet er etter mine erfaringer responsivt, og oppleves som raskt. Litt annerledes kontrollere ann hva jeg er vant med, men det finner man raskt ut av. Lyden er svært bra, video har jeg ikke testet ennå bortsett fra youtube som gir en bedre opplevelse enn ipad. Gjenskinnet fra glasset er litt irriterende. Plugg inn trådløs usb-mus og den fungerer umiddelbart. Finner ikke mye negativt, for dette er veldig bra. Det eneste programmet jeg har hatt litt trøbbel med er nettleseren fra google. Firefox og Opera mobile virker mer stabile som et førsteinntrykk. Batteriet virker å være som ipad, men dette er tidlig å si. Så langt ser det bra ut. Har hatt brettet med på jobb og det står 70% igjen i løpet av de 7 timene jeg var brukt den variert.

 

Det eneste jeg føler jeg trenger, er en mappe eller omslag som jeg kan ha permanent rundt den for å unngå riper og merker. Ser Packard Bell selger noe slikt til 3-4 hundrelapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...